• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • SB2011
    sunshine93 skrev 2013-10-07 19:24:29 följande:
    Känner nu mig jättetrygg och har bestämt mig till 100% att det blir karolinska förlossningen för mig.

Hamnade där förra onsdags då jag hade problem med att andas och känt mindre fosterrörelser men allt var bra med mig och bebisen och idag ringde dom från spec mödravården på karolinska i solna(hamnade ju där förra veckan , man skickas ju dit först sen om det behövs till förlossningen) och frågade om allt gått bra och hur jag mår och om jag känner mig mista rädd eller känner mindre rörelser ska jag komma in.

Jag blev jätteglad och kände mig jättetrygg och kände absolut inte att dom tycker att jag är nojjig eller jobbig som jag ibland upplever att min barnmorskemottagning gör.

Nu vet jag att det är en skillnad på spec mödravården och förlossningen men det var också en annan kvinna som var fullgången vars bebis hjärtljud var lite konstiga så dom skickade henne till förlossningen , men ändå var dom så lugnande och gav henne en sån trygghet att det kändes bra att veta att om något inträffas så gör dom verkligen allt och ser verkligen till att man känner sig  trygg

Va skönt att dom tog bra hand om dig å att du känner dig trygg! Sånt e guld värt
  • Granatäpple
    SB2011 skrev 2013-10-05 20:04:34 följande:
    yep de kan jag göra! lägger du till mig? annars behöver jag nog mer info för att lyckas hitta dig:)

Jag skulle också vilja vara med i fb-gruppen. Nyreggad här men har följt tråden ett tag. Jag är 26 o har bf 14/1. :)
  • SB2011
    Granatäpple skrev 2013-10-07 20:20:09 följande:
    Jag skulle också vilja vara med i fb-gruppen. Nyreggad här men har följt tråden ett tag. Jag är 26 o har bf 14/1. :)
    Behöver veta ditt namn och vart du bor om du har ett vanligt namn så jag kan hitta dig på fb:)
  • sunshine93
    SB2011 skrev 2013-10-07 20:01:50 följande:

Va skönt att dom tog bra hand om dig å att du känner dig trygg! Sånt e guld värt
    Ja verkligen skönt , med tanke på min panikångest så känns det extra skönt att känna sig tryggt
  • tomasw

Jag är 19 år och ska få min andra bebis den 4e januari! Det ska bli så otroligt mysigt, och jag kan knappt vänta.

• tomasw

Jag är 19 år och ska få min andra bebis den 4e januari! Det ska bli så otroligt mysigt, och jag kan knappt vänta.

• c4trin

Idag har jag tagit semester då jag sovit dåligt i 1 vecka o natten till igår sov jag ca 3 timmar... Jag kan helt enkelt inte somna o när jag väl gör det så vaknar jag efter ca 30 minuter igen o får börja om. Inatt sov jag liite bättre, ca 5 timmar *himmelriket*. Hoppas verkligen att detta e övergående, och de e snart!!

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Jossehaugen

Är det någon som har börjat att planera sin föräldraledighet?
    Jag blir helt tokig, ska man ta ut hela veckor eller bara några dagar under veckan.
    Hur har ni gjort eller hur tänker ni göra?
    Ska ni ta ut mån-fre eller mån-sön eller hur ska ni göra, all hjälp jag kan få så blir jag glad :) 

• Baby2014
    Jossehaugen skrev 2013-10-08 10:33:33 följande:

Är det någon som har börjat att planera sin föräldraledighet?
    Jag blir helt tokig, ska man ta ut hela veckor eller bara några dagar under veckan.
    Hur har ni gjort eller hur tänker ni göra?
    Ska ni ta ut mån-fre eller mån-sön eller hur ska ni göra, all hjälp jag kan få så blir jag glad :) 

Det är väl helt upp till en själv beroende på hur länge man vill vara hemma och hur ekonomin ser ut. Har man hög fp och en sambo som tjänar bra kanske man kan ta ut färre dagar. Jag har alltid tagit ut alla dagar i v då jag hade kass fp pga utlandsboende och sen studier.
Svar på tråden BF januari 2014