• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • c4trin
    englasmamma86 skrev 2013-09-10 19:57:52 följande:

Hur vet du att er bebis är så stor? Jag använde 50 och 56 till tjejen länge säkert 3-4 mån. Det är svårt att avgöra hur mkt man behöver,vissa bebisar kräker massor och då kan det gå 10 bodys på en dag men det tillhör nog inte vanligheten ändå,lösbajs kan det komma mkt av. Så länge ni är beredda på att handla ganska snart efter förlossningen då behövs inte så mkt innan.bättre då vet man hur stor han är och vad man fått i present
    Jag har ingen aning om hur stor han blir! Men tänker att hellre ha mer lite större och sen fylla på om han e liten. Men då tror du/ni kanske att jag behöver handla mer?
    Ska få en hög kläder nu till helgen så ska se hur mycket de blir där också :D 
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • SB2011

Vi har massor (nästan 2 papperskassar) i 50-56 använde de i 3månader! Men sonen va mest i bara blöja (född i september) faktiskt så de blev inte så mycket använt!

• K87
    c4trin skrev 2013-09-10 20:14:22 följande:
    Jag har ingen aning om hur stor han blir! Men tänker att hellre ha mer lite större och sen fylla på om han e liten. Men då tror du/ni kanske att jag behöver handla mer?
    Ska få en hög kläder nu till helgen så ska se hur mycket de blir där också :D 

Lär nog gå åt rätt så mycket =)
  • Flikkan

Jag har en pilatesboll som jag tänkte försöka används lite för att träna för foglossningen!
    Är det någon som ar tips på övningar?

Sedan verkar det finnas ett litet hål i den som jag ej hittar, vet ni något man kan pensla på hela bollen eller liknande för att täppa till detta? Den blir mindre om man sitter på den inte annars :)

• vartjagängår

Min personaltant skrev min nya månadslön + bonusen från året innan = högre än vad jag skrev på mina papper till fk. De ringde & sa att de kommer gå på de arbetsgivaren skriver.

Ang. kläder så känns det inte som man kan köpa för mkt! Iaf om man får en kräkbebis som vi fick. Hade säkert 10 bodysar i strl 50 & 20 i 56 men fick iaf panikhandla när han var född. Han hade 50 iallafall en månad. & då var han 52 lång & vägde 3590g. :)

Seen vagnar där barn sitter på varann tycker jag känns sjukt taskigt mot den som får sitta där nere, ser inget & får snö & slask på sig. Neee, länge leve vår Donkey!

• Flikkan

Jag kollade igenom mina kläder idag och jag har bara en enda body som man knäpper på sidan alla andra måste man dra över huvudet. Känns lite dumt tyvärr.

Ska även iväg och hämta en hoppgunga, badbalja, babybjörn bärsele, minst 40 plagg hos en vän för 320kr men har handlat en tröja till dom som blir som betalning något våra sambos fict så 20kr för allt :)

Dock verkar hon inte fått allt sålt på sin loppis så hon verkar ska skicka med allt annat som inte är rosa så känner att vi kommer ha för myclet och då vill man ju kunna använda det man får sen med :)

• Flikkan

Tänkte bara tipsa er att om ni gillar NUK på Facebook eller redan gjort det så gå in från datorn och fyll i formuläret där så får ni en gratis nappflaska :)

Detta är bara under en kort period så passa på!

• vartjagängår
    Flikkan skrev 2013-09-10 20:24:15 följande:
    Jag kollade igenom mina kläder idag och jag har bara en enda body som man knäpper på sidan alla andra måste man dra över huvudet. Känns lite dumt tyvärr.

Ska även iväg och hämta en hoppgunga, badbalja, babybjörn bärsele, minst 40 plagg hos en vän för 320kr men har handlat en tröja till dom som blir som betalning något våra sambos fict så 20kr för allt :)

Dock verkar hon inte fått allt sålt på sin loppis så hon verkar ska skicka med allt annat som inte är rosa så känner att vi kommer ha för myclet och då vill man ju kunna använda det man får sen med :)

Ja just! Omlott is the shit i ministorlekar. Fan så bökigt det var att lyfta upp huvet och så.. Blir bara sånna denna gång, förutom en som jag köpte idag haha den var bara fööör fin :)
  • Flikkan

Gobaby har även avent nappflaskor för 29kr styck nu. Kostar egentligen 79.

Jag ska gå in där och beställa tänkte jag då jag behöver till min avent isis bröstpump.
    Hoppas det passar men Philips skriver att alla avent flaskor ska passa.

• Flikkan

Ja jag måste handla lite såna!
    Jag älskar tradera och nu vart det nästan tråkigt att försöka handla smått.
    För det är inte många paket som hat omlottbodys :p

Och en fråga! Vad heter dom där som håller fast nappen på kläderna?

Svar på tråden BF januari 2014