• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • M Hedell
    Flikkan skrev 2013-09-09 11:39:35 följande:

Skulle prata med chefen nu idag när jag slutar om att jag gärna bara vill vara på demens nu och så har det varit hela tiden men om jag skulle valt så innan skulle jag intr haft något jobb alls.

Nu får jag höra på demens att den stora avdelningen har dom sagt att dom inte vill att bemanningen skickat ut förfrågningar till mig från dom. Detta var skvaller och ja det är att höra men känns rent för jävligt för att jag sjukskrivit mig i tid och otid som dom kallade det. Det dom inte vet är att jag varit gravid dom senaste 16 veckorna!!
    Nu ligger jag och vilar min onda rygg och vill inte ens gå förbi dom. Så fort jag går förbi sitter alla tysta och när jag gått någon meter som nu inte går så fort för mig dom tror alltså jag hunnit långt, hör man hur dom börjar viska om mig.

Jag håller på blir tokig på dessa ursäkta förbannade
    Människor jag har varit den dom gett ut sin ilska för hela sommaren gör att chefen gjort fel. Nu vet dom flesta att jag är gravid och dom verkar skämmas men inte stoppar det skitsnacket som går bakom min rygg.

50-60 åringar som snackar skit om en enda vikarie på 22 år.
    Resten av vikarierna snackar också skit.

Vet inte vad jag ska göra, nu är 4 i princip borta från demens så jag har nog stor chans att få jobba väldigt myclet där, men kan ite kräva för mycket heller känns det som då det är som det är nu i snacket.
    Jag vill vara på demens men också gärna jobba kortare pass på 4-5 timmar.

Jobbigt :(

Usch vilken rutten stil!! Jag hoppas att dom skäms ordentligt nu då dom vet att du är gravid.
  • M Hedell

Var ju på nytt UL idag pga att bm skickat mig lite tidigt förra gången. Trodde dom bara skulle kolla hjärtat som var det dom inte kunde kolla sist men de blev ett helt nytt rul ist fast utan ny datering Fortfarande en flicka och allt såg tipptopp ut!

Är så fruktansvärt trött bara... Från att ha studsat upp 4:30 om morgnarna och tyckt om att stöka på så nästan gråter jag då väckaren ringer och jag har ingen ork alls till något på dagarna, gräsligt!

• LeaveMeAlone
    c4trin skrev 2013-09-09 14:53:02 följande:

Fast jag kan nog tänka mig att han tycker jag e knäpp, han var dock varnad innan att de kunde bli så ;)
    Jag trodde det skulle räcka med alla varningar han fått från killkompisar. Och deras historier har nog låtit helgalna, som att tjejerna blir galna och ska slå ihjäl en eller nåt. Men ja det är väl inte helt enkelt.
    englasmamma86 skrev 2013-09-09 14:56:41 följande:
    känner igen det där,min klarar inte hantera när man visar känslor så öppet och hur som helst haha.
    han säger bara skärp dig nu,det hjälper inte att gnälla eller gråta. men när han är förskyld, ja då ska man putte nutta med han som ett barn. riktigt döende är han då.
    Hehe, lustigt det där! Tjejer snackar om att föda barn...:P
  • M Hedell

På tal om männen så håller min en ganska låg profil måste jag säga, han bara lyder kan man säga I lördags tex skulle barnen få mjölkchoklad, färdigblandad i tetra, så jag tar ut förpackningen och i farten liksom vänder jag den upp och ner fram och tillbaka för den måste ju blandas. Bara det att förpackningen var öppen och i stort sett hela kylskåpet fick sig en dusch. Mitt försvar var "ven f*n har varit och öppnat förpackningen utan att ha sagt till?!?", maken gick tyst och hämtade en hushållsrulle och började torka utan ett ord, jag SÅG dock hur han tänkte att det var ju jag själv som hade öppnat det

• Mymemlan

Idag är jag en nöjd tjej trots en hemsk förkylning och bihåleinlammation senaste veckan... Jag har köpt 16 mammaplagg för 10 kr styck och 6 bodysar i 50 för 10 kr styck (blandannat newbie) av en gammal kollega idag, så nöjd! Jättefina tunikor, leggings, tshirts, tröjor etc från hm som hon använde när hon fick sin son för 6 månader sen. Åh så skönt! 

• Belgien
    londonsvenska skrev 2013-09-09 17:24:00 följande:
    Åhh, önskar jag hade era "problem" med att räkna ut föräldrapenning... än en gång, UK är inte bästa landet att bo i :(

Jag har 6 veckor med 80% av lönen, sen 33 veckor med £100/vecka, resterande veckor upp till ett år är utan några pengar alls!

Ja ja, ska inte klaga... har ju en liten guldklimp i magen som jag bara längtar efter att få träffa!! Såg bilder på en nyfödd precis och som mina mamma-hormoner vaknade till liv, ville bara mysa med min egen NU!!

Jag känner med dig! Det är samma här, För mig finns inte alternativet ens för mig att stanna här så flyttar hem i november. ALDRIG att jag lämnar bort min 2 månaders bebis på dagis för att jag måste jobba för att få pengar, (jag är ensamstående också så finns bara min inkomst)
  • SB2011

Ohh jag låg nyss och lekte med loppan! Så himla mysigt! Jag kunde verkligen känna att de va en liten fot där under huden! Nästan 3cm lång å när jag strök på den flytta den sig å ja följde efter sen sluta jag å bara höll fingret still på ett ställe så kom foten tillbax, som kom igen sluta inte leka mamma! <3

• hundenhubbe

Har en liten fråga! Gör just nu min praktik på hematologiavdelningen (blodsjukdomar) och de flesta av dessa patienter cytostatika behandlas. De finns de med hög risk cytostatika som innebär att dessa måste man vidta specifika åtgärder med aom tex skyddsrocl. Min handledare vet att jag väntar barn men hur mkt fårbjag egentligen behandla mig med dessa patienter som tex utsöndrar cytostatila i kiss, svett osv och fårbjag över huvudtaget ge cytostatika? Känns som ett stort nej men fick intrycket av min hanledare att de var ok och att typ alla patienter hade detta aåbisåfall skulle jag inte få göra något? Kunde blivit satt på endokrina ovh förstår inte alls varför de inte blev så...

• Mymemlan
    hundenhubbe skrev 2013-09-09 21:46:20 följande:
    Har en liten fråga! Gör just nu min praktik på hematologiavdelningen (blodsjukdomar) och de flesta av dessa patienter cytostatika behandlas. De finns de med hög risk cytostatika som innebär att dessa måste man vidta specifika åtgärder med aom tex skyddsrocl. Min handledare vet att jag väntar barn men hur mkt fårbjag egentligen behandla mig med dessa patienter som tex utsöndrar cytostatila i kiss, svett osv och fårbjag över huvudtaget ge cytostatika? Känns som ett stort nej men fick intrycket av min hanledare att de var ok och att typ alla patienter hade detta aåbisåfall skulle jag inte få göra något? Kunde blivit satt på endokrina ovh förstår inte alls varför de inte blev så...
    jag rörde inte våra cytostatikapatienter i sommras, dock hade jag ju inte lika många som du verkar ha men det är ju inte bra! 
  • vartjagängår

Så har jag jobbat EN dag & kroppen är slut. Tar mig inte upp ur soffan själv & har två knivar i svanken när jag väl står. Hoppades på att klara två månader, känns tveksamt med två veckor just nu..

Svar på tråden BF januari 2014