Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF Mars 2014

3längtan skrev 2013-08-04 10:50:53 följande:
    Fan!,
    Hahaha ja denna förbannade autocorrekt
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn
    thecrazyone skrev 2013-08-04 11:07:43 följande:
    Ja precis, MA står för missed abortion. Jag mådde verkligen jättedåligt under min förra graviditet, men i vecka 11 så klingade det av lite. Tänkte inte mer på det just då, för det är ju ändå runt den tiden som man "ska" kunna börja må bättre, och jag använde sea band och sånt för att må bra, så jag tänkte väl att de äntligen börjat hjälpa lite mer. Men sen på KUB:et (i vecka 13) så såg man att fostret hade dött i just vecka 11. Ingen rolig upplevelse alls, speciellt inte sådär veckan innan jul Rynkar på näsan Men jag hade det på känn ganska tidigt att det skulle gå åt skogen den gången, och nu känns det som om det ska gå bra, så jag hoppas att magkänslan har rätt!

Men fy vad ledsamt det är med missfall! Beklagar Jessspaaa och andra som tyvärr varit med om det nu, jag hoppas att ni snart är på G igen!
    Men fy va hemskt Jag blev ju gravid först efter 1.5 år första ggn och fick mf i v 6, på jobbet dessutom! Jag jobbade på båt, så jag va i Tyskland den dagen och jag började störtblöda på natten. Jobbade då som förstaman vilket innebär att man inte kan gömma sig från folk. Ringde min chef på morgonen och bara tjöt. Hon kom upp till min hytt och fick trösta mig, och där satt jag och grät som ett litet barn. Det väldigt komiska mitt upp i allt som jag aldrig glömmer. r att hennes telefon ringer mitt upp i allt. Då hade kollegan skojat lite med henne och ställt in en annan ringsignal på deras jobbmobil. Ett väldigt stötnande ljud Då satt jag och grät av skratt istället Min chef va liksom en gammal tant med, men en väldigt underbar och rolig sådan, så man kan driva med henne Tur bara att inte telefonen ringde bland gäster kan jag säga! En annan gång hade han ställt in en ringsignal som sa: må djävulen ta alla fruntimmer! Då hade hon inte samma tur utan stod vid infrmationen och de va fullt med gäster. Fast de skrattade ju såklart

Ja, iaf, de va det värsta jag vart med om. Sedan tog det utterligare 8 mån och ja, jag va sjukligt nojig hela graviditeten!
  • frukarlssonn
    Anka77 skrev 2013-08-04 12:45:30 följande:
    Här erbjuds det gratis till alla, men jag vet inte. Vad gör man om det visar hög sannolikhet? Jag får sämre siffra pga ålder oavsett (36 år) antar jag. Då ska man gå vidare med andra prover med risk för missfall... Svårt!
    Jag kommer göra kub med inte fp även om resultaten blir sämre.
  • frukarlssonn
    thecrazyone skrev 2013-08-05 19:58:01 följande:
    Hehe! Kul med lite skoj sådär kollegor emellan iaf! Skrattande

Ja, att få ett MA var ingen höjdare, kroppen fortsatte ju liksom att vara gravid och vid skrapningen så blev de först tveksamma till det hela eftersom min livmoder hade fortsatt att växa ganska mycket och nästan var för stor för skrapning, men eftersom jag redan låg där jag låg i en ganska utsatt position (var redan inne på operation) så genomförde de det hela ändå även om det tog längre tid osv. Erbjöds lugnande innan men tackade nej eftersom jag inte gillar att inte ha kontroll eller vad jag ska säga, men det var innan jag visste att det skulle ta extra lång tid hehe. Men, men det var bara att försöka stå ut Tyst

Den här gången tror jag ju dock ändå att det kommer gå bra, så hjälp vad jag kommer bryta ihop om det skulle visa sig bli likadant IGEN Skrikandes Tyst Men jag är lite försiktigare nu känner jag, vågar inte riktigt tro på det hela förrän jag har sett att det faktiskt finns någon där inne.

Och för att inte dra ner hela tråden med prat om missfall och sånt så har jag ju faktiskt tre lyckade graviditeter bakom mig också och att föda barn är faktiskt bland det häftigaste jag vet! Har haft turen att ha tre lätta förlossningar och har bara positiva minnen av det! Skrattande
    Haha ja, vi har väldigt rå men hjärtlig humor på båtarna vilket jag kommer sakna väldigt mkt

Ja man måste se det så, att de flesta slutar lyckligt även om mf och ma låter så vanligt.

