thecrazyone skrev 2013-08-04 11:07:43 följande:
Ja precis, MA står för missed abortion. Jag mådde verkligen jättedåligt under min förra graviditet, men i vecka 11 så klingade det av lite. Tänkte inte mer på det just då, för det är ju ändå runt den tiden som man "ska" kunna börja må bättre, och jag använde sea band och sånt för att må bra, så jag tänkte väl att de äntligen börjat hjälpa lite mer. Men sen på KUB:et (i vecka 13) så såg man att fostret hade dött i just vecka 11. Ingen rolig upplevelse alls, speciellt inte sådär veckan innan jul

Men jag hade det på känn ganska tidigt att det skulle gå åt skogen den gången, och nu känns det som om det ska gå bra, så jag hoppas att magkänslan har rätt!
Men fy vad ledsamt det är med missfall! Beklagar Jessspaaa och andra som tyvärr varit med om det nu, jag hoppas att ni snart är på G igen!
Men fy va hemskt

Jag blev ju gravid först efter 1.5 år första ggn och fick mf i v 6, på jobbet dessutom! Jag jobbade på båt, så jag va i Tyskland den dagen och jag började störtblöda på natten. Jobbade då som förstaman vilket innebär att man inte kan gömma sig från folk. Ringde min chef på morgonen och bara tjöt. Hon kom upp till min hytt och fick trösta mig, och där satt jag och grät som ett litet barn. Det väldigt komiska mitt upp i allt som jag aldrig glömmer. r att hennes telefon ringer mitt upp i allt. Då hade kollegan skojat lite med henne och ställt in en annan ringsignal på deras jobbmobil. Ett väldigt stötnande ljud

Då satt jag och grät av skratt istället

Min chef va liksom en gammal tant med, men en väldigt underbar och rolig sådan, så man kan driva med henne

Tur bara att inte telefonen ringde bland gäster kan jag säga! En annan gång hade han ställt in en ringsignal som sa: må djävulen ta alla fruntimmer!

Då hade hon inte samma tur utan stod vid infrmationen och de va fullt med gäster. Fast de skrattade ju såklart
Ja, iaf, de va det värsta jag vart med om. Sedan tog det utterligare 8 mån och ja, jag va sjukligt nojig hela graviditeten!