• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • frukarlssonn
    mikaelah skrev 2013-09-16 20:07:32 följande:
    Varit och hälsat på familjen i helgen och berättade, många glada miner! Fast pappa fattade inte först, han trodde det var vår hund som skulle ha bebis :p var på kub igen idag och idag gick det mycket bättre att mäta och se, jösses vad häftigt det var att se bebis dricka och motionera! Jag fortsätter kalla bebis molly men börjar mer och mer få magkänningar att det är en kille!
    Ni som känt bebis, kan ni beskriva känslan? Har ett par kvällar känt som när man åker över gupp med bil i magen, typ pirr. Kan det vara bebis? Håller med ovan om matsug, putsväck här med! Även den uppblåsta magen är borta, vilket är skönt!
    Nu har jag inte känt ngt med denna än men med de två andra har det känst som bubbel, väldgt långt ner i magen eller som fisksprattel.
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • IdaMaria85

tråkigt om man inte får ha med sig syskon på ul. skall kolla med dem så snart som möjligt, de är annars völdigt tillmötesgående på mödravården jag går på så jag kan inte tänka mig nåt annat :D

Men vi får väl se.

Ja nu börjar det går framåt för oss alla, känner mig lite lätt knäpp bara då jag inte känner mig gravid längre, trots att jag ff mår illa och är trött, funderar på att ringa mvc bara för att få höra att det är vanligt ..
    ! hel månad kvar till rul vill göra det nu!!!!

• Anka77
    IdaMaria85 skrev 2013-09-17 05:18:38 följande:

tråkigt om man inte får ha med sig syskon på ul. skall kolla med dem så snart som möjligt, de är annars völdigt tillmötesgående på mödravården jag går på så jag kan inte tänka mig nåt annat :D

Men vi får väl se.

Ja nu börjar det går framåt för oss alla, känner mig lite lätt knäpp bara då jag inte känner mig gravid längre, trots att jag ff mår illa och är trött, funderar på att ringa mvc bara för att få höra att det är vanligt ..
    ! hel månad kvar till rul vill göra det nu!!!!

Men tänk om det skulle visa sig på ul att nåt är fel? Då skulle jag inte vilja ha några barn med mig :( jag personligen vill kunna koncentrera mig helt på bebisen just då. dessutom kan ul ta tid om bebisen inte är samarbetsvillig.
  • frukarlssonn

Ja det är endast därför man inte får ta med barn, för att det krävs högsta koncentration på ul och de vill inte ha ljud vid sidan om eller annat som kan störa. Så de gör det ju linte fö att vara icke tillmötesgående om man säger så Men kolla, man vet ju aldrig.

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • 3längtan

Om ngt är fel så är det ju inget man vill utsätta små barn att för vara med på. Skulle ju vara enormt svårt för en själv att hantera och jag tror inte man riktigt är i stånd att förklara varför man är ledsen, orolig, gråter etc. för ett litet barn samtidigt. Jag skulle inte vilja hamna i en sådan situation i alla fall. Sen är det ganska svårt att se och bm har nog inte riktigt tid att förklara för barn vad de ser.

• yeenie

Här är de också stenhårda, absolut inga barn med på rul. Skulle aldrig ta med barnen på det, då skulle jag inte kunna koncentrera mig. Däremot kommer de att få följa med till bm och lyssna på hjärtljuden :)

• 3längtan
    yeenie skrev 2013-09-17 08:12:39 följande:
    Här är de också stenhårda, absolut inga barn med på rul. Skulle aldrig ta med barnen på det, då skulle jag inte kunna koncentrera mig. Däremot kommer de att få följa med till bm och lyssna på hjärtljuden :)

Det har jag också tänkt göra. Min äldsta var med vid ett tillfälle och lyssnade på sin lillasyster i magen. Det var jättemysigt och lyckat. Det var kanske runt v 30.
  • CrazyMee

Jag skulle heller inte vilja ha med min dotter på RUL (här får man inte heller ha barn med sig).
    Man vill ju lägga all fokus på skärmen ju :D

v.17 idag! 3 veckor, 2 dagar kvar till RUL. Tiden går långsamt...

Angående matlust och vikt.... Jag har NOLL matlust... Får tvinga i mig mat. Har dessutom gått ner 3kg... Vet att det var liknande när jag gick med dottern. Men inte riktigt såhär =/

• Novalie2013

Ang, ta med barn till rul .. Min dotter är 7 mån så jag har inte det bekymret.. Den enda jag vill är med är mannen min.. Känns som att man skulle behöva de stödet om de skulle vara nå fel (som ni säger) .. Inte lätt sånt där.. Man är nog nervös varje gång man lägger sig där... åh de där med mat ... Blä de är en plåga varje dag... Blir lite orolig när alla säger att man ska helst gå upp första tiden med tvillingar ... Men de gör inte jag.. Å samma med dottern... Får väl se hur dom mår på rul .. Man kan ju liksom inte tvinga i sig för de kommer iaf upp ... Jag hoppas att allt är i sin ordning men jag är supernervös inför rul.. Har väl minst 3 v kvar innan å här är dom då fan inte snabba så jag får väl inte mitt rul förrän v. 20 ... Suck har inte ens fått tiden i brevlådan än.. Men väntar tappert varje dag

• CrazyMee
    Novalie2013 skrev 2013-09-17 08:29:41 följande:
    Ang, ta med barn till rul .. Min dotter är 7 mån så jag har inte det bekymret.. Den enda jag vill är med är mannen min.. Känns som att man skulle behöva de stödet om de skulle vara nå fel (som ni säger) .. Inte lätt sånt där.. Man är nog nervös varje gång man lägger sig där... åh de där med mat ... Blä de är en plåga varje dag... Blir lite orolig när alla säger att man ska helst gå upp första tiden med tvillingar ... Men de gör inte jag.. Å samma med dottern... Får väl se hur dom mår på rul .. Man kan ju liksom inte tvinga i sig för de kommer iaf upp ... Jag hoppas att allt är i sin ordning men jag är supernervös inför rul.. Har väl minst 3 v kvar innan å här är dom då fan inte snabba så jag får väl inte mitt rul förrän v. 20 ... Suck har inte ens fått tiden i brevlådan än.. Men väntar tappert varje dag

Jobbigt att inte ens fått tiden till RUL!!
    Jag är ju i v.20 när jag gör mitt... Segt men det går :)

Dottern är ju 2 så hon hade nog inte haft ro att sitta still så länge som ett RUL kan ta...

Usch ja. Mat är blä just nu.. Mackor går bra. Ibland. Men men. Jag hoppas det släpper snart!