Gravida Jönköping BF höst/vinter -13/-14 *se hit*
Hej hopp!
En tråd för oss i och runtomkring Jönköping som vill prata och kanske träffas, gravida eller redan föräldrar! Välkomna hit!
Hej hopp!
En tråd för oss i och runtomkring Jönköping som vill prata och kanske träffas, gravida eller redan föräldrar! Välkomna hit!
Vad roligt att höra att ni också skulle vilja ses :) vi kan väl planera in en träff om några veckor? Jag börjar om att jobba efter semestern imorrn och det kommer nog bli tufft efter att ha kunnat vila mycket i 4 veckor. Men jag hoppas att det ska funka bra..
Jag har haft sammandragningar i några veckor, är i vecka 26 nu, och tycker att de har blivit frekventare och tydligare. Jag antar att det inte ska vara någon fara men jag ska ändå ta upp det med min BM.
Härligt att höra att ni mår bra :) vi köpte faktiskt en vagn idag, känner mig supernöjd och förväntansfull!
Hej hej!
Här
Flyter det på.... Börjar bli tungt dock phu. Också haft en del sammansragningar och sånt i helgen....
Kanske lika skönt att jag blir "avstängd" från mitt jobb fr.o.m. 3/9 hade nog inte orkar jobba så länge jag trodde från börja n :-/
Vad kul att det är aktivitet i tråden. Jag träffas gärna och snackar lite skit. Kul att lära känna andra i Jönköping som är gravida.
JohannaSL: Har inte tänkt på gravidyoga men efter jag läste ditt inlägg så googlade jag det och anmälde mig direkt. Kul! Då ses vi där
För det är väl på Myoga du ska gå?
Annars mår jag bra, inga större krämpor. Men energin finns där inte. Tur att jag har ett flexibelt jobb så jag kan ta en liten vilostund om det behövs
Ja, visst är man tröttare än man kunde ana att man skulle vara?
Kan verkligen inte minnas att jag var såhäär trött när jag var gravid med sonen men då pluggade jag och bestämde mer över min tid själv.. också hade jag ingen 3-åring att ta hand om samtidigt..
Har iaf förhoppningar om att vattengympan och yogan kanske kan göra att jag blir lite piggare. Om inte annat så ska det bli himla skönt att göra nått bara för min skull och få koncentrera sig lite på vad som komma skall :) Guud vad jag längtar ibland, 3 månader kan kännas som en evighet bort!
Vad roligt att du också ska gå på yogan Spring! Det är på Myoga jag ska gå också ja. Har bara gått lite sporadiskt på yoga innan, på friskis och svettis, men jag gillar verkligen träningsformen och tror att den passar perfekt när man är gravid. Hoppas på att andningsövningar m.m. ska kunna komma till hjälp vid förlossningen sen :)
Åh blev så sugen på yoga jag med men tiden passar mig inte alls tyvärr
ja ja. Vad är väl en bal på slottet.... ?!
Synd HaltaLotta! Inte sugen på vattengympa då? Iofs inte alls samma sak men magbubbel verkar jättemysigt med mycket prat om förlossningen och träning + avslappning i bassängem :)
jag är hel med på en träff om några veckor :)
vad spännande med barnvagnsköp Johanna, köpte ni ny eller begagnad?
Vi har inte börjat köp något än faktiskt, känns på nått sätt som att det är för tidigt för det fast än det bara är ca 3,5 månader kvar nu. Däremot har vi planerat det mesta vi ska köpa så jag hoppas det ska gå relativt smidigt med det sen :) sen har vi en himla tur att vi fått lite saker också som vi kan spara in lite pengar på, det känns skönt faktiskt.
Hejsan, här är en till dock inte gravid längre utan fick mina underbara tvillingpojkar i april så de har redan hunnit bli 4 mån =)
Välkommen Mjupp! Vad härligt med tvillingar, är det dina första barn?
Vi köpte en brio sing, begagnad. Har hört och läst både bra och dåligt om den men gillar den jättemycket själv. Bara den gröna fina färgen hade kunnat få mig på fall ;) sen fick vi även med babyskydd som kan fästas direkt på chassit och en ståbräda så det kändes som att vi gjorde värsta klippet. Är verkligen ingen barnvagnsnobb, vill bara att den ska vara snygg, praktisk och inte för dyr. Då är blocket bra :)
Känns som att vi hunnit med att fixa mycket i god tid den här gången, vaggan står redan bäddad i vårt sovrum.. men det beror nog mest på att vi har haft semester och tid att fixa, det är ju inte direkt bråttom ;)
Kollade på magbubblet med men det va så sent.... Har ändå 5 mil in till stan så orkar inte va iväg så sent på kvällarna hö hö.
Mailade dock myoga ang en kurs de har i Habo (jag bor 2
Mil norr Habo) inte just gravidyoga men den verkade kunna passa mig ändå. Ska invänta svar
Idag har varit en tuff dag på jobbet :-0 :-/ jobbar ju på behandlingshem
Och det har varit mycket gap och skrik, turbulent och oroligt bland de boende idag. Tålamod är en av mitt yrkes viktigaste verktyg, och som gravid är det ju inte alltid på topp.... Jobbigt mentalt att "tvinga" sig själv att va lugn och förstående me massa tålamod när man helst hade velat skrika fula ord tillbaks eller bara gå därifrån, till de boende.
Phu.... Jag vet att de inte mår bra.... Men som sagt. Mentalt uttröttad är jag sannerligen idag ......