• Anonym (elin)

Vi som lever med en partner som aldrig tar initiativ till sex - Här stöttar och peppar vi varandra!

Hallå!

Lever sedan 6 år tillbaka med en man som aldrig tar initiativ till sex, aldrig visar att han vill "ha mig", aldrig vill ligga nära och gosa. Min kropp skriker efter kärlek, ömhet och bekräftelse. Jag är en väl objektivt sätt en söt tjej men känner just nu bara avsmak inför mig själv och min kropp, känner mig äcklig och ful. Självförtroendet är nere på noll. Vilket också gör att jag själv sällan tar initiativet, trots att jag måste göra det för att det ska bli något av alls.
    Vi har sex  några gånger per år!

Är det fler är ute som har det som jag? Dela med er! Känner mig så ensam i det här. Känns som alla andra har det så mysigt och passionerat. 

Vi har tre barn ihop, så det är alltså inte bara att gå. Annars hade jag förmodligen slängt in handduken för länge sedan. 

Fler? Hur överlever man saknaden efter riktig närhet, och känslan av att vara åtrådd. Hur?

• Svar på tråden Vi som lever med en partner som aldrig tar initiativ till sex - Här stöttar och peppar vi varandra!
  • So much for dreaming
    Anonym (elin) skrev 2013-06-10 23:56:38 följande:

Åh, vad jag önskar att min partner hade den viljan och förmågan att ta tag i saker och ting. Analysera och reflektera. Och skönt att ni kunde nå nåt slags samförstånd. Härhemma är det tystnad som råder. Det är lönlöst ens att försöka prata om det, har blivit så infekterat. Jag har blivit den "jobbiga" parten som aldrig är nöjd.
    Min taktik just nu är bara att försöka vara, tänka bort det sexuella och se oss som enbart vänner. När det praktiska löst sig lutar det nog mot ett avslut för oss två..
    Tack.

Finns det något jag kan göra för att hjälpa dig så som du hjälpt mig så gör jag det mer än gärna! Men det låter ju lite hopplöst när du målar upp det så som du gör. Man kan ju undra vad han gör, din sambo, istället för att vara med dig. För han måste ju ha en sexdrift? Men jag förstår dig helt ut, om det inte alls ges någon respons från den andra parten så är det mer eller mindre hopplöst. Som jag skrev tidigare i tråden så är inte jag heller helt främmande för ett avslut, men det ska verkligen gå långt innan jag ser det som en lösning. Egentligen vet jag inte om jag hade kunnat se det som en lösning i om vi väl hamnat där, jag älskar det liv vi har i övrigt, och jag älskar vår son, och jag vill att han ska få växa upp i tryggheten av ett stabilt hem. Så innerst inne är jag rädd för att jag när jag blivit frustrerad nog hade försökt med något vänsterprasslande för att få i alla fall det sex och den hängivenhet som jag behöver, även om jag egentligen rent moraliskt tycker att det är ännu sämre ur de flesta perspektiv. 

Suck. Varför kan förhållanden inte bara vara enkla? 
  • Anonym (dum lösning)
    Anonym (man38) skrev 2013-06-10 13:57:26 följande:
    Jag tycker det låter väldigt tydligt att din man inte tänder på dig - men vill inte förlora dig. Många vet nog om innerst inne att de blir bedragna men blundrar om känslorna är svalna ändå.
    Tack, precis vad en kvinna vill höra *ironi* . Jo men, självklart har jag ju tänkt den tanken många gånger själv, att min man inte tänder (tände, för numera tänder han ju) på mig och det tärde på mitt självförtroende.

Ja, jag har också en känsla av att han blundar för det. Däremot håller jag inte alls med om att våra känslor för varandra har svalnat (jag och min mans känslor alltså). Däremot så blir det ju oundvikligt slentrian när man har varit ihop i 18 år. Det där pirret är ju naturligtvis borta.

Jag vet ärligt talat inte om han skulle förlåta mig om han visste om min affär. Ett enstaka snedsprång skulle han säkert förlåta, men inte detta. Nåja, jag får väl förlita mig på att inte (hela) sanningen kommer fram....
  • HetSnubbe

Jag har haft en del flirtar med andra, men det har alltid känts fel. Även när det är riktigt svårt, så är det ofta bättre att hitta en lösning. Att lösa problem är en LÅNG process. Att riva ner det man byggt upp går fort, så jag tycker att det är bäst att försöka låta bli att förstöra genom vänsterprassel eller liknande.

