• Anonym (aaa)

kodein saknad...

Tog 1 tab citodon i mån sen innan tagit ca 2-4 ibland 6... men sällan.. sen dess inte något.. så 6:e dagen utan. har gått bra men känt mig irriterad  ? vanlgt? nu idag har jag ångestkänsla typ.. När släpper de värsta ? 
    Tagit för magvärk tidigare, men känns ändå ok!

hjälp mej gärna.. Kan man göra något för att minska ?Död 

• Svar på tråden kodein saknad...
  • Houdini
    Anonym (Kmj) skrev 2013-07-30 21:14:31 följande:

Bara för att just DU inte får utsättningsproblem, betyder det inte att det är en verklighet för många, många andra. En del har inte receptorer för vissa droger, vilket betyder att det inte har samma effekt. Så du bör inte uttala dig på sånt vis, vilket är lika med nonsens.

Nej men varför förutsätta att man ska få utsättningsproblem?  Jag vet att jag har tur.

Men jag är inte unik.

Jag har varit skiträdd att sluta med vissa mediciner just för att "alla" talar om för en hur hemskt det är och hur svårt det är.

• DreamBitch

En substans verkar inte enbart på det område där smärtan är lokaliserad och således drabbas hela kroppen av substansen.
    Därför kan man drabbas av ett beroende trots smärta. Förstår inte hur vissa läkare kan säga att man inte blir beroende så länge man lider av smärta. Det är i mina ögon en smula skrattretande. Hela kroppen påverkas av den aktiva substans man stoppar i sig.

• Anonym (Kmj)
    Houdini skrev 2013-07-30 21:24:24 följande:
    Nej men varför förutsätta att man ska få utsättningsproblem?  Jag vet att jag har tur. Men jag är inte unik. Jag har varit skiträdd att sluta med vissa mediciner just för att "alla" talar om för en hur hemskt det är och hur svårt det är.     

Det vet man nog med sig själv rätt så omgående. Och förutsätta eller inte, det är väl bättre att vara förberedd.
  • Anonym (Kmj)
    skatten12 skrev 2013-07-30 21:35:37 följande:
    Ts hade hosta... Va nog inte för att ersätta då...

Men det är väl befängt att ta en opiat, hosta eller inte om man nu vill sluta med substansen? Det hör väl tom en idiot hur idiotiskt det låter? Och hosta...herregud, det är väl bara att hosta på och låta det gå sin gång än att droga ner sig med en av världens mest beroendeframkallande drog? Finns så mycket annat, helt naturligt, som kan lindra.
  • Anonym (aaa)

Haft fruktansvärd rethosta nån gång? Jag trodde vi som hade denna problematik kunde peppa varandra istället..

• frappa
    Anonym (aaa) skrev 2013-07-31 13:54:51 följande:
    Haft fruktansvärd rethosta nån gång? Jag trodde vi som hade denna problematik kunde peppa varandra istället..
    Har liksom ingen betydelse om vi haft rethosta, ska man sluta som du gör.
    Så ska man inte slänga på cociliana, då kan du lika gärna skippa att sluta nu.
    Och ta det vid ett annat tillfälle, vet inte riktigt hur du resonerar här.
    Låter nästan som du försöker rättfärdiga intaget av cociliana, fast än du redan vet om det är fel om man vill sluta med kodein.
  • DreamBitch
    Anonym (aaa) skrev 2013-07-31 13:54:51 följande:
    Jag blir lite fundersam över vad det är för slags peppning du är ute efter?
    Frappa har helt rätt i det h*n säger.
    Du har två val som jag ser det. Ta cocillana och din avtändning blir förlängd eller bit ihop och stå ut med hostan. Svårare än så är det inte.
  • frappa

Skulle heller inte bli förvånad om att rethostan kommer ifrån att du slutar med kodeinet.
    Man kan få den reaktionen ibland.

Sen det där med peppning, så måste du väl förstå TS.
    Att vi inte kan peppa dig när du gör ett "fatalt" misstag med cocilianan, ibland är ris det rätta också.
    Ta dig nu i kragen istället och blicka framåt.

• Anonym (Kmj)
    DreamBitch skrev 2013-07-31 14:18:23 följande:
    Jag blir lite fundersam över vad det är för slags peppning du är ute efter? Frappa har helt rätt i det h*n säger. Du har två val som jag ser det. Ta cocillana och din avtändning blir förlängd eller bit ihop och stå ut med hostan. Svårare än så är det inte.

Antagligen att få rättfärdiga sitt drogmissbruk "men, jag ska bara...lite..." Jag har been there, done that själv, så jag vet precis hur det är. Jag har själv vart torsk på ren morfin, vilket binder något otroligt på receptorerna och är näst intill omöjligt att sluta med. Har nog aldrig vart så drängigt sjuk i hela mitt pissiga liv när jag nått botten och slutade. Ett helvete kommer inte ens i närheten av att börja att beskriva avtändningen. För mig blev det också så att "jag måste bara...lite, bara lite" för att kunna komma upp till ytan ibland. Tyvärr så förlängde det bara lidandet.

Det är ju som med rökning, eller vad som helst, ska man sluta, så måste man hålla sig borta från allt, för all tid, finns inget mellanting,
Svar på tråden kodein saknad...