• Anonym (aaa)

kodein saknad...

Tog 1 tab citodon i mån sen innan tagit ca 2-4 ibland 6... men sällan.. sen dess inte något.. så 6:e dagen utan. har gått bra men känt mig irriterad  ? vanlgt? nu idag har jag ångestkänsla typ.. När släpper de värsta ? 
    Tagit för magvärk tidigare, men känns ändå ok!

hjälp mej gärna.. Kan man göra något för att minska ?Död 

• Svar på tråden kodein saknad...
  • Anonym (aaa)

Skratta på ! 

Men kan väl Knappast va i samma mängd ?
    Eller? Jag menar, 4 tab kodein måste väl va mycket mer mängd? Etylmorfin är de samma då? samma o samma.. men ja du fattar nog.. 

• frappa
    Anonym (aaa) skrev 2013-07-29 20:59:08 följande:
    Skratta på ! 

Eller? Jag menar, 4 tab kodein måste väl va mycket mer mängd? Etylmorfin är de samma då? samma o samma.. men ja du fattar nog.. 
    Skippa det om ditt mål är att avsluta kodeinet.
  • DreamBitch
    LindaEfraim skrev 2013-07-28 16:12:11 följande:
    frappa

Det kan man inte veta i förväg. Jag har haft det i tre år och iof får jag oerhörd smärta om jag glömmer just pga min kroniska värk. Men abstinens känner jag inte alls av. Och det sa min läkare så länge man har smärta kommer man inte bli beroende då den gör jobbet med smärtan. Det är när smärtan försvunnit och man fortsätter som man kan få abstinens.
    Vilket märkligt uttalande av en läkare. Beroende kan man bli ändå.
  • Maria 434
    Anonym (aaa) skrev 2013-07-29 20:59:08 följande:
    Skratta på ! 

Nej, du skall inte dricka Cocillana om du försöker bli av med ett beroende mot kodein.
    Du skall undvika allt vad läkemedel heter under tiden så att du blir ren 
  • Maria 434
    DreamBitch skrev 2013-07-30 09:22:00 följande:
    Vilket märkligt uttalande av en läkare. Beroende kan man bli ändå.

Alldeles korrekt, det har absolut inget med varandra att göra.
  • skatten12

Med hört på
    Apotek o av läkare att så länge man äter i smärtstillande syfte och vid värk så blir msn inte beroende . Ok ? Då är ts alla dagar förstörda ? Tillbaka på ruta 1 igen då? Hmm

• Lindsey Egot the only one

Dream Beach

Ja om du går på det och inte har smärta. Har t.o.m min smärtläkare sagt så det är faktiskt två oberoende läkare. Fast jag tar så pass liten mängd så jag blir aldrig smärtfri. Då skulle jag behöva mycket starkare dos.

• Anonym (Kmj)
    Houdini skrev 2013-07-28 21:53:17 följande:
    Som sagt alla reagerar olika jag kan äta och sedan sluta med de flesta mediciner har jag märkt. Jag har missbrukat en sorts tabletter som inte finns längre men har varit ren från dom sedan 1986 och det var inge kul att sluta med dom jag låg inlagd på sjukhus. Så jag tycker man ska akta sig för att lyssna för mycket på de som pratar om alla jävulska utsättningsproblem man kommer att få. Jag har provat Lyrica mot min kroniska värk och jag har läst så mycket om att den tabletten är ett helvete att sluta med, jag har inte haft några problem alls. Samma med oxycodin  som jag fick efter min hjärtoperation i vintras inga problem med dom heller. Jag har som sagt tur och verkar inte få några problem med att sluta. Och jag tror ju inte att jag är unik med det. Sen får jag inte heller något "rus" av mediciner heller varken av smärtstillande, lugnande eller vad de nu kan vara för sorts medicin jag måste äta. Jag trappar aldrig ner utan slutar från den ena dagen till den andra. (det var så det gick till på sjukhuset, trots löften om nedtrappning och det gick bra utan någon annan hjälp än medicin mot epelepsianfall)           

Bara för att just DU inte får utsättningsproblem, betyder det inte att det är en verklighet för många, många andra. En del har inte receptorer för vissa droger, vilket betyder att det inte har samma effekt. Så du bör inte uttala dig på sånt vis, vilket är lika med nonsens.
  • Anonym (Kmj)
    Anonym (aaa) skrev 2013-07-29 16:46:31 följande:
    lite tomhet, svettningar, men är ju VARMT som de är...  Hostar... så ska ta cocilian... sabbar jag allt då? är ju med "morfn " 

En opiat är en opiat är en opiat är en...snälla, fattar du verkligen inte själv att du inte kan ersätta en opiat med en annan om ditt önskemål är att sluta? Det är som att säga till en cigarettrökare att röka cigarrer istället.
Svar på tråden kodein saknad...