• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Wilmis07
    vilja89 skrev 2013-09-11 21:51:35 följande:
    Jag har en rabattcheck på 20% på Apoteket som jag tänkt utnyttja när allt ska köpas till bebisen. Såååå ni som har barn innan, vad behövs från Apoteket? :)
    Vi använde bepathenkrämen och ACO barnolja mest,intyolen var också bra. Nagelsax för barn med rundad topp. Saker till dig själv,amningskydd,bröstvårtskräm kanske( jag ammade inte så vad vet jag egentligen )
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Wilmis07

Vi köpte även febertermometer på apoteket,en rumptemp till att börja med.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • vilja89
    Wilmis07 skrev 2013-09-11 23:03:34 följande:
    Vi använde bepathenkrämen och ACO barnolja mest,intyolen var också bra. Nagelsax för barn med rundad topp. Saker till dig själv,amningskydd,bröstvårtskräm kanske( jag ammade inte så vad vet jag egentligen smile5.gif )
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.?Mamma till Wilma 071012?
    Tack Wilmis07! :) Skriver upp!
  • englasmamma86

Ja och saltlösning,såna näsdroppar och näsfrida .(fyllde på vad ni andra skrev vad som bör köpas på apoteket) sen behöver man ju såklart inte ha hemma aktivt kol till en nyfödd men vi köpte det iaf för det är lätt att glömma köpa sen,ett måste att ha .

• Wilmis07

Ja saltlösning använd vi också kom jag på nu,skriver upp det på min lista

• Flikkan

Såna här tops till bebisar och Alvedon. Jag vet ju dock inte när man börjar använda detta. Jag har ju också en 20% rabatt på Apoteket som jag behöver använda :) Är det någon som kan tipsa mig hur många paket blöjor jag kan behöva av varje storlek för iaf 6 månader? Kanske mest tips hur många paket man behöver i början. Vi ska ta en tripp till Trondheim snart och köpa blöjor, ni som inte vet det så är ju blöjor jätte billiga där. 15-20kr paketet så tänkte lägga 1000kr så har vi nog ett bra tag framöver. Sedan passa på att hämta ut alla babyboxar dom har i Norge också, dom flesta hämtar man på vanliga maktsfärer som jag fattat det :) Hoppas dock inte man behöver bo i Norge för att hämta ut dom. Men har mailat några och dom sa att så länge du är här skulle jag kunna hämta ut hos dom :)

• vartjagängår
    Flikkan skrev 2013-09-11 22:16:49 följande:
    Tack alla nu sitter jag och handlar lite online på hm. Dom har ju nu 20% på alla jeans med. Sedan har jag kollat upp andra rabattkoder på nötet till hm och vet inte vilken jag ska välja. 25% på valfri vara, 10 % på hela köpet eller 50kr på hela köpet. Hm
    Du kan använda två rabattkoder samtidigt på hm! Bara att laborera vilka som blir billigast tillsammans :)

Precis beställt en syskonsits till donkeyn från Holland. Hade en maaassa rabattkoder också så blev 1800kr istället för 3600 i Sverige! Mikket nöjd tjej!
  • Flikkan
    vartjagängår skrev 2013-09-11 23:50:06 följande:
    Du kan använda två rabattkoder samtidigt på hm! Bara att laborera vilka som blir billigast tillsammans :) Precis beställt en syskonsits till donkeyn från Holland. Hade en maaassa rabattkoder också så blev 1800kr istället för 3600 i Sverige! Mikket nöjd tjej!

Ja men vad bra att veta! :) Då ska jag laborera fort jag kan bestämma mig för VAD jag ska köpa ;)
  • Me2

Tydligen finns det ingen annan hjälp att få än att bli sjukskriven ? Deprimerande....
    Alla prover ser bra ut, men jag är helt slut, helt urlakad och han där inne tar allt.

Ni som redan har två barn och väntar tredje eller uppåt, vad har ni för bil ?
    Vi måste köpa en större då vi kommer ha två som sitter i bältesstol och bebisen. Vi vill ha tre riktiga säten i bak för att få plats, men det begränsar verkligen valmöjligheterna.....

Svar på tråden BF januari 2014