Jag har också mkt lätta och snabba förlossningar bakom mig Det som dock va jobbigt sist va moderkakan. Den ville inte komma ut för jag fick inga krystvärkar. Tillslut fick de ta dit en läkare och kirurg och då blev min sambo riktigt nervös. Jag va för berusad av hela upplevelsen för att ens hinna bli nervös. Men läkaren lyckades få ut hela moderkakan genom att köra upp hava armen vad det kändes som. Ingen jättetrevlig upplevelse men han bad mig ta ett riktigt djupt andetag av lustgas och så gick det undan
  • frukarlssonn
    yeenie skrev 2013-08-05 20:28:46 följande:
    Hahaha, vilken härlig kollega Älskar människor med mycket humor
    Hahaha ja många goa skratt har det vart genom åren Och Vanja som min gamla numera pensionerade chef heter, hon har sådan underbar oc brutal humor emellanåt att man inte vet vart man ska ta vägen, älskar sådana människor
  • frukarlssonn
    yeenie skrev 2013-08-05 20:31:10 följande:
    Usch, det låter fruktansvärt med MA

Vad skönt att du har tre positiva förlossningsminnen bakom dig! Själv har jag en bra första förlossning medan andra är en form av skräckupplevelse som slutade i kejsarsnitt. Det hoppas jag verkligen att få slippa denna gången! Kejsarsnitt var verkligen inget för mig Usch, mår dåligt bara jag tänker på det.
    Fy va jobbigt Tur att ofta nästa förlossing är bättre!
  • frukarlssonn
    iSawas skrev 2013-08-05 21:14:14 följande:
    Hej, vi var på ett tidigt vul idag då min fru haft bruna flytningar två eller tre gånger förra vecka. Hon skall vara i vecka 8 (7+0) eller Vecka 7 (6+4) och allt såg jätte bra ut sa läkaren och vi såg vårat mirakels lilla hjärta picka =) är så lyckliga =) Läkaren sa att fostret var för litet men de kan inte vara mindre då vi vet exakt när äl var och vi har enbart haft sex en gång under sommaren och de var två dagar innan äl. Hur stora har era foster vart i vecka 7-8? Hur har det gått för er? MYCKET tacksam för svar =)
    Ååh va roligt, man ser ju en liten räka alldeles klart och tydligt, det är en enorm känsla oavset vilket barn i ordningen det är

har faktiskt inget minne alls av hur stora mina va i den veckan...
  • frukarlssonn
    iSawas skrev 2013-08-05 23:32:20 följande:
    Ja visst ser det ur som en räka =) Min fru tycker de ser ut som en snigel :P
    Ja det blir vårt andra och de var precis lika underbart som med sonen =) 
    Hihi

Ja det är en underbar känsla som jag är så tacksam att fått uppleva redan två ggr. Och hoppas på att få uppleva det igen bara allt går vägen Skrattande
  • frukarlssonn
    iSawas skrev 2013-08-06 07:52:13 följande:
    Ja det är ju helt underbart :) Självklart kommer de gå vägen och du kommer känna precis samma som med de andra två :)
    Tack det får vi hoppas, denna graviditet har jag gett mig f*n på att inte noja. hur nu det kommer gå... Tyst Hittills har det gått bra då jag ändå knappt känt av ngn graviditet ändå.
  • frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-08-06 08:45:54 följande:
    Ja dom där nattliga besökena på toa , hualigen.. Nej de är jätte svårt å somna om, imorse vaknade jag igentligen av att mannen pussa på mig å magen innan han åkte till jobbet .. Å självklart vaknade lilltösen upp 10 min senare men men hon somnade efter en stund men inte jag å nu har hon vaknat så de är full rulle på golvet å försöka ta sig någonstans . Tror min dotter fått sitt tålamod efter mig.. Nada.. Hon blir skitsur när hon inte kan göra det hon tänker att hon vill men de kommer jag pratade med min BM igår på telefon eftersom hon inte vet av att jag har tvillingar.. Å bad om nytt ul v. 15 eftersom nästa igentligen inte är fören vecka 18 ca va? Får se om jag får igenom det vill oxå bli sjukskriven så fort dom möjligt så jag kan spara mammadagarna som jag har på Novalie kommer nog inte bli svårt med tanke på att jag redan känner i mina höfter å kan inte gå längre sträckor men hon sa att de berodde på att jag fick Novalie i feb.. Att jag redan är "töjd" å de inte gått tillbaka ännu hahaha långt inlägg men jaja
    Eftersom du väntar tvilingar så kommer du få tätare kontroller med ul så jag tror inte det blir några problem Så va det iaf för min kompis som väntade tvillingar.

Ja man får lättare problem med båldelen framförallt när man får barn tätt. Jag fick fruktansvärda smärtor i beckenet pga att jag bar Olivia mkt då och hon kunde inte gå, jag bar henne på sidan, höften liksom och det får man abs inte göra pga att man ff är så mjuk i delarna där ff. Så jag hade aldrig kunnat jobba om det vart så. Nu fick jag ju havandeskapspenning (eller graviditetspenning va jag tror det heter idag) pga att jag jobbade på båt och risken för för tidig födsel är väldigt stor då.
Svar på tråden BF Mars 2014