• HaltaLotta

Gravida Jönköping BF höst/vinter -13/-14 *se hit*

Hej hopp!

En tråd för oss i och runtomkring Jönköping som vill prata och kanske träffas, gravida eller redan föräldrar! Välkomna hit!

The mind is everything
  • Svar på tråden Gravida Jönköping BF höst/vinter -13/-14 *se hit*
  • JohannaSL

Alltså ush, just nu förstår jag verkligen inte hur jag ska orka med att jobba. Jag har jättesnälla arbetskamrater men jag känner liksom att så länge jag jobbar så vill jag också prestera fullt ut. Har dessutom en ny tjänst sedan 1:a maj (blev erbjuden den typ 3 dagar efter att jag plussade ;)) som ställer ganska höga krav på mig och just nu sitter jag helt handlingsförlamad och orkar inte ta tag i nånting! Tur att jag ska till läkaren på torsdag, måste prata igenom det här då. Känns ju dock helt kört att få sjukskrivning när man har kontorsjobb.. trötthet, sammandragningar och dålig sömn lär väl inte räcka för att försäkringskassan ska gå med på en sjukskrivning? Är det någon som har erfarenhet av detta?

• farsa86

Vi har en dotter på snart 2 månader, vi bor i Vrigstad.

• LinaG

Å jag bor på öster i centrala Jönk.
    Spring: Jag hade också tänkt att gå på nästa föreläsning om förlossning som ligger i början av sept och även den om amning.
    Johanna SL: Magbubbel ska jag tyvärr inte gå på, hade tänkt, men kom aldrig till skott att boka. Har dock hört att det ska vara jättebra! Hoppas det löser sig på något sätt för dig när du träffar läkare, tror ändå att det kan vara möjligt för dig med en sjukskrivning pga krämpor trots kontorsjobb. 

Vet någon hur tidigt man måste ansöka om FP för att inte behöva vänta på utbetalning jättelänge när barnet är fött? 

• JohannaSL

LinaG: tack för uppmuntran. Nu har jsg varit på första magbubblet och det var toppen :) såjag mår iaf lite bättre psykiskt nu..

Tror att man ska ansöka om fp 30 dagar i förväg för att vara säker på att få pengarna i tid.

• LinaG

JohannaSL: Vad bra, då har man iaf ett litet hum om när man borde göra det i tid.

• Orion

Var det någon som skulle börja på MYoga imorgon? Någon som vet om man kan byta om där? Det börjar ju ganska tidigt så måste åka direkt från jobbet.

• JohannaSL

Jag ska gå på Myoga imorrn, har inte varit där förr men tänkte också gå direkt från jobbet så jag hoppas att man kan byta om där :)

• johannaa01

Hej :) Vilken bra grupp, Jag hoppar också in här :) Väntar mitt första barn som är beräknat 26/11 Är relativt nyinflyttad och känner inte så många här än så vore jätte roligt att prata/träffa anda häromkring! Jag hänger även gärna med och träffas den 18/9 om det blev bestämt då? :)

• LinaRosenius

Välkommen johannaa01 :)

JohannaSL: Hoppas verkligen att dina besvär kan lindras lite, eller att du får bli sjukskriven om det inte blir bättre. Hoppas yogan och magbubbel kan hjälpa lite med :)

Idag har jag varit till min barnmorska och lyssnat på bebis hjärtljud för första gången, det var en upplevelse måste jag säga. Besöket stillade också den oro jag fått de senaste dagarna, har egentligen inte kännts som att nått har varit fel men har ändå börjat tänka mycket på om allt är som det ska och så vidare, förhoppningsvis är det väl bara en fas jag går igenom just nu :)

Hoppas ni andra mår bra!  

Svar på tråden Gravida Jönköping BF höst/vinter -13/-14 *se hit*