• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • verkar
    mariafii skrev 2013-05-11 07:39:03 följande:
    Jag plussade på BIM -1 Susanne- Tråkigt om du känner att du inte platsar in. Klart man ska vara positiv som du säger men jag tror detta är något folk oroar sig mest såhär i början och sen försvinner det mer och mer :) Vi har iaf valt att berätta för familjerna såhär tidigt för jag är sååå lycklig och kan inte vara tyst om det. Dom tog det super bra och det är första barnbarnet för båda familjerna så det blir extra spännande :D Fler än jag som har stressigt jobb som gör det lite svårare nu? Jag höll på att stressa ihjäl mig igår på jobbet och + fick inge mat förens 3 på eftermiddagen och då blev jag nästan svimfärdig och vår såååå trött efter maten. Hur ska man orka då jag jobbar väldigt mycket i maj och så bjev jag erbjuden extra jobb natttid på ett annat jobb. Men känner att jag måste jobba så mycket jag bara kan nu så man får pengar sen        

Jag kan inte relatera till din jobb stitvation tuvär, min dag igår på jobbet började 7 och jag slutade kl 12.30 vi var ute nästan heladagen och grillade hamnburjare och njöt i solen (7 barn) hade vi,jag arbetar på en förskola. Är du vikarie av nått slag? Är det därför du känner dig osäker agn inkomster? Mitt råd är att ta det så lugnt det bara går på ditt jobb, stress mår varken du eller bebisen bra av.
    Ursäkta min dyslexi
  • Spirello

Plussade igår kväll, efter att ha försökt i ett år. Går in i vecka 5 idag. Lycka!

• villhabarn
    Spirello skrev 2013-05-11 08:46:59 följande:
    Plussade igår kväll, efter att ha försökt i ett år. Går in i vecka 5 idag. Lycka!
    grattis =)
  • Chaplin89

Gratulerar Spirello :)
    Tror jag är en av få som inte går runt och oroar mig för mf hela tiden! Jag har heller aldrig haft någon och det är kanske därför! :)
    Illamåendet har blivit bättre, äter mina Lergigan och de fungerar ok, men idag mår jag lite illa ändå, bara att bita ihop och städa huset, baka kakor och baka tårta till sonens 4 årskalas...

• villhabarn
    Chaplin89 skrev 2013-05-11 09:22:26 följande:
    Gratulerar Spirello :)
    Tror jag är en av få som inte går runt och oroar mig för mf hela tiden! Jag har heller aldrig haft någon och det är kanske därför! :)
    Illamåendet har blivit bättre, äter mina Lergigan och de fungerar ok, men idag mår jag lite illa ändå, bara att bita ihop och städa huset, baka kakor och baka tårta till sonens 4 årskalas...
    Vad härligt att inte oroa sig =)
  • mariafii
    Oh baby skrev 2013-05-11 08:14:06 följande:

Det är inte Susanne som känner att hon inte platsar in här, det är Moto som känner så och Susanne svarade på det

Jaha ok :) förlåt det var så många inlägg så jag gick inte tillbaka :P Tack då vet jag
    verkar skrev 2013-05-11 08:18:17 följande:

Jag kan inte relatera till din jobb stitvation tuvär, min dag igår på jobbet började 7 och jag slutade kl 12.30 vi var ute nästan heladagen och grillade hamnburjare och njöt i solen (7 barn) hade vi,jag arbetar på en förskola. Är du vikarie av nått slag? Är det därför du känner dig osäker agn inkomster? Mitt råd är att ta det så lugnt det bara går på ditt jobb, stress mår varken du eller bebisen bra av.
    Nä jag har fast 52% men det blir ju inte mycket pengar av så jag känner att vi måste få in mer och då vi har bröllop i aug så känns det bra med mer pengar där också. Sedan vet man också att ju längre gången du blir desto jobbigare blir det säkert att jobba också :) så vill ju passa på nu men mitt jobb försöker spara in på personal så då får vi ännu mer att göra. Ja jag måste tänka på kroppen nu när det itne bara är jag
  • verkar

Ja, 52% var inte mycket. Du kanske kan ha ett par frukter med dig som du kan äta medans du jobbar?

Ursäkta min dyslexi
  • Kramardig

Nu har det hänt mycket! Ringde BM i måndags och ska på samtal torsdag den 16e. Hon räknar att jag hade sista mensen den 25/3 men tror jag hade den liite senare. Men v.6 sa hon och hon brukar räkna v.6 som v.6+0, själv räknar jag v.6 + 0 som v.7.. vi får se!

I förrgår kom illamåendet och jag hatar det. Kräks, kräks och kräks! Förstår inte hur jag ska klara av att jobba (förskola), speciellt när jag vill hålla det hemligt. Tips?

• Susanne1975
    Oh baby skrev 2013-05-11 08:14:06 följande:

Det är inte Susanne som känner att hon inte platsar in här, det är Moto som känner så och Susanne svarade på det
    Tack för tydliggörandet! Skrattande Jag hoppas och vill tro att det finns plats för mig här Solig
  • Susanne1975
    LinnJes skrev 2013-05-11 07:28:23 följande:
    Håller med moto till viss del samtidigt som jag förstår att man vill ventilera sin oro om man känner den. Var mer orolig med första barnet och då sa min barnmorska att jag skulle försöka släppa det så mycket det gick, för det kommer inte gå över! Först oroar man sig för missfall, sen kanske över att magen inte växer/man känner inte så mycket fosterrörelser, sen inför förlossningen, att nåt kanske ska gå fel, att nåt ska hända. Sen när barnet är fött så är det psd, viktuppgång, utveckling, osv... Sen när barnet blir större oroar man sig för andra saker, samtidigt som man alltid är lite rädd för att nåt ska hända (bli påkörd, ramla tex). Tonårstiden lär man ju oroa sig en hel del också!

Ja ni kanske förstår min och min BMs poäng? Man missar så mycket om man oroar sig hela tiden. Jag tyckte det hjälpte mig att försöka släppa oron och bara försöka leva lite mer i nuet. :)
    Jag håller med om att det är hälsosammare att inte oroa sig men som du beskrev är det ju också en naturlig del av att vara människa. Med kärlek kommer en viss oro tänker jag, 

Och jo...visst oroar man sig för tonårsbarn också. Då är det ju en process då barnet gradvis ska frigöra sig.  
Svar på tråden BF januari 2014