Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF Mars 2014

yeenie skrev 2013-08-03 18:06:01 följande:
    Döper ni förresten era barn såhär sent Novalie2013 och Marinero? Eller hur gamla är de? Ursäkta konstig fråga, blev lite förvirrad

Nej mina barn är redan döpta men vi giftet oss nästa lördag
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-08-03 18:11:55 följande:
    Min dotter blir exakt 7 månader på dopdagen.. Så sent är de väl inte riktigt.. Men vi ville vänta tills efter alla semestrar osv ..

Olivia va 8 mån när vi döpte henne
  • frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-08-03 19:54:50 följande:
    Ja men att säga att jag är gravid varje år upphör nog efter tvillingarna om allt går bra hahaha de räcker med tre tror jag

Haha är du säker?
  • frukarlssonn
    thecrazyone skrev 2013-08-03 20:04:15 följande:
    Tänk vad annorlunda det känns den här gången, det är nästan så jag glömmer bort att jag är gravid! Jag har knappt ett enda symtom.. Obestämd De andra gångerna jag har varit gravid har jag kräkts minst en gång om dagen (oftast mer än så) och varit vansinnigt trött, känt av ligament och haft  ömma bröst osv.

Har en kille och två tjejer sen tidigare och förra gången slutade det hela i ett MA, så jag har alltid mått sådär illa oavsett kön och utgång av graviditeten eller vad man ska säga, det har verkligen varit lika varenda gång. Känns jättemärkligt att faktiskt må BRA nu. Är lite tröttare än vanligt, ligamenten har känts av vid nåt tillfälle, men annars.. nada! Känns jätteskumt! Har tagit tre digiala test med några veckors mellanrum, där det stod 1-2 veckor på det första för att stå 3+ på det senaste, så det verkar ju ändå som om hormonerna ökar iaf och då borde väl allt vara bra -eller?

Har någon märklig känsla i mig som säger att det KOMMER gå bra den här gången (förra gången kändes det som om allt skulle gå åt skogen, vilket det mycket riktigt gjorde) men vågar jag lita på det?

Någon annan som knappt känner av ett dugg eller har haft det så tidigare graviditeter?
    Jag har haft det så i båda mina graviditeter eg. Fast första hade jag mkt mer utmärkande symptom men inget illaående el så men ade mkt mer molvärk i magen ömma bröst. När jag bev gravid med F kände jag absolut INGENTING. Dagen innan jag gick t bm va jag tvungen att testa mig igen för att se om de va sant! Samma nu. Ingenting! Känns mycket konstigt att så mkt saker kan hända i kroppen utan att man känner ett dyft. Jag har alltid vart ubernojig mina graviditeter, men denna har jag verligen njutit av dag ett och bestämt mig för att detta måste gå bra och jag har som du en märklig känsla i magen att det kommer gå vägen. Den kan va fel denna gång men jag brukar ha rätt annars Vi får njuta ordentligt av att vi mår bra
  • frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-08-03 20:04:43 följande:
    Ja jag är till 95% säker om det går bra med båda är du nervös för nästa helg då? Kyrkligt/borgerligt ? Berätta lite om du vill då förståss (har lite tråkigt just nu ) dottern håller på å somna å karln ska ut i garaget
    Sorry, hoppas du blev road på annat sätt, loggade inte in mer igår Tungan ute

Det är kyrkligt men väldigt litet Bara min närmsta familj och mina tre närmsta vänner, en av dem kommer med sin sambo och två barn. Min sambos tre närmsta vänner med respektive och våra grannar. Anledningen till att vi bjöd grannarna va att de är så underbara och snälla. Två gamla barnkära pensionärer, Kurt som mannen heter har hjälpt os med så otroligt mkt som vi aldrig hade fått tummen ur att göra. Och vi har försökt kompensera dem men det känns nästan omöjligt med tanke på va de gjort för oss. Men de förväntar sig ingen kompensation men man vill ju visa sin uppskattning "festen" ska vi ha i kyrkans lokal efteråt. Det blir ingen fest utan mer kalas Det mesta är fixat men nu är det håret kvar som jag ska klippa imorgon oc ev bleka och naglar på torsdag... japp vi kör hela kittet, vill ju va snygg på bröllopsfotona

BTW, läste snabbt att du skrev att mannen håller på att somna i garaget
  • frukarlssonn
    yeenie skrev 2013-08-03 23:33:07 följande:
    Novalie2013: Nej, 7 månader är inte sent :) Visste inte att din dotter var så liten. Vad roligt att ni får syskon så tätt!

Marinero: Aha, ni ska gifta er Grattis!
    Japp, äntligen Tack
  • frukarlssonn
    thecrazyone skrev 2013-08-04 09:36:14 följande:
    Ja, det är ju det som är så konstigt, jag har ALLTID känt av mina graviditeter så tydligt, att det händer grejer liksom, har vetat redan innan jag gjort testen att jag varit gravid för det har verkligen känts av. Så det känns så konstigt att gå omkring nu och inte känna nånting! Men testen säger ju att jag ÄR gravid och jag har inte sett till nån blödning överhuvudtaget, så det måste ju vara sant. Du har rätt, får försöka njuta!

Ja precis. Jag började känna redan en vecka innan bim att jag va gravid m första barnet. Känns liksom obegripligt hur mqn inte kan känna ngt alls? Nu har jag visserligen börjat få lite symptom men det är knapot kännbart.
  • frukarlssonn
    Jessspaaa skrev 2013-08-04 10:12:51 följande:
    kommer lämna denna grupp då jag har fått missfall , lycka till till er andra :)

Vaaaa? Men nej
  • frukarlssonn
    Pixlar skrev 2013-08-04 10:27:13 följande:
    MA står för missed abortion, och innebär att fostret har dött men kroppen har inte stött bort det och har fortsatt "bete sig" som att den är gravid. Jag Har en bekant som råkade ut för det, vid RUL upptäcktes det att hennes foster hade dött i v.10 :(
    Vaa? Herregud va hemskt Gråter Men jag har också hört en som råkat ut för det...
  • frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-08-04 10:37:00 följande:
    Aha, tack pixlar !!
    Kan inte låta bli att bli lite orolig för en själv när det är "många" som lämnat oss sen starten... Man får sig lite funderare .. Kommer de gå bra? .. Känns visserligen att det kommer göra det men när sånt här händer då blir man liksom lite nervös sj..
    Det är fördelen med att vara nästintill symptomlös som jag är. Man nojar inte för symptom som försvinner. Med första barnet hade jag ömma bröst som verkligen kom och gick och det blev man ju skitnojig för!
Svar på tråden BF Mars 2014