Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF Mars 2014

Novalie2013 skrev 2013-08-06 09:00:16 följande:
    Aha, ja på båten är man kanske inte så sugen på att allt ska starta ja det heter grav,penning nu.. Nej, jag tror inte att det ska va ett bekymmer å få en extra tid.. Hon berättade att kontrollerna skulle vara täta men att allt igentligen börjar vid v 22 .. Å så sa hon att hon inte kunde mäta mage osv för jag skulle iaf ligga ovanför den normala kurvan hur som helst sen vet jag oxå att det är lite lättare att få godkänt ifrån f-kassan numera då dom blivit anmälda så många ggr... Bm berättade de förra gången.. Kan va problem men oftast inte.. För nå år sedan så va det ju jättesvårt med f kassan ... Tur det händer saker hela tiden så dom tänker till innan dom säger nej ...
    Ja förr i tiden innan man fattade att det är båtjobbet som påverkar barnet negativt så va det många som födde redan två månader för tidigt. Jag har båda ggrna fått gravidpenning utan några frågetecken pga just båtjobbet. Men tyvärr har det vart ett h-e för vissa ch har läst en del som ens inte kan gå som blivit nekade! Sinnessjukt! Så det är ju jättebra att de lättat på reglerna. Jag menar, vi går och bär på ett barn som vi sedan genom smärta ska få ut med, då ska man väl för f-n kunna få vara hemma utan massa ifrågasättande om man verkligen har behovet av det!
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn

Idag är en sådan dag då jag tycker allt luktar starkt eller illa. Mår riktigt dåligt när jag ska byta dotterns bajsblöja. Inte så jag vill spy men lukten är mkt värre än vanligt för mig. Orkar inte resa mig ur somman idag känns det som. Nu är sambon iväg med äldsta dottern på bvc för fyraårskoll och sedan ska jag iväg med Freja kl 15. Just nu känns det som det där äckelillamåendet står runt hörnet om jag reser på mig...

• frukarlssonn

somman=soffan

• frukarlssonn
    Malin8803 skrev 2013-08-07 06:44:27 följande:
    Vecka 10 idag . 9+3 .
    Igår hade jag yrsel halva dagen. har även extrem trötthet känns som att huvet aldrig vaknar haha.
    har börjat få ont i bröstvårtorna bara, o halvt illamående men äter postafen o dom hjälper på mig :). Annars har jag inga mer symptom nu ,börjat avta lite. kommer o går.

Och kan inte äta vissa saker.
    Jag är också lite öm på bröstvårtorna, men brösten blir tyngre för var dag känns det som. De har inte vuxit mkt alls men tunga verkligen.
  • frukarlssonn
    stuvadvitkål skrev 2013-08-07 13:02:56 följande:
    Vecka 8 nu 7+1 o jag har hittat en vagn som jag vill haaa, gärna nu ;) haha kan tiden gå lite fortare så man kan komma på ul o få börja shoppa lite :D
    MM jag säger detsamma!! Ny el beg? Jag har ju två barn sedan innan och alla fått ny vagn, sålde min emmaljunga för 2 år sedan och trodde jag aldrig skulle ha fler. Men nu kommer vi köpa beg men det ska va fräscht, gärna en -11 eller -12:a
  • frukarlssonn
    juliaannaeva skrev 2013-08-07 18:59:22 följande:
    Jag har inskrivning den 22! Känns som lång tid :(
    För övrigt så är jag lite eller väldigt irriterad idag. Har järnbrist och dem ska testa o ge nog järn intravenöst, hade hämtat ut receptet o fått tid o allt, men läste igenom den där bipacksedeln i morse o där står det att det absolut inte få ges om man är gravid i månad 1-3 o de är ju jag.
    Ringde då för att du dubbelkolla, även fast läkaren vet om graviditeten o hur långt jag är. Men först gav han klartecken men ringde tillbaka o sa att jag inte kunde ta de o han tyckte inte jag skulle ta de under hela grav. Känns så jävla surt, 880 kr kosta de där o jag kommer aldrig kunna använda de då, för se går ut januari -14 o jag har ju bf i mars!
    Blir så irriterad!
    Men det borde du väl få lämna tillbaka? Jag hade vart fly förbannad! Finns liksom roligare saker att lägga så mkt pengar på! Väldigt oproffsigt av dem att inte vet att man inte sk ge det första månaderna!
  • frukarlssonn

Jag har känt mig mkt orkeslös emellanåt. Så fort jag reser mig så känns det som jag är andfådd tilll tusen och INGEN lust till ngt. Turs ambon har semester med Men nu blir det full rulle, imorgon är det späckat schema inför lördagens bröllop. Docj inget överdrivet tack o lov då vi kommer ha en väldigt enkelt kalas efteråt och mina föräldrar kommer imorgon kvll så jag och mamma fixar allt i lokalen imorgon kväll

Igår besökte jag mitt nya jobb och nästa vecka blir det 100 % jobb direkt Tjänsten är eg bara på 60 % men eftersom skolorna har ff lov så har fritids öppet hela dagen. Kommer kännas MYCKET konstigt att åka till ett jobb varje dag!  Har ju jobbat veckovis på båt i 12 år Tungan ute Men underbart! Vill aldrig jobba som jag gjort innan och lämna barnen varannan vecka! Har ju som sagt älskat mitt jobb och gör det ff eg men jag älskar mina barn mer! Och så får jag och sambon mkt mer tid ihop plus att han kan hålla på med sitt innebandytränarjobb till 100 % igen

• frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-08-08 08:45:11 följande:
    Hade en minimal blidkandes flytning nyss ... Knappt synlig dock.. Men får mig å undra om båda vill vara kvar eller om jag bara kommer att få se en på ul sen :-/
    Blod?? Klart du ska se två st!!!! {#emotions_dlg.flower}
  • frukarlssonn

Snart ska jag iväg och göra naglarna. Ösregnar, tur att jag kan ta bilen trots att det ligger längst upp på gatan 

• frukarlssonn
    anaconda skrev 2013-08-08 08:55:08 följande:
    Åh mys med naglar! Själv ska jag på inskrivning idag kl 10 och sen efter de blir de en hårförlängning! Ibland måste man skämma bort sig själv lite :)
    Japp, ska de va så ska de va, måste ju bli snygg på kort Åh va kul med hårförlängning, det skulle jag med vilja göra Min frisör har lite hår som jag får låna just i min genen hårfärg. Kommer bli sååå fint!! Så ska hon locka det så mitt hår kommer se fluffigt ut! Vilket det inte alls gör i vanliga fall så tur det finns "hjälpmedel"
    Novalie2013 skrev 2013-08-08 08:59:36 följande:
    Ja de skulle stå blodblandad :-/ jäkla iPhone !! Ja det skulle va underbart å fixa hår å naglar men finns ju ingen tid eller ork här :-/
    Ja , jag hoppas jag får se två .. Jag hade en ganska stor blödning med dottern jag har nu å hon kom ju ut frisk iaf... De är iaf så jag försöker tänka trots att man självklart blir orolig ....
    Håller tummarna stenhrt. Tur det är rätt vanligt med blödning, men det är alltid en oro det vet jag! Fick det en gång med första dottern i v12 efter v haft sex och jag visste ju att det trligtvis va därför men mådde ändå fruktansvärt dåligt pga detta. Efter det har jag aldrig vågat sexa först atiden trots att jag vet att det inte är farligt för barnet men jag hatar nojjigheten just för att det kommer blod...

Svar på tråden BF Mars 2014