• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • K87
    Siiran skrev 2013-09-10 19:07:03 följande:
    Jag har mest i stl 56 och lite i 50. Vill ju inte ha massa som är för smått direkt. Svårt det dära!

Ja men precis, känner detsamma =) Har mest i stl 56 =) Tycker det är jättesvårt eftersom man inte vet om den är liten eller stor när den kommer ut =P
  • kallemaja

Hur ser era kostvanor ut nu under graviditeten? Äter ni supernyttigt, som vanligt eller mycket skräpmat?

Jag får dåligt samvete ibland att jag borde äta bättre. (Tar iof vitamin tillskott och omega 3 och folsyra fortf) men eftersom mitt illamåendende fortfarande spökar så har jag svårt att äta bra ibland!

Blir myyyyycket apelsinjuice och salta godisar ????

• 30maj
    kallemaja skrev 2013-09-10 19:15:09 följande:
    Hur ser era kostvanor ut nu under graviditeten? Äter ni supernyttigt, som vanligt eller mycket skräpmat?

Jag får dåligt samvete ibland att jag borde äta bättre. (Tar iof vitamin tillskott och omega 3 och folsyra fortf) men eftersom mitt illamåendende fortfarande spökar så har jag svårt att äta bra ibland!

äter tyvärr sämre nu, mycket socker.....:/ innan tränade jag stenhårt och åt stora nyttiga mål.

på tal om träning, nån annan som fitness tränar? styrketränar? jag började för 2 veckor sedan efter att hållt upp hela grabiditeten för ja har mått så dåligt.. men nu känner jag mig helt vilsen vad jag kan köra och hur ja ska lägga upp passen. Har foglossning och vill gynna min kropp inte stjälpa den.. 
  • Fru Persson

Jag äter som vanligt, kanske att småätandet på eftermiddagen av sötsaker ökat. ;)

däremot är apelsinjuice på morgonen en stooor favorit vilket inte är riktigt bra, (har aldrig druckit det innan) men annars är det nog samma. Tänker inte så mycket på maten man får äta det man är sugen på för stunden för om en timme kanske jag inte kan äta alls.... min tanke iaf. 

• 30maj
    englasmamma86 skrev 2013-09-10 16:48:53 följande:

Är det någon som funderat på nya Emmaljunga super viking 2014? jag hade precis ändrat mig och ville ha en brio go men så såg jag denna, är mäkta imponerad vilken vagn alltså.
    man kan köpa en adapter och klicka i en extra sittdel och få en superfin syskonvagn eller så kan den användas som enkel vagn, finns fina sufflor att byta, jätte smart varukorg att klicka i i sidan (som extra tillbehör)

här kan ni läsa om den   www.emmaljunga.com/se/Barnvagnar/Hitta_din_mo...

nu har min hjärna börjat vela rejält haha .. 
    jag kollade på den också, men insåg snabbt att ja inte gillade att sonen skulle få så dåligt med plats under bebisen, han hade inte tyckt om det! Sen finns det ju en Viking som har sittsarna brevid varandra men då måste man ha två chassin ifall man vill variera mellan en och två sittsar.. och det gjorde att vi insåg att smidigaste vagen för oss var donkeyn så nu är en sådan beställd :) Annars är den grymt snygg viking!!!
  • Mymemlan

Har köpt beggat massa kläder för 10kr plagget så har faktiskt typ 10 bodys i 50 och minst lika många i 56 (fått massa kläder också samt kvar sen sonen). Kan ju bli kräkbebis ;p har dock inga byxor i 50 :)

• englasmamma86
    30maj skrev 2013-09-10 19:21:43 följande:
    jag kollade på den också, men insåg snabbt att ja inte gillade att sonen skulle få så dåligt med plats under bebisen, han hade inte tyckt om det! Sen finns det ju en Viking som har sittsarna brevid varandra men då måste man ha två chassin ifall man vill variera mellan en och två sittsar.. och det gjorde att vi insåg att smidigaste vagen för oss var donkeyn så nu är en sådan beställd :) Annars är den grymt snygg viking!!!

Ja det kan jag förstå,nu är min tös 6 år när bebisen kommer och har inte åkt vagn på 2 år så vi kommer använda som enkelvagn.
  • englasmamma86

Äter onyttigt som bara den ..usch får dåligt samvete..
  • Tokfrans

Äter som vanligt men kan bli en del skräpmat då jag behöver gå upp i vikt, gick ju ner drygt 7 kg pga av illamåendet så har bara gått upp 2-3 hekto än så länge, men har blivit beroende av kolsyrat och fått noja på sura godisar:P
    Äter mycket apelsiner, bananer citron osv.  
  • englasmamma86
    c4trin skrev 2013-09-10 18:57:00 följande:
    Har börjat fundera lite på hur mycket kläder som e för mycket i små storlekar. Jag har köpt 1 body o 1 par byxor i 50 (vet att bebisen kan va för stor för det redan vid förlossningen). 4 bodys i 56 o 1 i större stolek. 2 tjocktröjor i 56, 1 i 62 o 1 i 62/68. 1 par byxor i 56. De låter inte som för mycket kläder i dessa små storlekar va? Vill inte köpa så många att man inte hinner ha alla ju! Kommer få en hel del när han e född e jag säker på! Eller e de kanske för lite? Ni som redan har barn har säkert koll på hur mycket som går!

Hur vet du att er bebis är så stor? Jag använde 50 och 56 till tjejen länge säkert 3-4 mån. Det är svårt att avgöra hur mkt man behöver,vissa bebisar kräker massor och då kan det gå 10 bodys på en dag men det tillhör nog inte vanligheten ändå,lösbajs kan det komma mkt av. Så länge ni är beredda på att handla ganska snart efter förlossningen då behövs inte så mkt innan.bättre då vet man hur stor han är och vad man fått i present
Svar på tråden BF januari 2014