elion skrev 2013-09-01 20:42:01 följande:
Häftigt att några känner bebisen redan! Varje gång tarmarna rör sig tror jag det är bebis, hehe, men har förstås alltid fel. Räknar inte med något förrän än på några veckor.
Men, en annan sak: Jag fick i fredags blodblandat på pappret och sedan har det kommit i små "strängar", brunt för det mesta. Och jag VET ju att det inte är nåt ovanligt men jag kan inte släppa det här, har fler runt omkring mig som fått missfall i vecka 12, som jag är i nu. Kan man få ett vaginalt ultraljud om man är orolig eller får man det vanliga svaret att "det är normalt"?
Vad har ni för erfarenheter? (Jag vet att det tagits upp tidigare, men jag minns inte helt hur det har gått för er som haft blödningar...
Kräv ul, i synnerhet med tanke på mf tidigare, jag vet hur det känns! Mitt förra grav var efter ma i v 13, vi var inne 3 ggr under hela graviditeten för extra ul pga små blödningar. Jag blev hysterisk så fort det var blod :(
Nu är jag i v 12 och ska göra privat ul imorn och är orolig för att det inte ska finnas nåt levande foster :(
Jag tycker sjukvården nonchalerar oron. Visst alla gravida oroar sig och man har inga garantier, men ofta känns det som om man bara vill sopa det under mattan. Undrar hur vården runt graviditet, förlossning och eftervård skulle se ut om det istället var männen som bar och födde barn?!