Gravida Jönköping BF höst/vinter -13/-14 *se hit*
Hej hopp!
En tråd för oss i och runtomkring Jönköping som vill prata och kanske träffas, gravida eller redan föräldrar! Välkomna hit!
Hej hopp!
En tråd för oss i och runtomkring Jönköping som vill prata och kanske träffas, gravida eller redan föräldrar! Välkomna hit!
Ja det är de första. hoppas att de är okej att ja hänger på finns ju inte så många grupper för jkpg direkt =)
Jag hänger också gärna med på en träff förresten
har ingen gravid samtidigt som mig i bekantskapskretsen denna gång
På tal om vagnar så har jag beställt en Tako Laret ifrån Polen. 4900kr kostar den och då ingår typ allt.
Babyskydd, isofix, åkpåse, regnskydd, myggnät, skötväska och frakt. Den kan man också sätta direkt på chassit.
Jag hoppas att jag blir nöjd. Har googlat runt lite för att läsa vad andra tycker om den vagnen och de flesta verkar vara nöjda.
På tal om något helt annat, är det någon som vet någon bra affär som säljer mammakläder i Jönköping? Jag har kollat på hm redan men hittade inget som passade. Jag är av modell större så jag behöver lite större storlek i kläder, bruka ha typ 42-44 i vanliga fall, problemet med HMS' kläder var att dom passade bra över magen, jättebekväma till och med, men benen var så himla tajta så man kände sig som en uppstoppad korv, :P jag vill ju ändå ha lite utrymme att kunna röra mig också.
HaltaLotta: fy vad jobbigt det låter! Är glad att mitt jobb bara frestar på humöret ibland.. Det räcker liksom att ha en 3,5-åring hemma med den tålamodsprövning som det innebär varje dag ;) hoppas att du har en bättre dag idag!
Spring: vi kikade också på vagnar från Polen litegrann, verkar ju vara riktigt bra priser och säkert bra vagnar. Spännande att höra vad ni tycker sen.
LinaRosenious: måste tyvärr säga att utbudet på mammakläder i Jönköping är under all kritik, HM är de enda som säljer vad jag vet.. Du får spana på nätet istället, kanske någon som har tips på nån bra sida? Har själv typ enbart handlat på HM, inte så kul men prisvärt och helt ok tycker jag.
Vad tror ni om träff snart då? Vore jättekul! Tid/plats? Någon som har något förslag?
Imorrn ska jag till min BM för första gången sen vecka 12 (är i vecka 26 nu), ska bli riktigt spännande!
Wow vilken aktivitet det blev och vad roligt det är att läsa om hur ni har det.
Spring, ska bli spännande att höra vad du gillar din vagn. Jag har fått tips från en trebarnsmor som har testat Urban jungle, Brio men nu investerat i ett holländskt märke, Jungo. Hon är så nöjd och vi funderar på att köpa en sådan. Har testat den och den var skön att köra.
Lina än så länge har jag bara investerat i ett par jeans från H&M men inser att det inte finns så stort utbud här i stan. Min syster har gett mig alla hennes mammakläder som jag nog kommer kunna ha om några veckor så jag försöker använda tunna sommarklänningar så mycket det bara går nu när det fortfarande är varmt ute. Finns det ingen second hand i stan som säljer mammakläder?
HaltaLotta - Vad tufft du verkar ha det på jobbet. Skönt att du får gå hem om några veckor.
Johanna - lycka till imorgon! Vad mysigt att ni redan har fixat en massa för bebisen. Jag var på IKEA i söndags o kikade på lite grejer men vågar inte handla riktigt ännu.
Mjupp - vad spännande att få tvillingar - roligt att du vill vara med här.
Vad gäller träff så kan jag i princip när som helst utan på tisdagkvällar från o med nästa vecka.
Trevlig kväll!
jag har börjat titta lite på vagn, mest på blocket eftersom jag tror det är det som budgeten kommer att tillåta, tycker det är så svårt med vad man ska välja, jag bryr mig inte så mycket om att det måste vara nått visst märke eller så men man vill ju ändå hitta nått som känns säkert och bra.
ja jag har beställt lite kläder på ellos faktiskt, så hoppas de kommer snart och att dom passar, tills dess får jag köra på leggings med tunikor och klänning, och fula mysbyxor, tur att jag inte behöver ha mina privata kläder på jobbet, :) har inte ens tänkt på second hand, kan ju vara värt att kolla upp faktiskt,
jag jobbar till 16 varje dag så efter det funkar för mig, dock inte torsdagar och helst inte för sent eftersom jag bor en bit utanför stan, annars är jag väldigt flexibel,
hoppas det går bra för dig imorgon Johanna.
HaltaLotta - håller tummarna för att du får det lite lättare på jobbet fram tills att du går hem sen.
Tack för all pepp
har varit lite lugnare på jobbet sen den dagen men ja.... Jobbet är ju sådant, och mest är det väl alla mina hormoner, tålamodsavsaknad etc nu under graviditeten som gör att de känns jobbigare än innan. Älskar mitt jobb i vanliga fall
även de turbulenta dagarna!
Jag jobbar som sagt fram till september men sen kan jag träffas när som
Kvällstid om det är utan barn, annars dagtid gärna på ett barnvänligt ställe typ Ikea eller kaffepaus
Nu har jag varit hos barnmorskan och allt såg bra ut, sf-mått 26 (tror jag det va), blodsocker 5,4, hB 125, hjärtljud 150.. vikten kollade hon inte men jag vet att det är + 7kg. Pratade lite förlossning och annat smått och gott, fick även lämna urinprov för att kolla urinvägsinfektion då jag tycker att jag kissar heeela tiden. Vet att det är "normalt" men känns ändå skönt att kolla. Pratade om mina sammandragningar och fick tid för ett läkarbesök nästa vecka för att kolla så att livmodertappen inte är påverkad. Inatt (och vissa nätter innan..) har jag vaknat av sammandragningar som gör ont. Känns faktikst lite oroväckande så det känns bra att få kolla upp det..
Angående träff så ses jag gärna kvällstid, jobbar dagtid (till 16-17) och om inget händer så jobbar jag fram till någon vecka innan BF. Verkar som att tisdagar och torsdagar inte passar så bra, men kanske en onsdagkväll här framöver då? Vad tycker ni? Ses på något fik eller liknande?