• Anonym (elin)

Vi som lever med en partner som aldrig tar initiativ till sex - Här stöttar och peppar vi varandra!

Hallå!

Lever sedan 6 år tillbaka med en man som aldrig tar initiativ till sex, aldrig visar att han vill "ha mig", aldrig vill ligga nära och gosa. Min kropp skriker efter kärlek, ömhet och bekräftelse. Jag är en väl objektivt sätt en söt tjej men känner just nu bara avsmak inför mig själv och min kropp, känner mig äcklig och ful. Självförtroendet är nere på noll. Vilket också gör att jag själv sällan tar initiativet, trots att jag måste göra det för att det ska bli något av alls.
    Vi har sex  några gånger per år!

Är det fler är ute som har det som jag? Dela med er! Känner mig så ensam i det här. Känns som alla andra har det så mysigt och passionerat. 

Vi har tre barn ihop, så det är alltså inte bara att gå. Annars hade jag förmodligen slängt in handduken för länge sedan. 

Fler? Hur överlever man saknaden efter riktig närhet, och känslan av att vara åtrådd. Hur?

• Svar på tråden Vi som lever med en partner som aldrig tar initiativ till sex - Här stöttar och peppar vi varandra!
  • Anonym (kvinna snart 30)
    Anonym (Bosse) skrev 2013-06-05 11:48:53 följande:
    Men hur skall ni ha det egentligen????

Ni kvinnor har ju alltid klagat på att det ända vi män vill ha och tänker på är sex. Att ni aldrig hinner landa så att ni får ta initiativ någon gång. Utan att vi alltid är "på". Att ni hellre vill sitta och prata, eller bara kramas utan att det alltid skall leda vidare till sex. Det är det jag alltid har fått itutat mig och fått lära mig. Och det lever jag efter. 

Jag tar ALDRIG initiativ till sex. För jag vill inte bli betraktad som en sexdåre. 
    Det har inte slagit dig att det finns olika sorters kvinnor?
    Utesluter det ena det andra förresten? Bara för att man vill ligga och prata ibland och kramas utan sex ibland, så kanske man ibland också önskar sig någonting annat?
  • Anonym (kanske därför?)
    Anonym (elin) skrev 2013-06-04 21:19:36 följande:
    Grejen är den att jag inte ens är särskilt sexuell. Har låg till normal sexlust, men känslan av att ens partner inte vill vara med en, inte vill vara nära, är en destruktiv hemsk känsla, som går ut över vårt förhållande och mitt sätt att bemöta honom.
    Är kanske därför han inte är så intresserad (längre). Att du har varit rätt så ointresserad av sex förut och han har nu tappat intresset tillbaka? Att han kanske känner det som att du inte är så erotisk och bara vill ha sex för din egen bekräftelse/ "känna sig älskad" ?

• Anonym (O)

Jag känner på något vis igen mig i tråden, men skillnaden är att jag inte är den som tar initiativ till sex.
    Min kille vill ha mer sex än vad jag vill vilket på något vis verkar ha lett till en ond cirkel. När jag bara vill mysa och vara nära så blir han sexsugen, vilket är ganska jobbigt när man själv inte alls är sugen. Oftast behöver jag ett väldigt långt förspel med mys och gos innan, medan pojkvännen är ganska rakt på sak, annars hinner han tappa lusten. Så vi hamnar liksom i otakt vilket har lett till att jag undviker gos och närhet för att inte riskera att han ska bli kåt när jag inte vill...

• Anonym (Johan)

Fin tråd som kan hjälpa mycket. Är gift med en jämnårig kvinna sedan 6 år som nu på sistone inte är nöjd med sitt utseende och det visar sig i att hon aldrig visar på att hon är sugen på sex. Säger varje dag hur snygg jag tycker hon är, när hon kommer in i sovrummet och klär av sig lägger jag ner tidning/vad jag nu håller på med och bara tittar och ler.

Har vi sex så är det för att jag smeker hennes erogena zoner tills hon går igång. Har det bra ihop övrigt och älskar henne mer än allt men bristen på kåthet och sex i förhållandet gör att jag trots hur bra vi har det börjar blicka åt kontaktsidor eller en diskret affär med en likasinnad. Och det får mig att känna mig som ett svin. 

• Anonym (Jodå)
    Anonym (O) skrev 2013-06-05 15:05:53 följande:
    Jag känner på något vis igen mig i tråden, men skillnaden är att jag inte är den som tar initiativ till sex.
    Min kille vill ha mer sex än vad jag vill vilket på något vis verkar ha lett till en ond cirkel. När jag bara vill mysa och vara nära så blir han sexsugen, vilket är ganska jobbigt när man själv inte alls är sugen. Oftast behöver jag ett väldigt långt förspel med mys och gos innan, medan pojkvännen är ganska rakt på sak, annars hinner han tappa lusten. Så vi hamnar liksom i otakt vilket har lett till att jag undviker gos och närhet för att inte riskera att han ska bli kåt när jag inte vill...
    Varför är det jobbigt att han är sugen när du inte är det? Det är väl bara att berätta det?

Pratar inte folk med varandra..? Måste man bli ledsen för att den andra inte har lust, om den annars har det? Då är det ju inget fel på en iaf. Bara att man är osynkade.
  • Anonym (Mr M.)

Idag har jag gjort allt för att bli lite mer romantisk, som min fru gärna vill påpeka att jag ska bli. Jag har fixat i princip allting här hemma idag. Disk, tvätt, städning. Fixat maten. Tagit barnen hela dagen. Allt. Plus att jag har lämnat frun på jobbet för att hon skulle slippa en dryg bussfärd dit. Och överraskat med en stor bukett blommor när jag hämtat henne på kvällen. Ordnat så vi skulle se film och mysa på kvällen. Man tycker ju att hon borde fatta vinken; att jag ville ha en myskväll.

Men det första hon gör när vi kommit hem är att byta om och gå ut en långrunda med en vännina. I typ 2 timmar. Och så undrar hon varför man blir på dåligt humör?

• Anonym (Heej)

Låt mig bli din älskarinna

• submarine

Intressant detta med att väldigt många kvinnor verkar känna sig äckliga och fula när dom inte får så mycket sex dom skulle vilja ha av sin partner. Det måste ju vara jätte jobbigt att man enbart måste ha bekräftelse från sin partner för att känna sig attraktiv? Finns det ingen egen självkänsla? Jag behöver ingen bekräftelse från kvinnor för att känna att jag ser bra ut.

• Anonym (Mr M.)
    Anonym (Heej) skrev 2013-06-06 00:05:32 följande:
    Låt mig bli din älskarinna

Ok. Kör på det.
  • Anonym (Ccc)

Jag är en sån tjej som aldrig tar initiativ. Men jag önskar att jag kunde, eller vågade. Men jag är så osäker på mig själv och hur jag framstår om jag "bara hoppar på honom". Känner mig ful och påflugen även om jag vet innerst inne att det inte är så...

Hur bryter man den onda cirkeln? Hur vågar jag ta mer initiativ? Vad har ni för tips att ge, ni som är på "andra sidan" av problemet...?

Svar på tråden Vi som lever med en partner som aldrig tar initiativ till sex - Här stöttar och peppar vi varandra!