Det finns många teorier om varför den andra inte är intresserad av sex. Jag har alltid haft svårt att förstå varför kvinnor inte verkar vara intresserade av sex i samma grad som män. De påstår gärna att de är minst lika intresserade, men efter ett par månader eller år i ett förhållande så är det inte lika viktigt längre. Män trånar efter frun och vill gärna ge henne allt. Jag har hört någon säga att ett av de tydligaste sätten män visar sin kärlek på är genom att ha sex med sin fru. Det kan så klart variera och vissa män är endast själviska. Att en fru inte uppskattar det är synd och skadar förhållandet eftersom mannen känner att hans kärlek inte är värt ett skit.

Jag tror att män som inte är intresserade antingen inte gillar sin fru eller så har de ett annat sätt att få utlopp för sina sexuella lustar. De anledningar jag kan tänka mig att en man inte tycker om sin fru är ofta att han känner för mycket krav men väldigt lite uppskattning för det han gör. Det kallas ibland gnäll. En kvinnas klagande är bland det jobbigaste en man kan tänka sig. Han vill ju att hon ska vara glad och nöjd. Hon kanske bara ventilerar sina tankar och vill få lite medlidande eller medhåll, men vi män tar det som att det är något vi har gjort eller missat att göra som gör att kvinnan är så otroligt olycklig. Både mannen och frun måste kunna förstå varandras sätt att kommunicera. Mannen måste ge henne ett verkligt lyssnande öra och kvinnan måste ge mannen beröm för allt det han gör bra och inte bara använda honom som en "klagomur".

Det andra att män får utlopp för sina sexuella begär på annat håll tror jag, i dagens samhälle, väldigt ofta beror på porr. Det är ett känsligt ämne som det råder väldigt delade meningar om. Personligen tror jag inte det hjälper ett förhållande att en eller båda tittar på porr. Det gör att man blir lite mätt på sex och bara lever i sin egen fantasi. Man kan få en förvriden bild av vad sex ska vara och sätter sina krav efter det. Frun är inte tillräckligt kåt, flexibel eller experimenterande längre, så man letar vidare efter nya saker inom porr och kanske tillfälliga sexuella förbindelser med någon halfull brud. Visst kan vissa tycka att det är inspirerande, men ofta koncentrerar man sig för mycket på sex och hur häftigt det alltid måste vara. Det ska alltid vara spännande och med flera personer på alla möjliga konstiga ställen och positioner. Det är ungefär som alla skänhetsideal. Vi har sex på ett sätt som vi blivit itutade från porr. En syn som spridits av några få kåtbockar. Har ni någonsin sett en dokumentär om någon inom porrindustrin? Det är inte en speciellt frisk person. Det är han/hon som formar din syn på hur sex ska vara. Alltid en väldigt självisk syn där mina behov måste tillgodoses. Att försöka ge den andra något är inget som det fokuseras på speciellt mycket, om alls.

Visst har folk alltid testat nya saker, men ett stort konsumerande av porr tror jag personligen skadar ett förhållande som är grundat på mer en sex. Ett lycligt förhållande är inte baserat på passionerat sex även om det är en väldigt central del i ett förhållande. Som sagt, detta är ett känsligt ämne och jag tror att många säkert vill protestera. Det här är bara min egen uppfattning. Andra kanske tycker att porr är något bra. Det får stå för dem.

Jag ber redan nu om ursäkt om någon känner att dessa åsikter inte stämmer, men jag hoppas återigen att det kanske kan vara till någon hjälp för någon.

• Kinga84
    HetSnubbe skrev 2013-06-10 11:43:11 följande:

Att leva utan sex är att dö sakta. Jag och min fru har aldrig kunnat ha fullbordat samlag och det har gjort mig otroligt bitter vid vissa tidpunkter. Att skiljas har jag aldrig velat, även om många tycker att det vore enklast. Hon är den bästa kvinnan som finns även om det så klart finns dåliga och jobbiga dagar även utanför sängen.

Det största problemet är väl att när jag blir besviken så blir hon ledsen och börjar känna sig dålig för att hon inte kan tillfredsställa mig. Det gör att hon inte är alls sugen på att ens kramas och pussas eller något som kan kännas intimt. Det gör att jag är ännu mer besviken och arg att det aldrig blir något. Jag förstår situationen men då kommer vi till mina känslor...

