• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • frukarlssonn
    yeenie skrev 2013-08-24 08:04:48 följande:
    Jag har också svårt att vara utan kaffe på morgonen, men måste blanda med mjölk nu. Dricker alltid svart annars.

Vi har inte berättat för många. De närmsta typ. Övriga får fråga.

Igår var jag förresten på ul! :) Var så nervös innan. Allt såg dock bra ut, var i v 10+5. Lika fantastiskt att göra ul varje gång!
    Åh va härligt att allt såg bra ut

På mig började det synas i v12 med fösta barnet, men i v 14 gick det inte att dölja alls. De två senaste graviditeterna har det börjat synas i v7, nu är det omöjligt att dölja... hoppas verkligen allt ser bra ut, måste va folk på jobbet som undrat om jag är gravid eller bara fet om magen. Tungan ute
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Novalie2013

Jag fick börja dricka kaffe med mjölk förra graviditeten för de funkade inte utan mjölk... Så efter de så dricker jag bara kaffe med mjölk ...

Måste fråga er lite ... Har börjat fått genomskinliga flytningar ... Från normala flytningar vita/tunna.. Mm.. Typ.. Svårt å förklara.. Igår kom de ut som en exakt beskrivning av slemproppen förutom blodstrimmorna som kan va med den... Idag kom de ut mera men i "mindre " form.. Allstå inte mycket men tillräckligt igår för att jag började fundera.. Idag funderar jag inte lika mycket eftersom de kom igen.. Men vore kul å veta om nån mer har liknande... Kan inte minnas att jag hade så förra gången men kan säkert ha haft de ..

• Novalie2013

Min mage syns oxå men jag är ju hemma mest så folk ser mig inte men funderar på när man ska berätta för "världen" ... Alla närmsta vet ju som sagt... Men väntar nog tills efter dopet då alla i släkten vet... Är ju bara två veckor kvar så magen kanske kan hålla sig lugn tills dess tycker jag

• frukarlssonn

Jag är en kaffeälskare, gravid eller inte Nu kompletterar jag dock med koffeinfritt, måste ha mer än tre koppar per dag bland och då är gevalias koffeinfria ett jättebra alternativ Och med mjölk såklart

• juliaannaeva

Ja nu syns de betydligt mer än sist! O idag när jag vakna så rann de mjölk ur brösten :S redan?!

Jag har haft mycket flytningar men blev bättre när jag fick dalacin :)

• Novalie2013

Okej, men va dom genomskinliga å gummiaktiga typ gelé form.. Hahaha sjuk man låter... Ja koffeinfritt körde jag med förra gången å kommer säkert bli så nu med ... iaf när man märker att de blir "många" koppar .. Då brukar jag iaf tänka mig för

• yeenie

Jag är också en riktig kaffeälskare, i vanliga fall. Nu klarar jag max två koppar. Saknar verkligen det goda svarta kaffet.

Ojojoj, barnkalas för äldsta barnet idag. Helt slutkörd nu!

Hur har ni andra det?

• Pixlar

Här är det bra, förutom oron över att alla mina gravsymtom verkar puts väck.. :( tror ni att min bm kan gå med på att lyssna efter hjärtljud eller skicka mig på tidigt UL på grund av sådan oro? Jag är rädd att hon ska tycka att jag är töntig som inte bara kan njuta av att må bra..

• frukarlssonn
    yeenie skrev 2013-08-24 18:28:36 följande:
    Jag är också en riktig kaffeälskare, i vanliga fall. Nu klarar jag max två koppar. Saknar verkligen det goda svarta kaffet.

Ojojoj, barnkalas för äldsta barnet idag. Helt slutkörd nu!

Hur har ni andra det?
    Härligt med barnkalas, har själv inte börjat med det än Tungan ute
    Pixlar skrev 2013-08-24 18:36:50 följande:
    Här är det bra, förutom oron över att alla mina gravsymtom verkar puts väck.. :( tror ni att min bm kan gå med på att lyssna efter hjärtljud eller skicka mig på tidigt UL på grund av sådan oro? Jag är rädd att hon ska tycka att jag är töntig som inte bara kan njuta av att må bra..
    När jag väntade första barnet fick jag två vul tack vare att jag på den tiden gick på ett privat sjukhus på infertilitetsmottagningen eftersom det tog två år innan jag blev gravid, blev dock gravid på egen hand i samma veva som remiss för ivf skickades men ja, jag blev erbjuden att göra två vul fast mot självkostnadspris vilket såklart va värt varenda krona .-) Sedan när jag kom till bm så bokade hon in en läkartid där för ett extra ul då de hade en maskin på mottagningen.

Andra barnet väntade jag i en annan stad och där gjorde abs inga extra ul, skickades inga remisser hlr och hjärtljud ville de absolut inte göra. Jag lyckades dock tvinga mig till ett genom tjat och vädjan i v 17 Det va inte min ord bm då eftersom de va semestertider en hon gick motvilligt med på det och varnade att det skulle va för tidigt att lyssna på hjärtljud men hjärtljuden hittades ganska omgående

• himla

ååå fyyy så var man förkyld igen då .. .höst förkylningen börjar alltid när skolorna börjar ... sen håller de i sig fram tills nästa sommar suck ...
    DÖtrött av förkylning,  jobb, barn, graviditet, vardag och imorgon åker maken iväg utomlands i en vecka ...
    Antar att jag kommer ligga här å bara sova nästa helg när jag är ledig igen ...

Måndag 2 sept  är det sockerbelastning på morgonen och sen på em är det kub UL ... hoppas så att de båda kommer ge bra resultat, å ifall det är så kommer jag att gå ut å berätta det för hela världen   

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4 *lill-bus bf 140312