• Anonym (aaa)

kodein saknad...

Tog 1 tab citodon i mån sen innan tagit ca 2-4 ibland 6... men sällan.. sen dess inte något.. så 6:e dagen utan. har gått bra men känt mig irriterad  ? vanlgt? nu idag har jag ångestkänsla typ.. När släpper de värsta ? 
    Tagit för magvärk tidigare, men känns ändå ok!

hjälp mej gärna.. Kan man göra något för att minska ?Död 

• Svar på tråden kodein saknad...
  • Anonym (aaa)

Ja fy fan vilken nolla jag är! Jag är feg... Helskotta med, jag vill inget hellre än att va "social,lugn och glad " utan detta helvete... Vad ska man göra? Ok, Är fegt av mej att ta hostmedicin nu, men hostar gör jag...FAN !

• Anonym (M)

Jisses, skulle aldrig kunna bli beroende av kodein/morfin. Fick en kur mot ryggskott en gång. Tog en eller två tabletter på kvällen, vaknade med bakfyllesymptom dan där på. Mådde skit, spydde som en hund i 10 timmar. Mådde så dåligt att jag glömde det ryggonda... Aldrig mer!

• Anonym (aaa)

Hjälper ju inte oss mer för att du skriver så....

• Anonym (Kmj)
    Anonym (M) skrev 2013-07-31 18:37:40 följande:
    Jisses, skulle aldrig kunna bli beroende av kodein/morfin. Fick en kur mot ryggskott en gång. Tog en eller två tabletter på kvällen, vaknade med bakfyllesymptom dan där på. Mådde skit, spydde som en hund i 10 timmar. Mådde så dåligt att jag glömde det ryggonda... Aldrig mer!

Så blir jag av sprit, mår apa, därav att jag aldrig skulle kunna bli alkis.
  • Anonym (Kmj)
    Anonym (aaa) skrev 2013-07-31 19:01:24 följande:
    Hjälper ju inte oss mer för att du skriver så....

Men, nu är du ju löjlig. Du VILLE ju ha hjälp....? Och så när du får det i form av dagens nyktra sanning rakt i fejjan, så blir du förnärmad? Det du vill, och inget annat, är att vi ska dalta med dig och säga att "klart du ska ta morfin", som om det inte har ett dugg med ditt drogproblem och missbruk att göra. Detta är ett STÖD forum för folk som VILL skuta, inte bara sitta här och romantisera och rättfärdiga sina droger.
  • frappa
    Anonym (Kmj) skrev 2013-07-31 19:35:52 följande:

Men, nu är du ju löjlig. Du VILLE ju ha hjälp....? Och så när du får det i form av dagens nyktra sanning rakt i fejjan, så blir du förnärmad? Det du vill, och inget annat, är att vi ska dalta med dig och säga att "klart du ska ta morfin", som om det inte har ett dugg med ditt drogproblem och missbruk att göra. Detta är ett STÖD forum för folk som VILL skuta, inte bara sitta här och romantisera och rättfärdiga sina droger.
    Nja, det den personen skrev, var ju till noll hjälp.
    Och inget med TS situation alls att göra.

TS, det spelar ingen roll om du hostar, du tar ingen cociliana om du vill sluta med kodeinet PUNKT SLUT.
  • Lindsey Egot the only one

Drick honungsvatten. Det har samma effekt som de receptfria hostmedicinerna köp sedan zyx som bedövar halsen så slutar du hosta. Att ta cociliana nu är riktigt korkat.
    Jag kan inte ta cociliana utan får andningssvårigheter.

• Anonym (aaa)

Vad är de absolut bästa att lindra abstinens ? Jag har ingen nu, men om jag får?
    Hur länge varar den ? ca ? Asså i andra fall..  

Dricker inte mer cocoilana from i mon ! lovar ! tack för stöd! 

• frappa
    Anonym (aaa) skrev 2013-08-01 18:15:42 följande:
    Vad är de absolut bästa att lindra abstinens ? Jag har ingen nu, men om jag får?
    Hur länge varar den ? ca ? Asså i andra fall..  

Dricker inte mer cocoilana from i mon ! lovar ! tack för stöd! 
    Kodein AT för mig vara bara jobbigt i 3-4 dagar, sen mildare ytterligare någon dag.

• Anonym (aaa)

Helt stopp from i morgon, tror ni jag kommer få abstinens? har ca tatt 10-15 ml / dagen bara.. Inga kodeintab sen 2 ,5 v

• Anonym (aaa)

Behöver stöttning, vet ni är bra på de =)

• frappa

Nä, du ska inte få stöttning nu, du ska få en spark i baken.
    För du bara skjuter upp det hela tiden, skärp dig.

• Anonym (aaa)

Frappa... Jag har haft en jävla hosta, men är bättre nu!! SÅ i dag är det färdigt !

• DreamBitch

Det finns faktiskt andra alternativ om man verkligen vill sluta med opioider. Och om dom nu inte fungerar så är det trots allt bara lite hosta. Inget man inte kan härda ut.
    Så återigen håller jag med frappa.

• frappa
    frappa skrev 2013-08-04 16:38:56 följande:
    Nä, du ska inte få stöttning nu, du ska få en spark i baken.
    För du bara skjuter upp det hela tiden, skärp dig.
    Ska tillägga också, att det är en klassiker att förhala att sluta med sina tabletter.