Jag kan tycka att det är hennes problem med att det gör ont osv. Hon måste ta initiativet till att hitta lösningen. Jag har verkligen försökt under de åren vi har varit gifta, men det är otroligt svårt. Hon tycker att jag ska vara mer delaktig i lösningen. Jag frågar hur jag kan hjälpa, men hon har inga svar. Jag försöker mitt bästa, men det fungerar aldrig. Vi smeker varandra till orgasm och det är ju trevligt, men jag vill ju ha "riktigt samlag".

Under de senaste månaderna har vi lyckats komma längre än de första 8 åren. På något sätt har hon börjat slappna av och börjat vänja sig vid tanken att vi måste få till det väldigt snart innan jag inte klarar det längre. Det gör mig glad, men ibland känner jag ändå att det borde ha kommit mycket tidigare. Jag vill inte förstöra den positiva känslan som nu infunnit sig, så vi försöker och jobbar vidare.

Jag har ett otroligt sug efter sex och vill ha sex minst en gång om dagen. När det var riktig kris för ca ett år sedan så pratade vi igenom allt ordentligt och berättade för varandra vad vi behövde för att kunna fortsätta. Vi vill verkligen få det att fungera. Jag vet att hon verkligen vill få det att fungera och det älskar jag hos henne. När jag ser att hon, trots att jag inte alltid är den bästa mannen i världen, vill vara med mig och stöttar mig, blir jag rörd och vill ta hand om henne.

Här är några av de saker vi sa att vi behövde... Hon ville att jag tog initiativet och ledningen i familjen och inte alltid sa "för mig spelar det ingen roll", utan planerade saker och gjorde saker för oss och henne. Jag trodde väl att hon blev glad av att hon fick sin vilja varje gång, men även de gånger hon protesterar mot mina förslag så vill hon att jag insisterar och genomför sakerna på ett trevligt och vänligt sätt. Sådana saker var viktiga för henne. Hon ville även att jag tog initiativet till sex oftare. Jag ville att hon skulle tänka mer på sex och försöka fundera på vad hon vill och vad som gör henne upphetsad och att hon berättar det för mig så att jag vet. Det gör mig upphetsad att veta att jag tillfredsställer henne. Jag berättade även att jag har ett stort behov av sex och att jag önskade att hon var mer "villig". Jag använde väl inte det ordet, men ni förstår säkert vad jag menar. Jag har väl alltid varit dålig på att be om sex, men lovade att bli bättre på det.

Resultatet... Vi har det mycket bättre även om fullbordat samlag fortfarande inte har fungerat. Vi har dock gjort stora framsteg på den fronten, som jag skrev ovan. Jag ber om sex och hon ställer upp 80% av gångerna om hon inte har mens eller är supertrött. Det gör att jag uppskattar henne ännu mer. Jag känner att hon bryr sig om mitt välbefinnande mer än förut eftersom sex är så viktigt för att jag ska må bra. Hon är mycket gladare och när vi väl haft smeksex så gillar hon det.

Nästa steg är att få igång fullbordat och att även få till ett mer intressant sexliv. Det känns väl en aning mekaniskt vissa gånger. Med mer intressant menar jag kanske längre sessioner där det inte bara handlar om att få utlösning utan att njuta och verkligen "kittla" varandra under en längre tid. Då blir även orgasmen mycket skönare för båda. För att det ska fungera måste jag se till att inte sitta framför datorn eller TV:n och slösa bort hela kvällen. Det är lätt hänt och sen är hon för trött och även jag känner att det är lite stressat för att nästa dag inte ska vara totalt förstörd eftersom vi är trötta. Jag måste även sluta att jaga underhållning och roliga saker att göra under helgerna och bara sätta av tid för varandra. Vi har haft en halvdag i veckan då vi inte planerar något med någon annan och bara får prata positiva saker och inte ta upp problem eller saker som vi måste eller vill göra utan bara prata glada saker som inte för med sig massa måsten. Det har varit väldigt bra och avslappnande. Vi har ätit ute, gått på bio och mycket mer. Vi har inte haft sex varje gång, men de gånger det blivit av har det känts mycket mer lugnt och avslappnat och mysigt på alla sätt. Nu har vi väl halkat tillbaka till gamla rutiner igen, men jag vill försöka ändra på planerna igen så att vi får tillbaka vår "pardag".

