• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • frukarlssonn
    himla skrev 2013-08-24 19:56:53 följande:
    ååå fyyy så var man förkyld igen då .. .höst förkylningen börjar alltid när skolorna börjar ... sen håller de i sig fram tills nästa sommar suck ...
    DÖtrött av förkylning,  jobb, barn, graviditet, vardag och imorgon åker maken iväg utomlands i en vecka ...
    Antar att jag kommer ligga här å bara sova nästa helg när jag är ledig igen ...

Måndag 2 sept  är det sockerbelastning på morgonen och sen på em är det kub UL ... hoppas så att de båda kommer ge bra resultat, å ifall det är så kommer jag att gå ut å berätta det för hela världen   
    Vill ens inte veta hur mkt förkylningar jag kommer dra på mig i höst. Dels har jag börjat ett nytt jobb ilket är på ett fritidshem, sedan har jag två småbarn som går på förskolan... får nog räkna med en snorigare höst än vanligt...
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • S00L

Börjar fundera på att berätta för de blivande storasystrarna på 3 och 4,5 år att det är en bebis på gång. Vill berätta det sent så väntan blir kort för dem men magen är så stor. Folk jag knappt känner vågar fråga om jag är gravid. O yngsta tjejen har klappat magen o frågat om jag ätit mycket korv. Går in i vecka 12 (11+0) på måndag så nu närmar jag mig de magiska veckorna då missfallsrisken går ner något. Hur har ni berättat för syskon? Samlat dem o sagt rakt upp o ner eller hittat på något? Vi var på kalas med skattjakt i dag som de älskade. Funderade efter det att ge dem ledtrådar o sista ledtråden är titta under mammas tröja o där ha en bild på en bebis. Tror ni de förstår eller blir det konstigt?

• tjejhalmstad

Fler än jag som är konstant hungrig och till och med får´gå upp på natten för att äta för att kunna somna om? Och då ska ja tillägga att jag tog en macka och lite fil runt 11 tiden och nu vaknade jag igen och vrålhungrig och hade aldrig kunnat somna om ifall jag inte hade gått upp för att äta. Och i vanligafall så vaknar ja mellan 6-7 och är jätte hungrig och går upp och kokar havregröt och sen när klockan är runt 9-halv 10 är ja så hungrig att ja måste äta igen :P

• juliaannaeva

Jag måste också äta hela tiden men känns mest som det är sug, men sen när jag ska äta vanlig mat o känner lukten av den så mår jag illa :S

Igår var de festival här med massor musik o erbjudanden. O lukten av all munkar o sockervadd var verkligen VIDRiG!!

• Prinsessan på ärten

Jag är hungrig hela tiden men tvärt om inställd till munkar... Tryckte i mig tre på raken för några veckor sedan. Kunde liksom inte låta bli... :)

• frukarlssonn

Jag vaknar ofta redan vid 5- 5.30 och bara måste gå upp och äta frukost! Sedan måste jag just nu ha två varma mål om dagen, brukar nöja mig med ett annars! Det värsta jag vet är när vi inte har nt mer matigt hemma och min man säger ta en macka! Då går jag i atomer Så numera finns gorbys i frysen! Räddaren i nöden

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Afla

Nä jag är verkligen inte hungrig/sugen på mat, skulle kunna levat på frukt hela dagen om jag inte hade två andra barn som behöver mat. Och jag har ju inte varit direkt illamående så det beror ju inte på det.

Vecka 12 idag (11+0), är det i slutet på denna vecka som missfallsrisken minskar?

• himla

Hungrig ... NU ... suck ... det är ju snart dags å gå och lägga sig ... åå såå är jag såå täppt att jag knappt kan andas .... nässprayen räcker ju det lilla ett tag men vill inte överdosera ...ååå ...

Mina barn har ju vetat om Lill-Bus ett bra tag nu och det är såå mysigt när de varje natt när jag nattar dem kramar om och ger magen en puss å säger gonatt LIll-Bus ... 

nä måste nog ta mig en ost macka å lite mjölk ...      

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4 *lill-bus bf 140312
  • Pixlar

Har nu i dagarna börjat känna av sammandragningar i livmodern efter orgasm och vid ansträngning. Någon mer som har det? Det spänner hela vägen upp till naveln och jag kan känna livmoderns topp ett par centimetrar under naveln, alldeles stenhård under pågående sammandragning. Ganska häftig känsla :)