• Wolfclaw

Varför är vi rädda för satanism?

Under 80-talet blossade det under en kort tid upp en allmän satanism-skräck i landet. Hårdrocksgrupper anklagades för att uppmana till satanistiska handlingar och t o m ritualmord i satanismen namn. För ett tag sedan uppstod en liknande debatt här på FL där en tråd lite smått hysteriskt försökte påvisa hur satanismen höll på att få grepp om samhället och vissa hakade på.

Vad jag vet så har det till dags dato inte skett många (om ens några) mord i Sverige som kan kopplas direkt till satanistiska motiv. Även utomlands verkar det vara mycket ovanligt. De brott som kan kopplas till satanism verkar mest vara skadegörelse riktat mot kyrkor och utfört av vilsna ungdomar som lika gärna kunde slagit sönder en busskur.

Kollar vi sen hur många mord, illdåd och krig som genomförts i Guds och kristendomens namn (och även andra religioner) är bilden en helt annan.

Borde då inte vår egen etablerade religion vara det vi verkligen borde vara rädda för?

• Svar på tråden Varför är vi rädda för satanism?
  • dirpower
    Rikard skrev 2013-05-14 08:44:07 följande:
    Fast huvudfrågan var om dagens judar, kristna och muslimer i allmänhet tror att Satan finns på riktigt, och att satanisterna därmed dyrkar en filur som finns på riktigt. (Alltså att satanismen ÄR på riktigt, inte ifall satanismen FINNS på riktigt, om du förstår distinktionen.)
    Eftersom att satan finns så är det på riktigt. Satan bryr sig bara om att fördärva Guds skapelse så de som dyrkar Satan blir mycket förvirrade.

Satan tillhör det förlorande laget och just nu jobbar satan för fullt med att förvilla människor på jorden så att mängder med människor går miste om det eviga livet med Gud. Även ditt liv tillhör Satan om du inte överlämnar ditt liv till den som är större. Eftersom att jag vet att du ignorerar budskapet från de människor som tror, så vet jag också att din fråga inte söker ett svar från de som tror för ditt hjärta är hårt och ditt sinne är tillstängt.

Jag lyssnade nyligen på flera människor som varit en kortis i helvetet (youtube) och deras berättelser är alldeles för trovärdiga för att kunna förnekas. Beskrivningen av helvetet är långt värre än jag först förstod.

Dessa människors historier kommer du med säkerhet inte att lyssna på eftersom att du väljer att helt enkelt bortse från vad som är sant. Om du lever i förnekelse tills din förgängliga kropp slutligen dör så behöver du bittert ångra din okunskap.
  • CarlS

Dennna tråd blir bara roligare och roligare.;) Tack Dirpower, härligt.:D

• AndersFl
    dirpower skrev 2013-05-14 11:16:28 följande:
    Eftersom att satan finns så är det på riktigt. Satan bryr sig bara om att fördärva Guds skapelse så de som dyrkar Satan blir mycket förvirrade.

Satan tillhör det förlorande laget och just nu jobbar satan för fullt med att förvilla människor på jorden så att mängder med människor går miste om det eviga livet med Gud. Även ditt liv tillhör Satan om du inte överlämnar ditt liv till den som är större. Eftersom att jag vet att du ignorerar budskapet från de människor som tror, så vet jag också att din fråga inte söker ett svar från de som tror för ditt hjärta är hårt och ditt sinne är tillstängt.

Jag lyssnade nyligen på flera människor som varit en kortis i helvetet (youtube) och deras berättelser är alldeles för trovärdiga för att kunna förnekas. Beskrivningen av helvetet är långt värre än jag först förstod.

Dessa människors historier kommer du med säkerhet inte att lyssna på eftersom att du väljer att helt enkelt bortse från vad som är sant. Om du lever i förnekelse tills din förgängliga kropp slutligen dör så behöver du bittert ångra din okunskap.
    Skulle du kunna länka till något av de youtubeklippen? Läs gärna mitt inlägg från tidigare i tråden där jag berättar om min kusin som vigde sig åt satanismen och konsekvenserna därav.

• dirpower
    AndersFl skrev 2013-05-14 11:41:37 följande:
    Skulle du kunna länka till något av de youtubeklippen? Läs gärna mitt inlägg från tidigare i tråden där jag berättar om min kusin som vigde sig åt satanismen och konsekvenserna därav.

Jag läste det tidigare och tror att det din kusin upplever är verkligt.

Det finns längre versioner där de beskriver mer detaljer men man kan börja med de korta:Tamara Laroux Shot Herself, & Went to Hell, Then to Heaven and BACK!!

23 MINUTES IN HELL. 2010. Bill Wiese TBN Interview

Ian McCormack - an Atheist - Dead on Morgue Slab - Goes to Hell, then to Heaven

• Johan75
    dirpower skrev 2013-05-14 10:48:10 följande:
    Eftersom att satanismen drabbar de som håller på med den så borde det finnas många satanister som är rädda.
    Nu misstänker jag starkt att så inte är fallet, men du menar alltså att det bara är satanister som behöver vara rädda för satanism? 
    Behold, i come as a thief.
  • dirpower
    Johan75 skrev 2013-05-14 14:15:46 följande:
    Nu misstänker jag starkt att så inte är fallet, men du menar alltså att det bara är satanister som behöver vara rädda för satanism? 
    Om du är rädd för att dö så kanske du har anledning att vara rädd för satanismen. Biltrafiken skördar betydligt fler offer skulle jag tro och ändå är jag helt orädd i trafiken. Apropå statistik så skördar självmord mycket mer än trafiken. Risken att utsättas för en känsla av att vara värdelös och oälskad är mycket hög.

Är du rädd för satanismen?
  • Selfish Geene

.

Bara knappt två av jordens totalt sju miljarder invånare är kristna och inget pekar mot att andelen kommer öka den närmaste tiden.

Tycker du verkligen att det är Jesus som representerar "vinnarlaget"??
  • Johan75
    dirpower skrev 2013-05-14 15:05:36 följande:
    Om du är rädd för att dö så kanske du har anledning att vara rädd för satanismen. Biltrafiken skördar betydligt fler offer skulle jag tro och ändå är jag helt orädd i trafiken. Apropå statistik så skördar självmord mycket mer än trafiken. Risken att utsättas för en känsla av att vara värdelös och oälskad är mycket hög.

Är du rädd för satanismen?
    Ja är inte ett dugg rädd för satanismen, inte heller tror jag på (eller är rädd för) satan. Satanister däremot är en annan femma, men jag har aldrig, mig veterligen, stött på en troende satanist. 
    Behold, i come as a thief.
  • Rikard

Jag blir så IN I HELVETE FÖRBANNAD på er oförskämda troende som anser er ha rätten att tala om för mig  vad jag egentligen tror och tänker och vilka mina egentliga syften är. Ni kräver ideligen respekt för er djävla vidskepelse, men ni har inte tillräckligt med respekt för att ta era medmänniskors övertygelser på allvar utan avfärdar dem på ert arrogant överlägsna sätt genom att hävda att ni vet bättre vad vi tänker och känner än vad vi själva gör.

SLUTA MED DET!!!

Svar på tråden Varför är vi rädda för satanism?