• Anonym (aaa)

kodein saknad...

Tog 1 tab citodon i mån sen innan tagit ca 2-4 ibland 6... men sällan.. sen dess inte något.. så 6:e dagen utan. har gått bra men känt mig irriterad  ? vanlgt? nu idag har jag ångestkänsla typ.. När släpper de värsta ? 
    Tagit för magvärk tidigare, men känns ändå ok!

hjälp mej gärna.. Kan man göra något för att minska ?Död 

• Svar på tråden kodein saknad...
  • frappa
    Anonym (aaa) skrev 2013-07-13 10:35:09 följande:
    blir kroppen sjuk o förgiftad av 4 tabletter om dagen ?

Sjuk och förgiftad, det var en annorlunda fråga.
    En bättre fråga hade varit om man blir beroende, och då är svaret ja det kan du bli om du håller på tillräckligt länge.
    Detta varierar från person till annan.
  • Anonym (ledsen)

Jag har ätit citodon x 8 och spasmofen vid behov i ca 2 månader för svår smärta under graviditet, har själv tänkt sluta i vecka 35 för att barnet inte ska må dåligt. Vet nån om barnet får abstinens i magen och kan bli sjuk, kan det bliben jobbig avgiftning för mig?? Är rädd att smärtan ska bli fruktansvärd, men rädd om barnet i magen med

• frappa
    Anonym (ledsen) skrev 2013-07-13 14:46:33 följande:
    Jag har ätit citodon x 8 och spasmofen vid behov i ca 2 månader för svår smärta under graviditet, har själv tänkt sluta i vecka 35 för att barnet inte ska må dåligt. Vet nån om barnet får abstinens i magen och kan bli sjuk, kan det bliben jobbig avgiftning för mig?? Är rädd att smärtan ska bli fruktansvärd, men rädd om barnet i magen med
    Du trappar ju givetvis ner, så blir det skonsammare för er bägge.
  • Lindsey Egot the only one

Man blir varken sjuk eller förgiftad av tabletterna så länge det finns värk i kroppen som tabletterna hjälper mot. Min läkare sa att beroende får man om man inte är i behov av dom dvs man tar utan att ha smärta. Självfallet ska man sätta ut dom långsamt så man minimerar risken för abstinens.

• Anonym (aaa)

Är beroende, har ett fåtal kvar, sen är de stopp !!

• Anonym (aaa)

7:e dan utan, enormt trött ! Beror de på kodeinsaknad?

• DreamBitch
    Anonym (aaa) skrev 2013-07-25 13:25:15 följande:
    7:e dan utan, enormt trött ! Beror de på kodeinsaknad?
    Antagligen. Men har du inte känt av några andra symptom ska du vara glad. :)
  • Anonym (aaa)

Som?? 

• Anonym (kodein)

Förstår inte problemet,är ju bara lite kodein. Är knappt värre än att sluta med godis.

• DreamBitch
    Anonym (aaa) skrev 2013-07-25 21:15:07 följande:
    Som?? 

Frossa, svettningar, nedstämdhet, ryckningar och allmänt helt off.
    Anonym (kodein) skrev 2013-07-25 21:16:52 följande:
    Förstår inte problemet,är ju bara lite kodein. Är knappt värre än att sluta med godis.
    Onödigt inlägg. Även du förstår ju att det är helt individuellt.

Svar på tråden kodein saknad...