• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • Novalie2013

Nej jag klarade mig ganska bra utan förra gången för jag hade så högt värde.. Men denna gång började jag på lågt å de går inte uppåt vad jag vet så de e bara å knapra.. Blir absolut inte dålig kanske mer "hård" men de är magontet jag har problem med .. De är som konstant magknip ... Riktigt jobbigt...

• frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-08-27 10:00:56 följande:
    Nej jag klarade mig ganska bra utan förra gången för jag hade så högt värde.. Men denna gång började jag på lågt å de går inte uppåt vad jag vet så de e bara å knapra.. Blir absolut inte dålig kanske mer "hård" men de är magontet jag har problem med .. De är som konstant magknip ... Riktigt jobbigt...
    Aha ok, jobbigt. Med Olivia åt jag inga järntbletter alls men med F fick jag börja nästan direkt va jag har för mig. Misstänker att jag kommer få göra det nu med. Inskrivning nästa torsdag
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • himla

Aldrig ätit järntabletter då jag har haft så bra järnvärde så vet faktiskt inte så mycket mera än att vänner som ätit haft "biverkningar" av tabletterna på väldigt många olika sätt ... så det är säkert "normalt" du får kolla upp det med din bm å se om hon har några ideer ...

...på måndag är det belastningstest å kub ul ... spänd förväntan på att allt ska vara bra ! nedräkningen har börjat !!!  

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4 *lill-bus bf 140312
  • Malin8803
    yeenie skrev 2013-08-25 21:22:41 följande:
    Hjälper koksaltlösning då? Får nog testa det för jag har blivit totalt beroende av nässpray.
    Aa de hjälper :). så testa de.
    det tråkiga med nässpray e ju att man blir ju rätt beroende av de . o man använder de mer o mer. o då blir de som en cirkel att då förblir man täppt i näsan av bara nässprayen för till slut hjälper den inte.
    Så testa koksaltslösning. den finns där nässprayen finns på apoteket :). o ser likadan ut som nässprayen .
  • Malin8803
    yeenie skrev 2013-08-25 21:23:46 följande:

Förstår att du längtar! Tiden går så himla sakta bara när man väntar på något :-/
    Ja extremt sakta :/ hatar att gå ovetandes. e så rädd för MA. för har läst att så många som har fått de.
  • Malin8803
    Prinsessan på ärten skrev 2013-08-25 21:57:10 följande:
    Då är vi nästan exakt lika :) 12+1 idag och KUB ultraljud imorgon. Är galet nervös... Och orolig... Och nyfiken och förväntansfull... Och rädd.. Första barnet- alla känslor på en gång :)
    Åh spännande. hoppas allt ser bra  ut :)
    Jag e med rädd o förväntansfull. men mest nervös. e så rädd för MA . man har läst att så många som fått de.
  • Malin8803
    tjejhalmstad skrev 2013-08-25 22:12:39 följande:
    Samma här :) Blir det ul på torsdag då? :) själv längtar man till tisdagen den 3 sep. fick ul tid då för att kolla att allt är bra. O sen rutin ul den 1 oktober :)
    Ska göra KUB då :).
    Okeej 3:e september e snart :).
  • yeenie

Är helt förstörd idag. Åt lunch på en restaurang förut och råkade få i mig en bit fläskfärs som inte var helt färdig, jag såg att den var lite rosa. Tog endast en tugga av köttet men detta gnager sönder mitt huvud!

• 3längtan

Idag har jag blivit insatt på antibiotika mot borrelia. :( Fick en allergisk reaktion på tabletterna så jag fick behandla detn också och byta tabletterna. Men då var det oklart om man kunde ta de alternativa sorterna när man va gravid. En sort fick inte tas i trimester 1 och den andra inte i trimester 2. Enligt mina beräkningar så är jag precis mittemellan. Så då fick jag göra ett UL för att de skulle vara hundra säkra på att datumen stämde. Så nu har jag fått se en lite sprattlade liten knodd som såg helt frisk och kry ut! Så härligt att se. Känns ju bra att jag fick ut något positivt av min nyupptäckta allergi. :D känns så skönt att allt såg bra ut!