Att prata om sex och problem är alltid en bra grej, men bär det kommer till kritan så är det så otroligt svårt. Det är ändå viktigt att försöka göra det innan det är för sent och man blir bitter och trött. Hjälp den andra att förstå vad du behöver för att fungera, men ännu viktigare är att se till att du verkligen förstår vad din partner vill ha och se till att ta hand om den biten först innan du börjar "kräva" saker. Jag tycker ändå att man kan kräva att få sex i ett förhållande. Det är, som någon skrev, en av de största skillnaderna mellan vänskap och ett intimt förhållande.

Jag hoppas att detta kan hjälpa någon därute.

• Lumberjack

Hej.

Lyfter denna tråden lite????

Vill bara säga först av allt att jag är ingen van forumskrivare, men jag känner att jag måste få skriva av mig lite....

Jag är sambo med en kvinna sedan drygt fyra år tillbaka. Vi har det bra på många sätt, vi har det ganska bra ekonomiskt, vi fördelar hushållssysslor på ett väl fungerande sätt osv. osv...

Jag har 2 pojkar på 9 och 11 år sedan tidigare. Hon har en pojke på 8 och så har vi en gemensam dotter på 3år.

Problemet med min sambo är att hon aldrig någonsin tar initiativ till sex eller närhet öht.

Vill jag ha nåt så får jag ta det. Detta gör ju såklart att jag känner mig väldigt oattraktiv och ledsen. Vi män vill ju också ha bekräftelse och att motparten tar initiativ ibland. Vi har pratat om det( på mitt initiativ såklart) om varför hon agerar på detta sättet, men får bara till svar att hon inte vet varför. Jag har frågat henne om det har hänt henne något, om det är jag som behöver göra något mer för att tända gnistan, om det kan vara P-pillerna som gör att hon blir avtrubbad?...Jag får bara svaret att hon vet inte! Jag har t.om under en 2 månaders period prövat att inte vara den som tar initiativet för att se om hon fattade vinken. Det resulterade i 2 månaders total brist på närhet och jag har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv! I samband med detta skulle vi åka iväg på en resa hela familjen, och jag tänkte att hennes lust kanske kommer tillbaka nu när hon kan lägga vardagen åt sidan och slappna av....men det gjorde ingen skillnad.

Vi har pratat om detta 2 gånger nu och efteråt blir det bra igen i ca 3-4 veckor sen är det tillbaka på ruta ett. Jag är av den uppfattningen att om man bara sätter sig ner o pratar om problemen så kan man lösa det mesta, men hon öppnar inte upp sig.

Jag har pratat med personer som står mig väldigt nära och dom säger alla samma sak.. Lämna henne! Och jag känner mig så jävla naiv, för jag vet ju att dom har rätt!

Jag har in i det sista gripit efter halmstrån men innerst inne vet jag vad jag behöver göra????

Det som också självklart är en stor sorg är att det drabbar barnen också, men jag går under om detta fortsätter.

• Anonym (Inte Fredrik)
    Lumberjack skrev 2020-04-19 08:51:37 följande:

Hej.

Vill bara säga först av allt att jag är ingen van forumskrivare, men jag känner att jag måste få skriva av mig lite....

Jag är sambo med en kvinna sedan drygt fyra år tillbaka. Vi har det bra på många sätt, vi har det ganska bra ekonomiskt, vi fördelar hushållssysslor på ett väl fungerande sätt osv. osv...

Jag har 2 pojkar på 9 och 11 år sedan tidigare. Hon har en pojke på 8 och så har vi en gemensam dotter på 3år.

Problemet med min sambo är att hon aldrig någonsin tar initiativ till sex eller närhet öht.

Vill jag ha nåt så får jag ta det. Detta gör ju såklart att jag känner mig väldigt oattraktiv och ledsen. Vi män vill ju också ha bekräftelse och att motparten tar initiativ ibland. Vi har pratat om det( på mitt initiativ såklart) om varför hon agerar på detta sättet, men får bara till svar att hon inte vet varför. Jag har frågat henne om det har hänt henne något, om det är jag som behöver göra något mer för att tända gnistan, om det kan vara P-pillerna som gör att hon blir avtrubbad?...Jag får bara svaret att hon vet inte! Jag har t.om under en 2 månaders period prövat att inte vara den som tar initiativet för att se om hon fattade vinken. Det resulterade i 2 månaders total brist på närhet och jag har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv! I samband med detta skulle vi åka iväg på en resa hela familjen, och jag tänkte att hennes lust kanske kommer tillbaka nu när hon kan lägga vardagen åt sidan och slappna av....men det gjorde ingen skillnad.

