Houdini skrev 2013-07-28 21:53:17 följande:
Som sagt alla reagerar olika jag kan äta och sedan sluta med de flesta mediciner har jag märkt. Jag har missbrukat en sorts tabletter som inte finns längre men har varit ren från dom sedan 1986 och det var inge kul att sluta med dom jag låg inlagd på sjukhus. Så jag tycker man ska akta sig för att lyssna för mycket på de som pratar om alla jävulska utsättningsproblem man kommer att få. Jag har provat Lyrica mot min kroniska värk och jag har läst så mycket om att den tabletten är ett helvete att sluta med, jag har inte haft några problem alls. Samma med oxycodin som jag fick efter min hjärtoperation i vintras inga problem med dom heller. Jag har som sagt tur och verkar inte få några problem med att sluta. Och jag tror ju inte att jag är unik med det. Sen får jag inte heller något "rus" av mediciner heller varken av smärtstillande, lugnande eller vad de nu kan vara för sorts medicin jag måste äta. Jag trappar aldrig ner utan slutar från den ena dagen till den andra. (det var så det gick till på sjukhuset, trots löften om nedtrappning och det gick bra utan någon annan hjälp än medicin mot epelepsianfall)
Bara för att just DU inte får utsättningsproblem, betyder det inte att det är en verklighet för många, många andra. En del har inte receptorer för vissa droger, vilket betyder att det inte har samma effekt. Så du bör inte uttala dig på sånt vis, vilket är lika med nonsens.