• kallemaja

Januarimammor 2014

Tänkte att vi som har plussat nyligen och har beräknad BF i Januari 2014 kunde samlas här och dela erfarenhet..
    Fick nyligen reda på att jag plussat för första gången i mitt livSkrattande äntligen!
    Mycket tankar och känslor....dela gärna med er...
    När har ni BF? (själv har jag inte varit på MVC än, utan bara räknat ut via gravkalendern) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-12 20:43
    Har ni några gravsymptom än glömde jag fråga...

• Svar på tråden Januarimammor 2014
  • kallemaja

Jag mår tokilla, spytt varje dag den här veckan..minst en gång om dagen..någon mer som spyr?

• smurfmamman2014

Oj här har det hänt mycket under helgen

Jag stannar här jag med. Mår fortfarande inte så illa men är helt slut i kroppen, hade nog kunnat sova hela förmiddagen. Kvällarna går dock rätt ok.    Idag blir det fix i trädgården i det fina vädret och längtar tills onsdag kväll då min man kommer hem så kanske man kan få sova lite längre i helgen

• xjoelsmamma

Hur mår alla? Jag mår hur bra som helst, inga symtom eller nått!

Är det bara jag som är livrädd för missfall? :( Första och andra graviditeten har jag inte vart rädd för de alls, inte tänkt på de nånting. Nu är det de enda jag gör, hela dagarna! :( Är så jäkla rädd. Men det är la för de gått så bra dom 2 andra gångerna, man undrar om man ska ha sån tur igen? Och man är medveten om nu vad man kan gå miste om! :( Usch så jobbigt det är. Snälla låt dessa 12 veckor gå snabbt som tusan nu. Är i vecka 6 nu!  

• Ane70

Jag känner nog lite likadant, mitt tredje sambons första, men min rädsla är nog mer att jag är en 40+ med två tonårsdöttrar så det är att börja om.  Är oxå i v6 men som du säger det har gått bra dom två första gångerna. Vi har inget att oroa oss för..

• De5pojkarna
    xjoelsmamma skrev 2013-06-03 10:14:09 följande:
    Hur mår alla? Jag mår hur bra som helst, inga symtom eller nått!

Är det bara jag som är livrädd för missfall? :( Första och andra graviditeten har jag inte vart rädd för de alls, inte tänkt på de nånting. Nu är det de enda jag gör, hela dagarna! :( Är så jäkla rädd. Men det är la för de gått så bra dom 2 andra gångerna, man undrar om man ska ha sån tur igen? Och man är medveten om nu vad man kan gå miste om! :( Usch så jobbigt det är. Snälla låt dessa 12 veckor gå snabbt som tusan nu. Är i vecka 6 nu!  
    Så kände ja me min 3:e me.. Är nog ganska vanligt att de sker vid 3.e va ja hört.. Nu oroar ja mig inte alls.. 
  • 81 an

Har oxå haft drömmar om bebben, jag fick en apa, såg ut som en schimpans med en lång svart svans haha :)

• Syltan

Jag är svinorolig för det, försöker att intala mig hela tiden att det är stor risk att det sker med tanke på hur vanligt det är.
    Jag vågar inte glädjas till fullo förrän de 12 veckorna har gått.

• xjoelsmamma
    Syltan skrev 2013-06-03 13:01:07 följande:
    Jag är svinorolig för det, försöker att intala mig hela tiden att det är stor risk att det sker med tanke på hur vanligt det är.
    Jag vågar inte glädjas till fullo förrän de 12 veckorna har gått.

PRECIS! Inte jag heller :( Och som sagt de är ju så jäkla vanligt liksom...
  • feamin

Jag oroar med mig för mf. Tänker inte ropa hej innan v12 och knappt det. Folk får säga vad de vill om att inte oroa sig, men har man flera mf, och dessutom sena sådana, med sig i ryggsäcken är man inte så kaxig. :( Statistiken säger ju att var fjärde kända graviditet slutar i mf, så visst är det vanligt.

• zaza81

Jag hoppar gärna in i denna gruppen också!
    Plussade för en vecka sedan, har  en beräknad BF den 29.e Jan.

Är super nojjig och nervös för allt, första gången jag är gravid efter 3 års försök och misslyckade IVF.

// zaza

Svar på tråden Januarimammor 2014