Inlägg från: Novalie2013 |Visa alla inlägg
  • Novalie2013

BF Mars 2014

Hej, får man hoppa in här ? Plussade dagen efter äl. Blödde så jag testa . Visade svagt positivt, testade igen för nån dag sen å då va de starkt ! Konstigt att de kunde visa så tidigt.. Paff blev jag iaf.. Har en dotter på 5 månader (om nån dag) ... Mitt bf är 10 mars å de blir typ en månad efter dottern jag har nu som föddes 8 feb. Bor gör jag i Dalarna

• Novalie2013

Ja jag lär nog kika upp det där hallonet ! Vet själv att de skulle va 1 på många miljoner om de skulle va sant.. Får köpa veckoindikator eller så blir de en kul överraskning på ul vid 18 veckor typ det som jag känner mest av att jag är gravid är denna ständiga trötthet!! Å illamående.. Hoppas på en bättre första trimester denna gång då jag förra gången spydde varje dag utom 2 på 12 veckor

• Novalie2013

Tunga dagar de blir med sol å värme uppe mot 30-35 grader i solen illamående ,yrsel å trött -_- jaja bara bita ihop .. Är ju en stund kvar om allt går som de ska då

• Novalie2013

Oj oj oj vad alla skriver .. Hinner ju knappt med hahaha ... Ja i helgen började verkligheten igen .. Spy varje dag å må illa... Å trött .. Men inget i brösten men känner mig svullen till å från.. Vi har berättat för våra närmsta å vissa vänner .. Men de beror på att de kan va skönt å få lite hjälp med dotra när hon är på sitt piggaste humör svårt å fatta att man ska ha en till redan .. Novalie är som sagt bara 5 mån nu.. Å så får vi se va bf blir efter rul ..

• Novalie2013

Jag mår sååå illa.. Blir åksjuk i bilen precis som förra gången så jag förväntar mig det värsta nu... Hade oturen å krama toaletten varje dag förutom 2 på 12 veckor .. Åh denna gång verkar inte bli bättre :-/ tänkte på det ni skrev om barnvagn . Min blir ju nästan exakt 1 år när den nya ska kläckas vad ska man köpa ? Vagnen jag har idag får knappt min 5 månaders plats i längre . Så gärna nått med en längre liggdel

• Novalie2013

Hej , alla .. Följer er fast jag inte skriver så mycket å väldigt tråkigt att höra hallonet ! Mitt illamående blir bara värre , med dottern 5 mån så mådde jag bara illa på morgonen å spydde. 'Men nu är det hela dagar.. Trötthet så in i bomben , sover 1-2 ggr på dagen när dottern somnar till.. Men ända känner man sig som ett vrak... Fick en tid för vul den 22 då jag inte vet vilken vecka jag är i och för att jag fått tvillingar (missfall) innan..och att jag hade en blödning. Men det hade jag med dottern oxå. Det är antingen vecka 6 eller 9 så då vet jag inte om de är feb eller mars som bf.. Men ska bli kul å se

• Novalie2013

Känner igen de där Idamaria85. Fick precis upp.. Å mår som dig... Med förra gjorde jag så varje dag förutom 2 på 12 veckor :(

• Novalie2013

Jag har inte tecknat gravidförsäkring ännu, tänkte väl göra det snart men har ett vul den 22 , på måndag .. Så tänkte vänta tills efter det. Förra gången tecknade jag försäkringen kring vecka 10-12 men jag hade haft lite missfall innan så jag va väldigt osäker överhuvudtaget att komma så långt.

• Novalie2013

Tycker det är konstigt att i vissa städer får man hur mycket hjälp man vill, som tidigt vul å kontroller. Medans jag hade ett fint samtal med vården i Falun å fick bråka till mig en tid... Hon va jättetrevlig först men inte när vi la på, jag vann med andra ord... förra graviditeten så hade jag en tidig blödning å ringde då till tre sjukhus för att få en tid för att kolla, men alla tre sa då att jag hade fått ett troligt missfall å kunde sitta hemma å vänta å se... Falun gav mig dock en tid, 4 veckor efter. Så jag fick vänta i 4 veckor på att veta att det inte alls va missfall.! Men jag kände aldrig att de va de för mådde fortfarande illa hela tiden, men klart man vill kolla upp det ändå.. Så de som dom sa va ett missfall, ligger nu bredvid mig fullt frisk å äter ur sin nappflaska! Glad att vården har fel ibland!

Svar på tråden BF Mars 2014