Vi stryker inte dig medhårs, när du uppvisar ett beteende som är typiskt för de som är beroende.
    Stöttar gör vi i dina försök sluta, och inte dina val att förhala och använda substitut som är nästan samma sak.

Hoppas verkligen förstår skillnaden, för du inte varit sådär glad över vi påpekat dina felaktiga val.
  • frappa
    frappa skrev 2013-07-28 21:06:30 följande:
    Nä, men är helt utan val.
    ta en sådan smärta pallade jag med i 24h, sen som vanligt så bryter smärtan ned ens psyke.
    Så kommer allt på en gång, började gråta av smärta(inte skrika, utan tårarna bara började rinna i massor i 10-15min).
    sen verkade som de tog slut :p
    Sen fick jag hjälp med smärtan, till en liten del i alla fall.

Ska återkomma i tråden om jag fick AT efter dessa tabletter.
    Har 30st oxycontin depot, 20oxynorm och 11st tramadol(som jag fick av VC).
    Började i måndags med tramadol, och onsdag med dessa andra.
    Så får se hur illa det blir :p
    Får la försöka förlänga mina tabs(mindre doser), så jag får en uttrappning och mindre AT.
    Humor i det hela att först slarvade man och inte hade högläge under 2½h, och det blev värre.
    Och nu för 7 dagar sedan så fick jag problem med andra foten och svåra smärtor och ytterligare massa sprutor och tabletter.
    Så kommer bli intressant här om 5-10 dagar när denna smärta har försvunnit(hoppas jag att den har då).
    I hur hemskt detta kommer bli.

Men sicken humor det blev när en SSK, kom in och förklara för mig hon inte vågade ge mig mer smärtstillande, för hon sa jag kommer nog få andningsdepression.
    Och sa till henne "nä, det kommer jag inte få, och det vet du med", hon gick ut mycket irriterad och kom med mer smärtstillande.
    Sen rätt höga doser dock, 20mg depot pxy, +2,5mg morfin subkutant cirka var 4:e timma.
    Detta var inte ens nära ta smärtan de första 24h.

Så ska bli mycket intressant i hur jag reagerar sen när man slutar, det är ju bra doser från den 26:e Juli nu.
    Dock endast de 5 sista dessa doser som jag skrev, ca halva mängden före detta.
  • Houdini
    frappa skrev 2013-08-17 00:08:11 följande:
    Humor i det hela att först slarvade man och inte hade högläge under 2½h, och det blev värre.
    Och nu för 7 dagar sedan så fick jag problem med andra foten och svåra smärtor och ytterligare massa sprutor och tabletter.
    Så kommer bli intressant här om 5-10 dagar när denna smärta har försvunnit(hoppas jag att den har då).
    I hur hemskt detta kommer bli.

Men sicken humor det blev när en SSK, kom in och förklara för mig hon inte vågade ge mig mer smärtstillande, för hon sa jag kommer nog få andningsdepression.
    Och sa till henne "nä, det kommer jag inte få, och det vet du med", hon gick ut mycket irriterad och kom med mer smärtstillande.
    Sen rätt höga doser dock, 20mg depot pxy, +2,5mg morfin subkutant cirka var 4:e timma.
    Detta var inte ens nära ta smärtan de första 24h.

Så ska bli mycket intressant i hur jag reagerar sen när man slutar, det är ju bra doser från den 26:e Juli nu.
    Dock endast de 5 sista dessa doser som jag skrev, ca halva mängden före detta.
    Du vet varför det smärtstillande inte funkar va?

Jag genomgick ju en operation i december, hjärtat, och det enda jag var rädd för var smärtan efter op. Men det skulle inte vara några problem sa dom, Ha jag har aldrig i mitt liv haft så ont som när jag vaknade efter op, det var så illa att jag sa att jag önskade att jag dött av den där massiva hjärtattacken i stället (som dom trodde jag skulle få om jag inte akutopererades)
    De kunde smärtstilla mig ca tio minuter åt gången  första dygnet.

Och enligt dom berodde det på att jag äter citodon och varit tvungen att ta morfin vid njurstensanfall och vad jag trodde var smärtor från magen under förra året.

Så om ni ska opereras alltså planerad smärta eller hur jag ska uttrycka det, berätta att ni äter smärtstillande regelbundet så de är medvetna om det.

Och är det olycka var medvetna om att ni kanske inte kan få smärtlindring.

Jag har frågat om just detta på smärtrehab och det är tydligen jättevanligt att smärtpatienter inte kan smärtstillas tillfredsställande efter op. Nu gjorde narkosläkaren allt för att hitta något som kunde hjälpa mig. Ringde runt till andra sjukhus till och med men förgäves.             
  • frappa

Tänkte du på att det inte funka för jag hade ätit oxy i nästan 2 veckor innan eller?
    För att det inte funkade så bra?

Efter min gallblåsa operation, så gav dom mig ketogan 3-4ggr först och sen ändrade dom substans och du slutade min smärta.
    Så min erfarenhet där, är bra där i alla fall.
    Men såklart sen när man kom upp till avdelningen så var det en SSK där, som berättade för andra där som USK, SSK ock läkare att jag inte hade ont längre.
    Vilket jag hade, vilket var extremt irriterande.
    Och hade man inte varit så kass, så hade man gjort nått åt det på nått sätt.

Svar på tråden kodein saknad...