• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Susanne1975
    Kramardig skrev 2013-05-11 11:59:27 följande:
    Nu har det hänt mycket! Ringde BM i måndags och ska på samtal torsdag den 16e. Hon räknar att jag hade sista mensen den 25/3 men tror jag hade den liite senare. Men v.6 sa hon och hon brukar räkna v.6 som v.6+0, själv räknar jag v.6 + 0 som v.7.. vi får se!

I förrgår kom illamåendet och jag hatar det. Kräks, kräks och kräks! Förstår inte hur jag ska klara av att jobba (förskola), speciellt när jag vill hålla det hemligt. Tips?
    Jag räknar som du jag också.

Har nog tyvärr inga jättebra tips mot illamående men man brukar ju bli rekommenderad att äta ofta men små portioner t.ex.

Själv har jag inget emot att berätta tidigt men det är ju förstås individuellt.  
  • hundenhubbe

Vi berättade för mina föräldrar igpr och ska berätta för sambons föräldrar idag har bakat en tårta där de står farmor och farar på första barnbarnet för båda familjerna lyckan är så stor så man måste få berätta för någon! Jag berätta för bästa vännerna också för de är dom jag vill ha vid min sida om de skulle gå bra eller bli mf igen! vet någon här hur stor chans de är tt man får mf igen? Hade ju förra månaden så har ibte hft en mens emellan.. :-P

• Mariåsa

Hej! Jag plussade svagt igår och starkare idag (BIM-2 idag). Kan nästan inte tro att det är sant! :) Har försökt i ett halvår. Så nu är det BF 140115 eller något sådant :) Men känner helt klart igen den där oron som beskrivs här. Jag har tidigare inte druckit en droppe alkohol under den kritiska perioden. De första tre månaderna slutade jag även helt med kaffe. Men nu det senaste försöket så bestämde jag mig (i samråd med min sambo) för att inte vara lika strikt med sushi och alkohol etc under den första veckan. Så jag drack ett glas rosé 7-8 dagar efter befruktningen i ett sammanhang som jag kände att det skulle ha varit svårt att avstå (drack det inte i ett svep utan smuttade under en hel kväll på glaset). Drack även ett par glas veckan innan men då sitter ju inte embryot fast så det är jag inte orolig för. Men jag kan känna att det var lite onödigt att dricka det där glaset rosé dag 7-8. Men samtidigt kanske det var just pga att jag levde som vanligt som det fungerade!? Hur ser ni på saken? Känner mig lite ensam i mina tankar. Min sambo är mer oroligt lagd än jag, vilket inte direkt gör mig lugnare. Vi har googlat runt en hel del och det verkar som om det är lugnt. Vill ju kunna känna 100% glädje. Tack på förhand för input!

• Susanne1975
    Mariåsa skrev 2013-05-11 12:47:45 följande:
    Hej! Jag plussade svagt igår och starkare idag (BIM-2 idag). Kan nästan inte tro att det är sant! :) Har försökt i ett halvår. Så nu är det BF 140115 eller något sådant :) Men känner helt klart igen den där oron som beskrivs här. Jag har tidigare inte druckit en droppe alkohol under den kritiska perioden. De första tre månaderna slutade jag även helt med kaffe. Men nu det senaste försöket så bestämde jag mig (i samråd med min sambo) för att inte vara lika strikt med sushi och alkohol etc under den första veckan. Så jag drack ett glas rosé 7-8 dagar efter befruktningen i ett sammanhang som jag kände att det skulle ha varit svårt att avstå (drack det inte i ett svep utan smuttade under en hel kväll på glaset). Drack även ett par glas veckan innan men då sitter ju inte embryot fast så det är jag inte orolig för. Men jag kan känna att det var lite onödigt att dricka det där glaset rosé dag 7-8. Men samtidigt kanske det var just pga att jag levde som vanligt som det fungerade!? Hur ser ni på saken? Känner mig lite ensam i mina tankar. Min sambo är mer oroligt lagd än jag, vilket inte direkt gör mig lugnare. Vi har googlat runt en hel del och det verkar som om det är lugnt. Vill ju kunna känna 100% glädje. Tack på förhand för input!
    Jag tror inte att det är någon fara om du drack ett glas vin så tidigt. Jag tror inte att det är förrän lite senare då moderkakan bildas som det sker ett utbyte mellan mor och barn och man bör vara försiktig. 

Mitt råd är att tänka att det glaset inte hade betydelse då och att du försöker njuta och vara glad över graviditeten.  
  • Mymemlan

Idag ska vi hämta hem vår ny begagnade kombi bil eftersom vi behöver kombi nu då vi ska få plats med barnvagn igen (och inte bara sonens lilla brio sitty) och på måndag ska vi på VUL!! :) 
    Ska bli så spännande, men samtidigt känns det lite läskigt. Kan vara på gränsen för tidigt att se hjärtljud då jag inte har någon mens att räkna på :) Tänk om det är 2!! :O Hört att det är lättare att släppa 2 ägg när man bara har en äggstock...  

Pojke född -09, bebis jan 2014
  • Susanne1975
    verkar skrev 2013-05-11 14:15:59 följande:
    Vore det inte kul med en BF lista?
    Det finns en någon sida längre tillbaka. Fyll gärna på dig där Skrattande
  • Susanne1975
    Mymemlan skrev 2013-05-11 14:44:56 följande:
    Idag ska vi hämta hem vår ny begagnade kombi bil eftersom vi behöver kombi nu då vi ska få plats med barnvagn igen (och inte bara sonens lilla brio sitty) och på måndag ska vi på VUL!! :) 
    Ska bli så spännande, men samtidigt känns det lite läskigt. Kan vara på gränsen för tidigt att se hjärtljud då jag inte har någon mens att räkna på :) Tänk om det är 2!! :O Hört att det är lättare att släppa 2 ägg när man bara har en äggstock...  
    Jag håller tummarna för att allt ser perfekt ut på ditt VUL....vad spännande.  Solig Hur långt är du i graviditeten nu? 
  • Mymemlan
    Susanne1975 skrev 2013-05-11 15:09:55 följande:
    Jag håller tummarna för att allt ser perfekt ut på ditt VUL....vad spännande.  Solig Hur långt är du i graviditeten nu? 
    5+5, men kan vara en 1-2 dagar minus också beroende på när äl ägde rum, men tror det är 5+5 :) 
    Pojke född -09, bebis jan 2014
Svar på tråden BF januari 2014