• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • popcornplaya

Hämtade ut bärselen och amningskudden jag beställt.

Igår va jag även inne på förlossningen en vända för jag hade så ont i magen men troligen uvi. Fick lyssna på bebis hjärta och en liten kik på bebisen i alla fall som fortfarande är en pojke :)

• sunnydays
    vilja89 skrev 2013-09-09 15:17:05 följande:
    Gick inte att citera det andra du skrev pga en stor annons mitt i allt så gör såhär ;)

Jag skulle inte använda min som babysitter då den lutar mycket bakåt och inte har samma gung. Skulle nog inte låta bebisen sitta i den så länge heller. :) Men du gör ju givetvis som du vill! :D
    Då blir det en annan babysitter här, tack :)
  • englasmamma86
    Flikkan skrev 2013-09-09 15:39:36 följande:
    Om dom räknar från förra året jobbade jag bara Max 1-2 veckor jag pluggade då och fick 9 tusen i månaden av bidrag och lån från CSN, räknas det?

Har för mig att dem inte räknar csn som en inkomstkälla men är osäker? Bäst att höra med dem sj hur dem kommer räkna sgi på dig
  • londonsvenska

Åhh, önskar jag hade era "problem" med att räkna ut föräldrapenning... än en gång, UK är inte bästa landet att bo i :(

Jag har 6 veckor med 80% av lönen, sen 33 veckor med £100/vecka, resterande veckor upp till ett år är utan några pengar alls!

Ja ja, ska inte klaga... har ju en liten guldklimp i magen som jag bara längtar efter att få träffa!! Såg bilder på en nyfödd precis och som mina mamma-hormoner vaknade till liv, ville bara mysa med min egen NU!!

• vilja89
    Flikkan skrev 2013-09-09 15:39:36 följande:

Om dom räknar från förra året jobbade jag bara Max 1-2 veckor jag pluggade då och fick 9 tusen i månaden av bidrag och lån från CSN, räknas det?
    Det känns som att de borde räkna i ditt fall som vid mitt, vid din senaste fasta anställning? :) 
  • Wilmis07

Jag får min fp beräknad på vad jag tjänar nu,alltså månadslönen jag har nu. Jag är fast anställd. Jag tror att man behöver jobba 6 månader för att höja sin fp.

www.forsakringskassan.se/privatpers/foralder/planera/sjukpenninggrundande_inkomst_-_anstalld/!ut/p/b1/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOItjAx8nZwMHQ0sgg0sDDwtPSxd3SyN3M3cTYEKIoEKDHAARwN8-h0DjKD68SggYH-4fhRYCT4XoJnhaGZo4GnoEWIY6OcU5OJtiqEAww1-Hvm5qfoFuaERBpkB6QDyorDt/dl4/d5/L2dJQSEvUUt3QS80SmtFL1o2XzgyME1CQjFBMDhTMDgwSTlIOUVGOTJHNlI3/

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • dosed

Dom räknar på det du tjänar just nu för får man löneförhöjning ska man anmäla det direkt ocb så ändrar dom

• dosed

Tycker fk är sjukt orättvisa och inte konsekventa alls. Förra föräldraledigheten hade jag tur och fick en snäll handläggare, tack det tjänade vi 100 000 kr på. Tyvärr är det mycket upp till vem som handlägger ens ärende och så ska det ju inte valra!

• c4trin
    dosed skrev 2013-09-09 19:10:06 följande:
    Dom räknar på det du tjänar just nu för får man löneförhöjning ska man anmäla det direkt ocb så ändrar dom
    Fast vår löneökning e ju från april i år, alltså ca 9 månader innan mammaledigheten. Vi ska få besked på den snart hoppas jag
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
Svar på tråden BF januari 2014