• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • vartjagängår

Kom på en till sak till förstagångsföräldrar! Pyjamasar med dragkedja är 1000 gånger bättre än de med 20 knappar på. Det ska gå fort att byta om, tycker vår son iaf. :)

• englasmamma86
    c4trin skrev 2013-09-10 20:14:22 följande:
    Jag har ingen aning om hur stor han blir! Men tänker att hellre ha mer lite större och sen fylla på om han e liten. Men då tror du/ni kanske att jag behöver handla mer?
    Ska få en hög kläder nu till helgen så ska se hur mycket de blir där också :D 
    vänta och se hur mkt du får =),det är gott om tid..det kommer nog klia i fingrarna innan bebis kommer så lite köp blir det nog på vägen iaf hihi.
  • englasmamma86
    Seen vagnar där barn sitter på varann tycker jag känns sjukt taskigt mot den som får sitta där nere, ser inget & får snö & slask på sig. Neee, länge leve vår Donkey!
    det beror ju helt till personernas behov och hur gammalt det stora barnet är. har man en 2,5-4.5 åring som kanske åker vagn 5 min då ,10 då men går för det mesta .då är det ju väldigt onödigt med en dubbelvagn ..tror dem kan stå ut dem korta stunderna isåf ;)
    jag tycker dubbelvagnar är fruktansvärt klumpiga och stora och en sån skulle jag aldrig haft. 
  • englasmamma86
    Är så sugen på apelsinjuice men jag vågar inte ens köpa hem det, för jag VET att jag kommer bli beroende av det.  
    men tjejer varför vill ni inte dricka apelsinjuice? min barnmorska sa att jag SKA dricka apelsinjuice varje dag pga att då tar kroppen upp järnet bäst..
    drick och njut av den där juicen och dra in på annat isåf . 
  • vilja89
    englasmamma86 skrev 2013-09-10 23:20:20 följande:
    men tjejer varför vill ni inte dricka apelsinjuice? min barnmorska sa att jag SKA dricka apelsinjuice varje dag pga att då tar kroppen upp järnet bäst..
    drick och njut av den där juicen och dra in på annat isåf . 
    På grund av all socker förstås. :) Väääldigt mycket socker i. Får köpa apelsiner och pressa själv kanske. :)
  • englasmamma86
    vilja89 skrev 2013-09-10 23:39:23 följande:
    På grund av all socker förstås. :) Väääldigt mycket socker i. Får köpa apelsiner och pressa själv kanske. :)
    jo absolut men man behöver ju inte köpa den dåliga juicen =)..finns fina färdigpressade i affären eller pressa själv..
    dem billiga har tillsatt socker men tex bravo har inget tillsatt socker,det finns socker i den ändå men det är naturligt socker ifrån frukten men det finns ju i all frukt.

man rekommenderas att äta 500 gram frukt och grönt varje dag som gravid. 
  • debbie85
    englasmamma86 skrev 2013-09-10 23:56:51 följande:
    jo absolut men man behöver ju inte köpa den dåliga juicen =)..finns fina färdigpressade i affären eller pressa själv.. dem billiga har tillsatt socker men tex bravo har inget tillsatt socker,det finns socker i den ändå men det är naturligt socker ifrån frukten men det finns ju i all frukt. man rekommenderas att äta 500 gram frukt och grönt varje dag som gravid. 

Det är bättre att äta apelsiner i såna fall så blir blodsockerkurvan bättre. Eller ännu bättre att få c-vitaminet från bär eller grönsaker så slipper man stora mängder fruktsocker (och kraftigt insulinpåslag och allt negativt som kommer av det).
    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som väntar sitt första barn tillsammans med fästman. BF 140106. <3
  • SB2011

Jag dricker bara apelsinjuice nu för tiden! Mår illa av allt annat! Förutom the! Inte äns vatten får ja i mig

• c4trin
    englasmamma86 skrev 2013-09-10 23:20:20 följande:
    men tjejer varför vill ni inte dricka apelsinjuice? min barnmorska sa att jag SKA dricka apelsinjuice varje dag pga att då tar kroppen upp järnet bäst.. drick och njut av den där juicen och dra in på annat isåf . 

Min BM sa att jag får gärna dricka juice (de e ju namnskyddat så heter de juice finns det inget tillsatt socker utan bara fruktens) men inte för mycket, samma gäller mjölk. Hon sa drick de på morgon o kväll men se till att dricka ordentligt med vatten under dagen. I början när jag mådde illa tyckte hon jag skulle dricka allt som gick men då klarade jag bara kolsyrat vatten :P De viktiga e (iaf enligt henne) att dricka vatten också, speciellt när man e törstig. Jag e duktig på det på vardagar på jobb, sämre på att dricka vatteb på helgen när jag e ledig tyvärr.
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
Svar på tråden BF januari 2014