• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • popcornplaya
    englasmamma86 skrev 2013-09-10 16:48:53 följande:

Är det någon som funderat på nya Emmaljunga super viking 2014? jag hade precis ändrat mig och ville ha en brio go men så såg jag denna, är mäkta imponerad vilken vagn alltså.
    man kan köpa en adapter och klicka i en extra sittdel och få en superfin syskonvagn eller så kan den användas som enkel vagn, finns fina sufflor att byta, jätte smart varukorg att klicka i i sidan (som extra tillbehör)

här kan ni läsa om den   http://www.emmaljunga.com/se/Barnvagnar/Hitta_din_modell/Super_Viking-1958.html

nu har min hjärna börjat vela rejält haha .. 
    Påminner ganska mkt om åsnan.
  • englasmamma86
    popcornplaya skrev 2013-09-10 16:59:33 följande:
    Påminner ganska mkt om åsnan.
    ja det gör den men skulle personligen aldrig köpa en bugga då det är så vanligt och snart ett måste typ så känner jag =).
    donkeyn eller buffalon tycker jag är fina vagnar att titta på men här har nog 9 av 10 en bugga...känns väldigt ounikt ;)
    sen kommer super viking säkert bli jätte poppis men det tar nog nått år.
    smaken är som baken och tur är väl det . 
  • Flikkan
    englasmamma86 skrev 2013-09-10 16:48:53 följande:
    Är det någon som funderat på nya Emmaljunga super viking 2014? jag hade precis ändrat mig och ville ha en brio go men så såg jag denna, är mäkta imponerad vilken vagn alltså. man kan köpa en adapter och klicka i en extra sittdel och få en superfin syskonvagn eller så kan den användas som enkel vagn, finns fina sufflor att byta, jätte smart varukorg att klicka i i sidan (som extra tillbehör) här kan ni läsa om den   www.emmaljunga.com/se/Barnvagnar/Hitta_din_mo...   nu har min hjärna börjat vela rejält haha .. 

Är det inte denna som har en extra stor liggdel också? Super nitro är minst liggdel Edge duo mellan stor Viking störst Har för mig jag sett det på en blogg.
  • englasmamma86
    Flikkan skrev 2013-09-10 17:53:54 följande:
    Är det inte denna som har en extra stor liggdel också? Super nitro är minst liggdel Edge duo mellan stor Viking störst Har för mig jag sett det på en blogg.

Ingen aning ,jag har ej sett den irl men ska åka och kika på den .
  • dosed
    Siiran skrev 2013-09-10 15:49:43 följande:
    Ja denna är i lite mer än fyra månader bara, skulle fått mer men lär inte bli förlängning nu när jag är gravid. Förra var också bara fyra månader, ett vik, och innan dess vik i två månader. Innan det har jag pluggat och gått som timvikarie. Alla dessa är dock inom skola och barnomsorg i samma kommun, så man räknar kanske ihop på nåt sätt? Hade varit tråkigt att inte tjäna på att ha jobbat :/

Du kan nog räkna samman de jobben om det är kommunen som är arbetsgivaren för då räknas det som "samma" jobb
  • Siiran
    dosed skrev 2013-09-10 18:43:16 följande:
    Du kan nog räkna samman de jobben om det är kommunen som är arbetsgivaren för då räknas det som "samma" jobb

Tack! Ja är kommunanställd så hoppas det funkar så :)
  • c4trin

Har börjat fundera lite på hur mycket kläder som e för mycket i små storlekar. Jag har köpt 1 body o 1 par byxor i 50 (vet att bebisen kan va för stor för det redan vid förlossningen). 4 bodys i 56 o 1 i större stolek. 2 tjocktröjor i 56, 1 i 62 o 1 i 62/68. 1 par byxor i 56. De låter inte som för mycket kläder i dessa små storlekar va? Vill inte köpa så många att man inte hinner ha alla ju! Kommer få en hel del när han e född e jag säker på! Eller e de kanske för lite? Ni som redan har barn har säkert koll på hur mycket som går!

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • K87

Här är vår dotter i v.19(18+3) en vecka sen idag =)

Vi har mest köpt kläder i strl 56 o ett fåtal i strl 50 =) men kommer få jättemycket när hon är född =)
    Hur har ni gjort?   
  • Siiran

Jag har mest i stl 56 och lite i 50. Vill ju inte ha massa som är för smått direkt. Svårt det dära!

Svar på tråden BF januari 2014