Vi har pratat om detta 2 gånger nu och efteråt blir det bra igen i ca 3-4 veckor sen är det tillbaka på ruta ett. Jag är av den uppfattningen att om man bara sätter sig ner o pratar om problemen så kan man lösa det mesta, men hon öppnar inte upp sig.

Jag har pratat med personer som står mig väldigt nära och dom säger alla samma sak.. Lämna henne! Och jag känner mig så jävla naiv, för jag vet ju att dom har rätt!

Jag har in i det sista gripit efter halmstrån men innerst inne vet jag vad jag behöver göra????

Det som också självklart är en stor sorg är att det drabbar barnen också, men jag går under om detta fortsätter.

Vi hade ett jättebra sexliv men som du, nästan alltid jag som fick ta initiativ. Jag tänkte det ändå inte som du att det var något fel på mig utan tänkte istället att jag skulle göra saker istället som hon gillade och gick igång på. Jag tänkte att hellre att jag tog initiativ och det blev åka av än inget alls. Tror många gånger också att kvinnor älskar att vi män åtminstone tar initiativ i sängen då vi kanske inte alltid är bäst på det i vardagen. Något som fick henne att gå igång var när hon låg i sängen och jag kom dit och gav henne BLICKEN..... Hon tog tag i täcket och höll hårt fast men jag bara slet av det. Sedan fanns det ingen tid att dra ner trosorna utan jag slet sönder dem och dök ner DÄR. Bara det visade ju att hon ändå gillade mig tyckte jag.

Sedan måste man ju se på helheten av ett förhållande. Hon kanske gör annat som visar att hon gillar dig?
  • Lumberjack
    Anonym (Inte Fredrik) skrev 2020-04-19 09:21:47 följande:
    Vi hade ett jättebra sexliv men som du, nästan alltid jag som fick ta initiativ. Jag tänkte det ändå inte som du att det var något fel på mig utan tänkte istället att jag skulle göra saker istället som hon gillade och gick igång på. Jag tänkte att hellre att jag tog initiativ och det blev åka av än inget alls. Tror många gånger också att kvinnor älskar att vi män åtminstone tar initiativ i sängen då vi kanske inte alltid är bäst på det i vardagen. Något som fick henne att gå igång var när hon låg i sängen och jag kom dit och gav henne BLICKEN..... Hon tog tag i täcket och höll hårt fast men jag bara slet av det. Sedan fanns det ingen tid att dra ner trosorna utan jag slet sönder dem och dök ner DÄR. Bara det visade ju att hon ändå gillade mig tyckte jag.

Sedan måste man ju se på helheten av ett förhållande. Hon kanske gör annat som visar att hon gillar dig?
    Nu har vi inte sex sådär jätteofta typ varannan vecka när vi är barnlediga,och så ska det klaffa med att den lilla ska sova innan man kan rulla runt. Och alltid jag som tar initiativet annars blir det inget på ytterligare 2 veckor. Jag vet vad hon tycker om i sängen och hur hon vill bli tagen. i början på vårt förhållande gick hon alltid ner på mig, men aldrig nu. jag har alltid gillat att gå ner på tjejer men hon verkar helt oberörd(Hur man nu kan bli det?) har alltid varit noga med att sätta hennes njutning först.

Annars i vardagen är hon väldigt mån om att det praktiska ska funka vilket så klart är något bra....men jag känner att det är lite på bekostnad av det fysiska.

Hon är överlag väldigt dålig på att ge komplimanger och visa att hon tycker om mig. Men visst..hon kan sjunka ner i soffan bredvid mig då och då om kvällarna och bli omhållen.

sen är jag av den uppfattningen att om jag visar att jag bryr mig om henne med kramar och komplimanger, pussar osv. så förväntar jag mig något tillbaka! Tycker det är en av grundpelarna i en relation att man ger och tar.

• Anonym (Inte Fredrik)
    Lumberjack skrev 2020-04-19 10:41:35 följande:

Nu har vi inte sex sådär jätteofta typ varannan vecka när vi är barnlediga,och så ska det klaffa med att den lilla ska sova innan man kan rulla runt. Och alltid jag som tar initiativet annars blir det inget på ytterligare 2 veckor. Jag vet vad hon tycker om i sängen och hur hon vill bli tagen. i början på vårt förhållande gick hon alltid ner på mig, men aldrig nu. jag har alltid gillat att gå ner på tjejer men hon verkar helt oberörd(Hur man nu kan bli det?) har alltid varit noga med att sätta hennes njutning först.

