• Anonym (elin)

Vi som lever med en partner som aldrig tar initiativ till sex - Här stöttar och peppar vi varandra!

Hallå!

Lever sedan 6 år tillbaka med en man som aldrig tar initiativ till sex, aldrig visar att han vill "ha mig", aldrig vill ligga nära och gosa. Min kropp skriker efter kärlek, ömhet och bekräftelse. Jag är en väl objektivt sätt en söt tjej men känner just nu bara avsmak inför mig själv och min kropp, känner mig äcklig och ful. Självförtroendet är nere på noll. Vilket också gör att jag själv sällan tar initiativet, trots att jag måste göra det för att det ska bli något av alls.
    Vi har sex  några gånger per år!

Är det fler är ute som har det som jag? Dela med er! Känner mig så ensam i det här. Känns som alla andra har det så mysigt och passionerat. 

Vi har tre barn ihop, så det är alltså inte bara att gå. Annars hade jag förmodligen slängt in handduken för länge sedan. 

Fler? Hur överlever man saknaden efter riktig närhet, och känslan av att vara åtrådd. Hur?

• Svar på tråden Vi som lever med en partner som aldrig tar initiativ till sex - Här stöttar och peppar vi varandra!
  • Anonym (30årig man)
    Anonym (Ccc) skrev 2013-06-06 09:08:47 följande:
    Jag är en sån tjej som aldrig tar initiativ. Men jag önskar att jag kunde, eller vågade. Men jag är så osäker på mig själv och hur jag framstår om jag "bara hoppar på honom". Känner mig ful och påflugen även om jag vet innerst inne att det inte är så...

Hur bryter man den onda cirkeln? Hur vågar jag ta mer initiativ? Vad har ni för tips att ge, ni som är på "andra sidan" av problemet...?
    facke it till u macke it

ursäkta stavningen
  • Anonym (Mr M.)
    Anonym (Ccc) skrev 2013-06-06 09:08:47 följande:
    Jag är en sån tjej som aldrig tar initiativ. Men jag önskar att jag kunde, eller vågade. Men jag är så osäker på mig själv och hur jag framstår om jag "bara hoppar på honom". Känner mig ful och påflugen även om jag vet innerst inne att det inte är så...

Hur bryter man den onda cirkeln? Hur vågar jag ta mer initiativ? Vad har ni för tips att ge, ni som är på "andra sidan" av problemet...?

Det är bara att vara spontan. Känner du för att göra nåt för din kille, gör det bara. Vill du att han ska göra nåt för dig, hinta om det. Han kommer att gilla det.
  • Anonym (Ccc)

Men när man bara känner sig så urbota fånig när man väl försöker? Skitsvårt att komma över :S

• Anonym (30årig man)

du kommer sluta känna dig fånig om du gör det ett par gånger och han visar dig att han uppskattar det...

jag vet att jag skulle älska om min fru vågade göra något sådant för mig...

men jag tror inte du ska börja med att bete dig som en vamp, utan gå långsamt fram...
    man var säker på att han förstår vad du vill...

• Anonym (Mr M.)

Skicka ett sms till din kille. Börja redan på dagen med sexiga sms. Bygg upp laddningen under dagen. Då kommer ni båda att vara med på noterna. Du måste låta dig själv vara sexig med. Det kommer din kille att märka med och tänder han inte till då så är han nog redan död ;)

• Anonym (hopplös nolla)
    Anders 386 skrev 2013-06-05 07:22:32 följande:
    Ett exempel på hur illa det kan gå när en kvinna inte fattat hur en man fungerar. De män som påstår att dom aldrig kollar porr ljuger eller är ointresserade av sex överhuvudtaget. (Det sägs att det finns undantag, men kanske dom också ljuger??) Tyvärr tror jag inte den partner finns som motsvarar dina förväntningar. Existerar bara i din fantasivärld.
    I flera år har han ljugit åt mig och jag gick på det och trodde han var ett speciellt undantag. Nu vet jag bättre alla män kollar porr eller så ljuger de och kollar ändå eller så är de inlåsta i kloster utan nätanslutning. Han måste väl kolla då och ljuga bäst han vill, jag är inte intresserad. Jag ska komma ihåg att män är inte min grej, jag har annat att göra tack och lov.
  • Anonym (30årig man)
    Anonym (hopplös nolla) skrev 2013-06-06 11:06:53 följande:
    I flera år har han ljugit åt mig och jag gick på det och trodde han var ett speciellt undantag. Nu vet jag bättre alla män kollar porr eller så ljuger de och kollar ändå eller så är de inlåsta i kloster utan nätanslutning. Han måste väl kolla då och ljuga bäst han vill, jag är inte intresserad. Jag ska komma ihåg att män är inte min grej, jag har annat att göra tack och lov.
    får man fråga varför det var/är ett problem att han kollar porr?
  • Anonym (så fjantigt)
    Anders 386 skrev 2013-06-05 07:22:32 följande:
    Ett exempel på hur illa det kan gå när en kvinna inte fattat hur en man fungerar. De män som påstår att dom aldrig kollar porr ljuger eller är ointresserade av sex överhuvudtaget. (Det sägs att det finns undantag, men kanske dom också ljuger??) Tyvärr tror jag inte den partner finns som motsvarar dina förväntningar. Existerar bara i din fantasivärld.

Det här är bara så fjantigt att skriva, precis som att alla män skulle vara likadana och som att alla män ens skulle gilla porr. Män är väl fortfarande individer? Jag är iaf helt säker på att min kille inte tittar på porr, så ditt uttalande stämmer tyvärr inte. Jag och min kille har haft den diskussion där jag frågat honom om han tittar på porr, men det gör han inte (jag märker direkt när han ljuger för mig) så nej han tittar inte på porr. Men han tittade på porr någon gång i månaden (dvs mycket sällan) innan vi vart ihop.
  • Anonym (30årig man)
    Anonym (så fjantigt) skrev 2013-06-06 11:33:46 följande:

Det här är bara så fjantigt att skriva, precis som att alla män skulle vara likadana och som att alla män ens skulle gilla porr. Män är väl fortfarande individer? Jag är iaf helt säker på att min kille inte tittar på porr, så ditt uttalande stämmer tyvärr inte. Jag och min kille har haft den diskussion där jag frågat honom om han tittar på porr, men det gör han inte (jag märker direkt när han ljuger för mig) så nej han tittar inte på porr. Men han tittade på porr någon gång i månaden (dvs mycket sällan) innan vi vart ihop.
    tycker att det är lite komiskt att det alltid är kvinnor som säger att just deras man inte kollar på porr och alltid män som säger att "alla" män kollar på porr...

vist är vi som individer olika men i det stora hela så fungerar vi likadant...
  • Anonym (Mr M.)

Jag förstår ju att det måste kännas kasst om ens partner väljer porr över en själv. Annrs förstår jag inte heller varför det skulle vara så farligt att man tittar på porr. Naturligtvis är det inget man ska smyga med men samtidigt ska man ju inte behöva smyga med nåt sånt heller.

Svar på tråden Vi som lever med en partner som aldrig tar initiativ till sex - Här stöttar och peppar vi varandra!