• Wolfclaw

Varför är vi rädda för satanism?

Under 80-talet blossade det under en kort tid upp en allmän satanism-skräck i landet. Hårdrocksgrupper anklagades för att uppmana till satanistiska handlingar och t o m ritualmord i satanismen namn. För ett tag sedan uppstod en liknande debatt här på FL där en tråd lite smått hysteriskt försökte påvisa hur satanismen höll på att få grepp om samhället och vissa hakade på.

Vad jag vet så har det till dags dato inte skett många (om ens några) mord i Sverige som kan kopplas direkt till satanistiska motiv. Även utomlands verkar det vara mycket ovanligt. De brott som kan kopplas till satanism verkar mest vara skadegörelse riktat mot kyrkor och utfört av vilsna ungdomar som lika gärna kunde slagit sönder en busskur.

Kollar vi sen hur många mord, illdåd och krig som genomförts i Guds och kristendomens namn (och även andra religioner) är bilden en helt annan.

Borde då inte vår egen etablerade religion vara det vi verkligen borde vara rädda för?

• Svar på tråden Varför är vi rädda för satanism?
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2013-05-14 00:58:43 följande:
    Jag gjorde det, det verkar som att "the book of the law" varken handlar om den satanistiska doktrinen eller fungerar som satanisternas bibel??

har jag missat något? Har du information som saknas på wiki-sidan? 
    Har massor av info vill du komma hem till mig så kan visa allt i ett dygn?
    Jag förmodade fans inga förtrogna kvar,Tills jag övergav mig själv, märkte jag att fans inget främmande kvar.// Niyazi-i Misri
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2013-05-14 01:01:07 följande:
    om du har fakta måste den ju komma någonstans ifrån, hur har satanisternas människo-offer kommit till din kännedom?
    Förresten va betyder "Geene" ?
    Jag förmodade fans inga förtrogna kvar,Tills jag övergav mig själv, märkte jag att fans inget främmande kvar.// Niyazi-i Misri
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-14 00:54:37 följande:
    Jag tror ju inte att Jesus (frmh) är Gud hur ska jag då svara den frågan?
    jag fick uppfattningen att du kan kristendomen men jag misstog mig uppenbarligen, jag ber om ursäkt!
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-14 01:00:32 följande:
    Va gjorde du?
    ja, men jag hittade inga fakta som bekräftar att Crowley är satanisternas "master" (ledare?) eller att "the book of the law" är satanisternas bibel.

• dirpower
    Doofie skrev 2013-05-14 00:53:00 följande:
    Japp läs allt helt själv. Har du ens läst gammla o nya testamentet? 

Jag är lite magisk av mig.

Om du inte är beredd att tala för dina åsikter så är de nog så pass flexibla att det inte är värt mödan att fortsätta diskutera. Jag har läst en hel del men känner inte igen det du påstår och så tycker jag att du är fräck som försöker få andra att förklara hur du tänker.
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2013-05-14 01:03:54 följande:
    jag fick uppfattningen att du kan kristendomen men jag misstog mig uppenbarligen, jag ber om ursäkt!
    Att kan grunderna betyder inte att man kan svara alla frågor, jag har inte fått behovet att djupa mig mer än så...
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2013-05-14 01:06:20 följande:
    det betyder "gen"
    Selfish Geene skrev 2013-05-14 01:05:47 följande:
    ja, men jag hittade inga fakta som bekräftar att Crowley är satanisternas "master" (ledare?) eller att "the book of the law" är satanisternas bibel.

Hittar man inte så fortsätter man söka annars...nu måste jag nana kudden... natti natti

• Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-14 01:09:38 följande:
    Hittar man inte så fortsätter man söka annars...nu måste jag nana kudden... natti natti

Jag hittade en massa information om boken, bara inga som bekräftar dina påståenden
  • Rikard

Är det en vanlig uppfattning bland troende (judar, kristna, muslimer) att Satan finns på riktigt och att satanism därmed är på riktigt?
    Tror troende i allmänhet att Satan eller hans demoner kan flyga i folk så att de blir besatta om man ägnar sig åt satanism?

Svar på tråden Varför är vi rädda för satanism?