Annars i vardagen är hon väldigt mån om att det praktiska ska funka vilket så klart är något bra....men jag känner att det är lite på bekostnad av det fysiska.

Hon är överlag väldigt dålig på att ge komplimanger och visa att hon tycker om mig. Men visst..hon kan sjunka ner i soffan bredvid mig då och då om kvällarna och bli omhållen.

sen är jag av den uppfattningen att om jag visar att jag bryr mig om henne med kramar och komplimanger, pussar osv. så förväntar jag mig något tillbaka! Tycker det är en av grundpelarna i en relation att man ger och tar.

Ja men precis så hade vi det, en kopia rakt av hur vi hade det låter det som. Enda skillnaden är att jag inte tänkte så "djupt" som att hon inte skulle ha tyckt om mig, och jag inte förväntade mig något tillbaka. Visst hade det varit trevligt om hon hade tagit initiativ oftare, hon kunde också börja med att bara spontant komma och suga mig de första 10 åren. Nä var jag kåt så kollade jag bara läget och var hon på så körde vi och funderade inte så mycket mer på det. Jag är också en som sätter hennes njutning först och är mån om att båda ska vara tillfredsställda efteråt. Finns ändå så många som lagt ligga på hyllan och det ser jag som ett verkligt problem så dit ville jag inte.
  • Lumberjack
    Anonym (Inte Fredrik) skrev 2020-04-19 10:58:52 följande:
    Ja men precis så hade vi det, en kopia rakt av hur vi hade det låter det som. Enda skillnaden är att jag inte tänkte så "djupt" som att hon inte skulle ha tyckt om mig, och jag inte förväntade mig något tillbaka. Visst hade det varit trevligt om hon hade tagit initiativ oftare, hon kunde också börja med att bara spontant komma och suga mig de första 10 åren. Nä var jag kåt så kollade jag bara läget och var hon på så körde vi och funderade inte så mycket mer på det. Jag är också en som sätter hennes njutning först och är mån om att båda ska vara tillfredsställda efteråt. Finns ändå så många som lagt ligga på hyllan och det ser jag som ett verkligt problem så dit ville jag inte.
    Haha..ja det där med avsugningar hade varit nåt:))

Nä utan sex vill jag såklart inte vara, men det har gått så långt att jag funderar i banorna "okej, vi kan dra ner på sexet, men förfan ge mig lite närhet och visa att du bryr dig om mig" Jag blir ärligt talat avundsjuk när jag ser par på stan går o håller hand o tänker att sådär vill jag också ha det. 

Sen en aspekt är ju säkert också att hennes tidigare relationer till stor del har varit med killar av utländsk härkomst och dom uppvaktar sin kvinna på ett helt annat sätt. Visst kan man ändra beteende och så men att bli utländsk kan nog bli svårt:))

Jag vet att hon haft många som uppvaktat henne t.om en tid efter att vi blev tillsammans, men jag kände att hon valt mig för att hon ville ha stabilitet..

En annan anledning till att jag har börjat nojja mer än innan är att jag av en anledning råkade se en konversation på messenger mellan henne och ett ex.
    Detta var när vår dotter var lite över ett år. Det var iofs inte hon som kontaktat honnom, men efter att dom gått igenom gamla minnen och så, så skrev hon att det inte var helt omöjligt att det blev dom igen i framtiden!

Så...jo vi har nog lite att jobba på.
  • Anonym (Prosit)
    Lumberjack skrev 2020-04-19 08:51:37 följande:

Hej.

Har hon haft samma "problem" tidigare när hon fick barn i tidigare relation?

Jag var i din situation och vi lyckades aldrig ta det förbi gräl.
    Min (ex)fru kände sig anklagad och för henne var hennes lust helt normal.
    I efterhand kan jag bara konstatera att någonstans på vägen med karriärer och barn så upphörde vi att vara ett par och istället blev vi det "perfekta" paret på ytan.
    Jag tror att det var hennes syn på hur en familj skulle se ut och jag hängde på.
    Jag är definitivt inte utan skuld, då jag bara lät det ske.

Gå inte på skiten om att diska mer så skall du se att lusten dyker upp...
    Mitt råd är att ta det snarast till familjeterapeut, det är inte alls bra även om det är naturligt nu när hon förmodligen är familjens projektledare.

Svar på tråden Vi som lever med en partner som aldrig tar initiativ till sex - Här stöttar och peppar vi varandra!