• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • De5pojkarna
    unforgettable skrev 2013-05-10 20:43:12 följande:
    Hej :)
    Hur tidigt plussade ni? På Bim eller innan?
    8 dagar innan BIM
  • fluu

Alltså kan man verkligen ha foglossning i vecka 6? Vaknade idag och hade så ont att jag knappt kan röra mig,känns precis som när jag hade foglossning med dottern,men det var i vecka 20.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Susanne1975
    villhabarn skrev 2013-05-10 13:29:21 följande:
    Hejsan! 
    Får man hoppa med här. Har nyligen fått plus! Efter att försökt i fyra år känns det helt overkligt och fantastiskt. Men är livrädd att få missfall. Hört att det är vanligt =(  Vågar inte göra nått och går och oroar mig. Är bara på bim +1 än. Vill att veckorna ska gå så man kan känna sig lite mer säker 
    Stort grattis till ditt plus efter lång tids kämpande! Skrattande Jag känner igen mig i det och din oro för missfall. Försök njuta av din graviditet. 
  • Susanne1975
    sunnydays skrev 2013-05-10 15:39:23 följande:

orolig och nervös tror jag alla är när man första gången ska se den lilla, det är ju sån himla stor grej :) beklagar mf och ma. hoppas det är 3ggn gillt :)
    Åhh tack! Solig Ja nu minsann måste det vara dags att det blir en bebis...måtte tiden gå fort. Gravid
  • Susanne1975
    villhabarn skrev 2013-05-10 15:41:00 följande:
    Vad är ma?
    Missed abortion eller kvarhållet missfall. Embryot/fostret dör men det tar ett tag innan kroppen förstår det. 
  • Susanne1975
    moto skrev 2013-05-10 17:50:11 följande:

Jag skrev ju iofs att jag har förståelse för att man är orolig men det känns som att det bara ältas att man är orolig för missfall här, även när man inte ens har varit med om det! Som jag sa jag har också tänkt tanken och vem vet det kanske är just mig det drabbar...det känns bara inte hälsosamt att gå runt och oroa sig för missfall så mycket att man inte ens vågar träna eller röra på sig etc. Så du har nog rätt jag platsar nog inte i "ert gäng"! Jag är en positiv människa som brukar få andra i min omgivning att må bra och har ett behov av att hjälpa människor och lösa deras problem, men här känns det övermäktigt och jag är överflödig ;) Även om jag vet att det finns risker och att jag kanske inte kommer få ett barn i jan som jag vill så försöker jag ändå se positivt på det, men det är ju jag! Jag hoppas i alla fall att det kommer gå bra för er ALLA och att vi i januari har våra små kottar! Hoppas ni som känner stark oro kan känna att den mattas av och att ni snart kan glädjas fullt ut av era graviditeter! Lycka till!
    Synd att du känner att du inte platsar för det tycker jag att alla borde få göra oavsett inställning och syn på livet. Lycka till du med! Solig
  • kokobell

finns det nån ordlista för alla de här förkortningarna..?

angående katter så fick jag idag förklarat för mig att det är just kattlådan som är problemet, och allra mest katturinet. när man ska rengöra lådan så rotar man ju runt och ångor från urinet är inte bra för oss, så det får pappsen sköta från och med nu. vi städar lådan ofta så den luktar aldrig, det är säkert en bra plan också. katturin stinker ju satan så inte så konstigt om det är dåligt för bebisar asså...

• Susanne1975
    unforgettable skrev 2013-05-10 20:43:12 följande:
    Hej :)
    Hur tidigt plussade ni? På Bim eller innan?
    På BIM -4. Du då?
  • Susanne1975
    kokobell skrev 2013-05-11 00:24:35 följande:
    finns det nån ordlista för alla de här förkortningarna..?

angående katter så fick jag idag förklarat för mig att det är just kattlådan som är problemet, och allra mest katturinet. när man ska rengöra lådan så rotar man ju runt och ångor från urinet är inte bra för oss, så det får pappsen sköta från och med nu. vi städar lådan ofta så den luktar aldrig, det är säkert en bra plan också. katturin stinker ju satan så inte så konstigt om det är dåligt för bebisar asså...
    Jag tror inte det tyvärr men fråga gärna över det du funderar över. 
Svar på tråden BF januari 2014