• kallemaja

Januarimammor 2014

Tänkte att vi som har plussat nyligen och har beräknad BF i Januari 2014 kunde samlas här och dela erfarenhet..
    Fick nyligen reda på att jag plussat för första gången i mitt livSkrattande äntligen!
    Mycket tankar och känslor....dela gärna med er...
    När har ni BF? (själv har jag inte varit på MVC än, utan bara räknat ut via gravkalendern) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-12 20:43
    Har ni några gravsymptom än glömde jag fråga...

• Svar på tråden Januarimammor 2014
  • Syltan

Men omg!!! Min sambo ska inte ens med då, jag trodde inte det skulle bli så spännande och sa att han kunde jobba istället. Haha, men åh!
    Jag trodde man mest skulle prata om hur jag mår och sånt. Det vet han ju liksom redan :)

• molly02

Förmodligen olika fr ställe till ställe, jag flyttade fram inskrivningen 1 vecka då sambon är på kurs hela veckan innan. Det skulle vara på allmän info, inskrivning & UL. Tror att vi är flera där när de kör den allmänna infon. Skall hur som helst bli mkt spännande Gladskönt att höra att jag inte är den enda som har gjort flera test 

• Syltan

Herregud jag inser att jag har noll koll, men jag tror det bara är inskrivning.
    Ser iallafall fram emot det, att det ska bli mer "på riktigt". Som en bekräftelse på något sätt :)

• molly02

skall helt klart bli skönt med en bekräftelse, på att det faktiskt är ngt som växer inne i mig Glad Känns helt overkligt! Vilken vecka är du i ? 

• Syltan

Jag är i vecka 9, och tiden har aldrig gått såhär sakta i hela mitt liv! Åh vad jag längtar till jag bara kan berätta för alla och våga köpa babygrejer! :)

• feamin

Där jag bor får man inte göra ultraljud förrän den traditionella i v.18 (eller vilken vecka det nu är). Jag har varit på hälsosamtal och ska på inskrivning om några veckor. Dock blev jag erbjuden ett vul eftersom jag är osäker på vilken vecka jag är i. Så ska göra ett vul på onsdag, ska bli jätte spännande!! :) Speciellt att stilla oron så att man får se att det verkligen är en liten krabat där inne och inte en tom fosterhinna.

Den sista tiden har jag känt av en helt otrolig trötthet och nästintill konstant hunger. Kan precis som någon annan skrev, nyss ha ätit men ändå  fortfarande vara hungrig.

• Syltan

Tom fosterhinna? Så ska man behöva oroa sig för det också.

• MrsCD

Drömde om bebben igen i natt. Nu var det ett fönster på magen så att man kunde se in och där låg han (för det var en kille) och sprattlade. Hjärnan hittar på roliga grejer! 

Har gått in i vecka 8 idag (7+0). Tycker det rullar på ganska fort ändå.   

• ossie79

MrsCD: jag drömde också inatt om att vi fick se den lill* krabaten i magenFlört går idag in i vecka 8 (7+0)  och jag är fortfarande illamående och det ända som hjälper är att småäta. kommer säkert att gå upp en massa kilon denna gången, inte som förra gången när jag gick upp typ 12 kg. Får väl se om min mamma har rätt när den kommer ut och är en tjej.

• MrsCD

Oj, men då har vi ju exakt samma BF! Och samma dröm. Konstigt...

Svar på tråden Januarimammor 2014