• HaltaLotta

Gravida Jönköping BF höst/vinter -13/-14 *se hit*

Hej hopp!

En tråd för oss i och runtomkring Jönköping som vill prata och kanske träffas, gravida eller redan föräldrar! Välkomna hit!

The mind is everything
  • Svar på tråden Gravida Jönköping BF höst/vinter -13/-14 *se hit*
  • spring

Onsdagar vid 17 funkar för mig att ses. Jobbar också dagtid så för mig passar det att ses på em/kväll. Funkar det för er andra?

• LinaRosenius

Johanna- vad sänt att allt såg bra ut :) och att du fått en tid att kolla upp sammandragningarna.

HaltaLotta- skönt att det varit lugnare på jobbet, jag själv tycker att det är lite lättare att hantera jobbiga dagar/stunder när jag vet att det är en begränsad tid, oftast i alla fall, :P

För mig funkar onsdagar runt 17, att ses på nått fik tycker jag låter suveränt :)

• HaltaLotta

Beroende på hur jag jobbar så funkar det. Slutar 16 när jag jobbar dag och har en stund till stan.... Inget hindrar ju att jag kommer n kvart senare iof

• ReasonWhy

Vad mycket som hänt sedan jag tittade in sist! Kul.
    Själv mår jag lite bättre. Lite mindre illa. Men nu har jag fått lågt blodtryck och yrsel istället. Ena krämpan avlöser den andra ;)
    Har varit på Kub test sen sist och fick bf flyttat till 1 feb.

Jag gick både på magbubbel och myyoga min förra graviditet. Rekommenderar båda. Sjukt kul och nyttigt. Får se om jag hoppar på något av det igen. Magbubbel ligger lite knepigt till för mig som inte har körkort bara. Myyoga känner jag nog är mer troligt att jag gör igen. Träffade trevliga mammor på båda aktiviteterna som jag fortfarande har kontakt med.

• JohannaSL

Vad tror ni om onsdag om två veckor? Den 28/8? För min del går det lika bra att ses klockan 18 om det passar bättre så det inte blir stressigt att hinna ta sig efter jobbet. Förslag på mysigt fik?

• JohannaSL

Ett tips förresten! Alla avsnitt av "En unge i minuten" finns på youtube. Har tittat och lipat flera kvällar i rad nu ;) Perfekt att få lite inblick i hur det kan gå till vid förlossningen och att få se hur olika det är för alla. Jag är helt besatt av förlossningstankar nu, vet inte vad det är med mig.. Mental förberedelse som behövs kanske :)

• ReasonWhy

JohannaSL Bra eller dåligt för en med förlossningsskräck? :)

Jag kanske hänger på träffen om den blir ett datum som passar mig. :)

• HaltaLotta

Just den 28:e kan inte jag är på föräldrarmöte i skolan. Hänger dock med nästa gång om det passar bra för er andra den 28.

• JohannaSL

ReasonWhy: det vet jag inte, jag är bara lite lagom rädd och mår bättre av att veta mycket om hur en förlossning går till än att bara tänka bort den. Så det beror nog på, du kanske kan provkolla? :)

HaltaLotta: vore ju roligt om alla som vill kan komma med :) vi kanske kan ta det på måndagen den veckan istället (26:e) eller veckan efter? För mig spelar det ingen roll.

• ReasonWhy

JohannaSL Kanske provar någon dag när jag känner mig stark ;) Inför första förlossningen var jag orädd. Men när min förlossning var av det värre slaget så höll inte oräddheten i sig. Är det mycket som "går fel" eller är det blandat? Vill se "feel good" förlossningar ;)

Svar på tråden Gravida Jönköping BF höst/vinter -13/-14 *se hit*