• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Trollfia
    kallemaja skrev 2013-09-11 07:33:13 följande:

En känslig fråga kanske men har ni fått svampinfektion? Min barnmorska säger att det är jättevanligt när man är gravid..

Men nu har jag haft det 6 ggr sen jag blev gravid..varje månad med andra ord..blir gaaalen!

Tar canesten oc blir av med det nån vecka sen är det tillbaka igen, känns inte bra att ta dessa "piller" tänk om det inte är bra?! Men samtidigt måste man ..det kliar ju fruktansvärt!! Canesten ska vara ok för gravida..har ni nån erfarenhet av detta?

Här har du en till med samma besvär. Har nu min tredje infektion inom en månad. Väntar nu på att min barnmorska ska ringa. Hon tror jag behöver få något annat än canesten. Vill gärna slippa detta...
  • K87
    SB2011 skrev 2013-09-11 09:03:08 följande:

Här skickas de elektroniskt till mvc

Vart bor du då:)?
  • popcornplaya

En känslig fråga kanske men har ni fått svampinfektion? Min barnmorska säger att det är jättevanligt när man är gravid..

Men nu har jag haft det 6 ggr sen jag blev gravid..varje månad med andra ord..blir gaaalen!

Tar canesten oc blir av med det nån vecka sen är det tillbaka igen, känns inte bra att ta dessa "piller" tänk om det inte är bra?! Men samtidigt måste man ..det kliar ju fruktansvärt!! Canesten ska vara ok för gravida..har ni nån erfarenhet av detta?

Hur äter du? Försök undvika socker och dricka lite surt, typ tranbärsdricka. Men viktigt i alla fall att undvika för mkt socker.
  • SB2011
    K87 skrev 2013-09-11 09:28:14 följande:
    Vart bor du då:)?
    Skåne, i en liten håla utan för Lund
  • Wilmis07
    SB2011 skrev 2013-09-11 09:03:08 följande:
    Här skickas de elektroniskt till mvc
    Det gör dom nog här också.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • LillaEgo

Jag har bara väntat på svampinfektionen men hittills ingenting! *peppar peppar*

Min första graviditet hade jag konstant svamp i stort sett, var bara lugnt de dagar jag tog canesten men det kunde man ju inte göra varje dag... =S Fick inget alternativ föreslaget på MVC heller (13 år sedan, vet inte vad som fanns) förutom att badda underlivet med filmjölk då, jo tjena...

Fick missfall i juli förra året i v. 11, då var svamp typ första graviditetssymptomet, ALDRIG haft det annars...

Vet att det finns alternativ nu för tiden i alla fall så prata med bm för fy vad hemskt det är! Hoppas du får bukt med det!
  • majpan

Igår satte foglossningen igång och idag kom halsont och frossa. Underbart! Har vabbat och varit sjuk så mycket på sista tiden att jag tror min chef börjar misstänka att jag ljuger...:/

• LeaveMeAlone

Håller med er i skriverierna om det här med storlekar på första kläderna. Är ju jättesvårt att veta. Att man har barn sedan innan gör mig inte mindre fundersam. Han var superstor bebis men det betyder ju inte att denna blir det. Har några uppsättningar med 50-kläder kvar från honom men kommer nog inte köpa så mycket så små. Möjligen blir det ett nytt bb-set jag köper. Man får ju inte glömma att man faktist kan gå och handla efter barnet kommer. 

Apropå kost så äter jag nog ungefär som innan. Försöker att hålla en hyfsat hälsosam kost men är långt ifrån någon hälsofreak. Brukar gå efter tanken att allt är ok att äta, med måtta. Dvs inga mängder med fet mat eller sötsaker men det är ok att unna sig ibland. Tycker mycket om frukt och försöker äta mycket av det nu. Grönsaker är jag faktiskt sämre på att köpa hem.

Har läst på flera ställen att man ska försöka äta fisk 2-3 ggr/veckan. Är ju jättemycket! Här hemma tycker vi om fisk men känns som att fisk en gång i veckan är lagom för oss. Man vill ju ha lite variation.  

• LillaEgo

Igår köpte jag första babykläderna, och en gosig filt till vår lillprins! Allt är ju så sött, skulle kunna köpa hela babyavdelningarna! <3

• Mymemlan
    LillaEgo skrev 2013-09-11 10:35:03 följande:
    Igår köpte jag första babykläderna, och en gosig filt till vår lillprins! Allt är ju så sött, skulle kunna köpa hela babyavdelningarna! <3
    åh en sån där filt vill jag också köpa :) älskar newbie, så fina. Fanns den i olika färger? :) 
Svar på tråden BF januari 2014