• Anonym (aaa)

kodein saknad...

Tog 1 tab citodon i mån sen innan tagit ca 2-4 ibland 6... men sällan.. sen dess inte något.. så 6:e dagen utan. har gått bra men känt mig irriterad  ? vanlgt? nu idag har jag ångestkänsla typ.. När släpper de värsta ? 
    Tagit för magvärk tidigare, men känns ändå ok!

hjälp mej gärna.. Kan man göra något för att minska ?Död 

• Svar på tråden kodein saknad...
  • Anonym (kodein)
    DreamBitch skrev 2013-07-25 21:25:20 följande:
    Frossa, svettningar, nedstämdhet, ryckningar och allmänt helt off.

Onödigt inlägg. Även du förstår ju att det är helt individuellt.

Fortfarande är det a walk in the park. Testa att kliva av xanor, subutex eller ghb. Där snackare vi om avtändning Men lite kodein är inga problem. Lite coca-cola, rejält med filmer/serier och ett kylskåp med lättlagad och lättäten mat t ex massor av olika mackor och soppor så är det över på ett kick.
  • DreamBitch
    Anonym (kodein) skrev 2013-07-25 21:28:18 följande:
    Fortfarande är det a walk in the park. Testa att kliva av xanor, subutex eller ghb. Där snackare vi om avtändning Men lite kodein är inga problem. Lite coca-cola, rejält med filmer/serier och ett kylskåp med lättlagad och lättäten mat t ex massor av olika mackor och soppor så är det över på ett kick.
    Tror du seriöst att alla reagerar som du?
    Jag vet hur det är för MIG när jag kliver av något. Däremot skulle det aldrig falla mig in att vara så naiv och tro att alla reagerar likadant.
  • Anonym (kodein)
    DreamBitch skrev 2013-07-25 21:32:45 följande:
    Tror du seriöst att alla reagerar som du?
    Jag vet hur det är för MIG när jag kliver av något. Däremot skulle det aldrig falla mig in att vara så naiv och tro att alla reagerar likadant.
    Vi är alla människor och kemikalierna är dom samma, de flesta reagerar likadant. Att man skulle få det lika tufft på en kodeinavtändning som på en subutexavtändning finns inte i min värld.

• DreamBitch
    Anonym (kodein) skrev 2013-07-25 21:40:37 följande:
    Vi är alla människor och kemikalierna är dom samma, de flesta reagerar likadant. Att man skulle få det lika tufft på en kodeinavtändning som på en subutexavtändning finns inte i min värld.

Det finns många sätt att genomlida en at och ingen at är den andra lik.
    Men du avslutar så bra när du skriver "i min värld".
    Det är nog 50/50 i hur många som anser att den fysiska respektive psykiska atn är den värsta biten.
  • frappa

Fick inte kodein, men fick en jävla massa oxycotin och oxynorm nu när jag har ont i foten(rejält).
    Blir nog trevligt om 10dagar när dessa tar slut :p

• frappa
    Anonym (kodein) skrev 2013-07-25 21:28:18 följande:
    En till som ser sig själv som en mall för resten av världen i hur de reagerar på olika saker.
    För mig var kodein rätt enkelt att sluta med, 2-3dagar sen var besvären borta.
    Finns de som har inga AT alls nästan och de som raddar upp en jävla massa.

Så sluta vara en bissirvissir.
  • Lindsey Egot the only one

frappa

Det kan man inte veta i förväg. Jag har haft det i tre år och iof får jag oerhörd smärta om jag glömmer just pga min kroniska värk. Men abstinens känner jag inte alls av. Och det sa min läkare så länge man har smärta kommer man inte bli beroende då den gör jobbet med smärtan. Det är när smärtan försvunnit och man fortsätter som man kan få abstinens.

• frappa
    LindaEfraim skrev 2013-07-28 16:12:11 följande:
    frappa

Det kan man inte veta i förväg. Jag har haft det i tre år och iof får jag oerhörd smärta om jag glömmer just pga min kroniska värk. Men abstinens känner jag inte alls av. Och det sa min läkare så länge man har smärta kommer man inte bli beroende då den gör jobbet med smärtan. Det är när smärtan försvunnit och man fortsätter som man kan få abstinens.
    Jo, jag vet detta med smärtstillande, att dom tar ut varandra.
    Men jag är även medveten om att smärta och effekt kommer korsa varandra och tabletterna kommer ge mer smärtlindring än vad jag behöver.
    Men svårt för mig att styra, eftersom smärtan är inte konstant på en nivå, utan är över hela fältet.

I början fick jag för lite smärtlindring, tjatade och tjatade, så fick jag lite till så höll det på i 2dagar med endast 2h sömn pga smärta :p
    Nu funkar tabletterna i alla fall hyfsat:
    Jag tror tom att jag kommer gå kort på tabletter innan smärtan är borta.
    Så hoppas jag inte har för ont då och pallar det.
  • Lindsey Egot the only one

Hoppas det frappa. Det är inte roliga tabletter.

• frappa
    LindaEfraim skrev 2013-07-28 20:00:38 följande:
    Hoppas det frappa. Det är inte roliga tabletter.
    Nä, men är helt utan val.
    ta en sådan smärta pallade jag med i 24h, sen som vanligt så bryter smärtan ned ens psyke.
    Så kommer allt på en gång, började gråta av smärta(inte skrika, utan tårarna bara började rinna i massor i 10-15min).
    sen verkade som de tog slut :p
    Sen fick jag hjälp med smärtan, till en liten del i alla fall.

Ska återkomma i tråden om jag fick AT efter dessa tabletter.
    Har 30st oxycontin depot, 20oxynorm och 11st tramadol(som jag fick av VC).
    Började i måndags med tramadol, och onsdag med dessa andra.
    Så får se hur illa det blir :p
    Får la försöka förlänga mina tabs(mindre doser), så jag får en uttrappning och mindre AT.
Svar på tråden kodein saknad...