• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • villhabarn
    smurfsyster88 skrev 2013-05-10 23:21:22 följande:

Var och såg lillen idag, den är i livmodern.
    Va härligt
  • villhabarn
    Susanne1975 skrev 2013-05-11 00:16:49 följande:
    Stort grattis till ditt plus efter lång tids kämpande! Skrattande Jag känner igen mig i det och din oro för missfall. Försök njuta av din graviditet. 
    Tack så mycket. Ska verkligen försöka 
  • villhabarn
    Susanne1975 skrev 2013-05-11 00:19:38 följande:
    Missed abortion eller kvarhållet missfall. Embryot/fostret dör men det tar ett tag innan kroppen förstår det. 
    Tack för infon
  • Ch87

Tänkte hoppa in här. Plussade i går och har bf 16 januari :)

• smurfsyster88
    sunnydays skrev 2013-05-10 23:23:47 följande:
    åh va mysigt. måste ha varit underbart att se :)

Riktigt underbart ska tillbaka om två vecker så känns skönt :)
  • LinnJes

Håller med moto till viss del samtidigt som jag förstår att man vill ventilera sin oro om man känner den. Var mer orolig med första barnet och då sa min barnmorska att jag skulle försöka släppa det så mycket det gick, för det kommer inte gå över! Först oroar man sig för missfall, sen kanske över att magen inte växer/man känner inte så mycket fosterrörelser, sen inför förlossningen, att nåt kanske ska gå fel, att nåt ska hända. Sen när barnet är fött så är det psd, viktuppgång, utveckling, osv... Sen när barnet blir större oroar man sig för andra saker, samtidigt som man alltid är lite rädd för att nåt ska hända (bli påkörd, ramla tex). Tonårstiden lär man ju oroa sig en hel del också!

Ja ni kanske förstår min och min BMs poäng? Man missar så mycket om man oroar sig hela tiden. Jag tyckte det hjälpte mig att försöka släppa oron och bara försöka leva lite mer i nuet. :)

• mariafii
    Susanne1975 skrev 2013-05-11 00:24:40 följande:
    På BIM -4. Du då?

Jag plussade på BIM -1

Susanne- Tråkigt om du känner att du inte platsar in. Klart man ska vara positiv som du säger men jag tror detta är något folk oroar sig mest såhär i början och sen försvinner det mer och mer :)

Vi har iaf valt att berätta för familjerna såhär tidigt för jag är sååå lycklig och kan inte vara tyst om det. Dom tog det super bra och det är första barnbarnet för båda familjerna så det blir extra spännande :D

Fler än jag som har stressigt jobb som gör det lite svårare nu? Jag höll på att stressa ihjäl mig igår på jobbet och + fick inge mat förens 3 på eftermiddagen och då blev jag nästan svimfärdig och vår såååå trött efter maten. Hur ska man orka då jag jobbar väldigt mycket i maj och så bjev jag erbjuden extra jobb natttid på ett annat jobb. Men känner att jag måste jobba så mycket jag bara kan nu så man får pengar sen        
  • Aadomeniqe

Någon som vet när det börjar synas om magen? Just nu har jag molande värk lite titt som tätt o jag känner hur det bubblar i magen på mig. Och TRÖTT konstant .. kan sova hela tiden känns det som :P hehe 

• Oh baby
    mariafii skrev 2013-05-11 07:39:03 följande:
    Susanne- Tråkigt om du känner att du inte platsar in. Klart man ska vara positiv som du säger men jag tror detta är något folk oroar sig mest såhär i början och sen försvinner det mer och mer;

Det är inte Susanne som känner att hon inte platsar in här, det är Moto som känner så och Susanne svarade på det
Svar på tråden BF januari 2014