• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • himla
    yeenie skrev 2013-08-25 21:22:41 följande:
    Hjälper koksaltlösning då? Får nog testa det för jag har blivit totalt beroende av nässpray.

jag använder koksaltslösning när jag är gravid täppt ... funkar hyffsat tycker jag ... men nu när jag är förkyld täppt så är det inte mycket att ha ... men tar det emellan den vanliga nässprayen för att inte ta för mycket av den ...
    Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4 *lill-bus bf 140312
  • Tinapina

Dimetikon funkar oxå bra mot gaser och svullnad, det är som miniform som man kan ge bebisar vid magont. Jag har lyckats dra på mig någon influensa och ligger med feber och värk och dunderförkylning:( det är väl typiskt nu när skolan har börjat för lillan. Hemskt att man inte kan ta mer än paracetamol, hjälper ju föga:(

• yeenie
    himla skrev 2013-08-25 22:35:06 följande:

jag använder koksaltslösning när jag är gravid täppt ... funkar hyffsat tycker jag ... men nu när jag är förkyld täppt så är det inte mycket att ha ... men tar det emellan den vanliga nässprayen för att inte ta för mycket av den ...
    Jag får testa. För detta håller inte längre, det är knappt så att nässprayen hjälper längre... :-P
  • yeenie
    Prinsessan på ärten skrev 2013-08-25 21:57:10 följande:
    Då är vi nästan exakt lika :) 12+1 idag och KUB ultraljud imorgon. Är galet nervös... Och orolig... Och nyfiken och förväntansfull... Och rädd.. Första barnet- alla känslor på en gång :)
    Spännande med första barnet Hur gick det på KUB idag?
  • Prinsessan på ärten
    yeenie skrev 2013-08-26 13:11:36 följande:
    Spännande med första barnet Hur gick det på KUB idag?
    Har kuben kvart i sex i kväll (sambon måste hinna hem från jobbet i köpenhamn)
    Hoppas på att vi får bilder :) lägger upp här såfall

Är dock fortfarande nojig.. tänk om inte allt är som det ska?  
  • yeenie
    Prinsessan på ärten skrev 2013-08-26 14:00:47 följande:
    Har kuben kvart i sex i kväll (sambon måste hinna hem från jobbet i köpenhamn)
    Hoppas på att vi får bilder :) lägger upp här såfall

Är dock fortfarande nojig.. tänk om inte allt är som det ska?  
    Det är helt normalt att tänka så. Jag höll på att svimma av nervositet i fredags innan jag gjorde ul. Det vore hemskt om allt inte är som det ska. I de flesta fall är det ju det, får man tänka
  • Prinsessan på ärten

Varit på kuben nu. Sett en fin frisk liten krabat. Armar och ben och ryggrad och allt. Den låg och viftade och gnuggade sig i ansiktet med händerna.

Dock hade mina blod svar inte kommit ännu så fick ingen siffra idag. Snopet!

Men enl henne var vi ganska så rätt på med beräkningarna på 12+2 kanske tom lite längre. Och hjärtat slog som bara den :)