• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • dosed
    Flikkan skrev 2013-09-11 21:06:25 följande:
    Okej, då ska jag pröva det, kan ju alltid skicka tillbaka. Men nu är det sådan kris att jag kan net röra mig i kläderna jag har och dom trycker på magen så det gör jätte ont :( Behöver en helt ny garderob men huva har inte pengarna till det.

På tradera brukar det finnas billiga mammakläder
  • englasmamma86
    Flikkan skrev 2013-09-11 20:16:01 följande:
    Jag tänkte beställa mammakläder nu, för nu är det kris. Har sett att hm har stora storlekar och undrar nu om ni tror att man måste gå upp en storlek till på mammabyxorna iaf? Har i vanliga fall 29 i midjan undrar om jag kanske ska köpa 30 nu för säkerhetsskull då jag lär bli rundare om rumpa och lår med. Har hittat billiga jeans på stellaris på rea men vet ej hur den sidan är. Sedan vet jag inte jag vill ha fina tunikor klänningar som har söm under bysten men hittar inga såna, behöver inte vara mammakläder.
    hm`s mammakläder är större än vanliga trots samma storlek,kör på den storleken du brukar sen är där stretch i alla mammajeansen på hm så det går nog fint vilketsom.
  • syskonlängtan14

Jag gjorde tabben och köpteett par för stora från hm. Jaja men tänkte att jag växer nog i dem och köpte ett par svarta chinos istället i samma storlek som jag har i vanliga fall och de är lite stora också så börja med samma stlk. Mina förra mamma jeans använde jag så mycket så de var trasor och fick slängas så definitivt värt pengarna ;)

• vilja89

Jag har en rabattcheck på 20% på Apoteket som jag tänkt utnyttja när allt ska köpas till bebisen. Såååå ni som har barn innan, vad behövs från Apoteket? :)

• S1982
    Chaplin89 skrev 2013-09-11 21:53:36 följande:

S1982: Va skönt att allt såg bra ut nu!!! Förstår att det varit en orolig väntan...

Ja det har varit fruktansvärt, jag har brutit ihop gång på gång. Vår bebis kommer som det ser ut att födas med en njure, men det ska inte vara ngr problem säger läkaren :)
  • Mymemlan

Idag har jag fyndat en nästintill oanvänd amningskudde med tummen, för 50 kr! :D Kostar ju 500 kr ny :D 

• Flikkan

Tack alla nu sitter jag och handlar lite online på hm. Dom har ju nu 20% på alla jeans med. Sedan har jag kollat upp andra rabattkoder på nötet till hm och vet inte vilken jag ska välja. 25% på valfri vara, 10 % på hela köpet eller 50kr på hela köpet. Hm

• Mymemlan
    Flikkan skrev 2013-09-11 22:16:49 följande:
    Tack alla nu sitter jag och handlar lite online på hm. Dom har ju nu 20% på alla jeans med. Sedan har jag kollat upp andra rabattkoder på nötet till hm och vet inte vilken jag ska välja. 25% på valfri vara, 10 % på hela köpet eller 50kr på hela köpet. Hm
    Vad har du för storlek på jeans i vanliga fall? Jag har ett par i 40 och 42 jag inte kan ha som jag ska sälja billigt. 
  • Flikkan
    Mymemlan skrev 2013-09-11 22:25:16 följande:
    Vad har du för storlek på jeans i vanliga fall? Jag har ett par i 40 och 42 jag inte kan ha som jag ska sälja billigt. 

Ja jag brukar ha 29 i midjan. Men nu är jagkluven vad jag har 38 eller 40... Men tror 40 för alla mina jeans nu börjar bli väääldigt trånga så 40 ska jag pröva!
Svar på tråden BF januari 2014