• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-09-19 18:45:31 följande:
    Jag fick klockan 14

14 okt kl 14, kan ju inte bi lättare? Ja har 24 okt.
    Olivia 090610 ~ Freja101020 ~ bf 26/3 2014
  • Novalie2013

Hahaha tänkte inte på de fören du skrev de ja de va enkelt
    Trodde jag skulle få en mycket senare tid men fick iaf en hyfsad tidigt

• himla

mitt rul blev ju flyttat en vecka.... så nu är det nedräkning till 16/10 ... ååå längtar dit !

idag när jag var till spec mvc för blodsocker test så kom en mamma med en liten nyfödd tjej som haft grav.diabetes å hon låg nu inne å skulle prata med diabetesläkaren ... bebisen var tre dagar ååå såå söt ... längtar ju ännu mera när man har dem sååå nära... å samtidigt känner lite småbök innifrån magen !  

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4 *Lill-Bus bf 140311
  • IdaMaria85

Jag har också Rul den 16 okt. orkar inte vänta vill nu, men det är väl bara att bita ihop. För mig fortsätter spökveckorna, börjar faktiskt känna mig lite piggare också nu vilket känns bra. hur e det med er andra?

• stuvadvitkål

Tack alla, usch det är verkligen hemskt!

Igår när barnets pappa hämtade dottern på dagis var hon och ettt barn till utan strumpor skor o jacka ute, dottern jade dessutom bara t-shirt, är det ok tycker ni? De är ju faktiskt kallt i backen o höst i luften fast än att solen skiner?! Eller överreagerar jag med mina gravidhormoner?

• stuvadvitkål

Och kul för er som fått rul tid själv får jag ringa o boka i vecka 16 (15+0) så typ en o en halv vecka kvar :)

• yeenie
    stuvadvitkål skrev 2013-09-20 06:44:04 följande:

Igår när barnets pappa hämtade dottern på dagis var hon och ettt barn till utan strumpor skor o jacka ute, dottern jade dessutom bara t-shirt, är det ok tycker ni? De är ju faktiskt kallt i backen o höst i luften fast än att solen skiner?! Eller överreagerar jag med mina gravidhormoner?

Inte ok tycker jag! Det är ju kallt i luften även om solen är framme. På våra barns förskola är det snarare tvärtom, de tar på dem för mycket :( Och de är jättetörstiga när de kommer hem.
  • frukarlssonn
    stuvadvitkål skrev 2013-09-20 06:44:04 följande:

Sprang de barfota ute? Nä jag tycker de ska ha ngn typ av jacka på sig iaf. Jag jobbar på fritids där barnen är större och där är det en del som slänger av sig jackorna. Vi säger till dem att ta på sig men de vill verkligen inte men de är så pass stora att där får de börja ta eget ansvar. Men på en fsk med mindre barn tycker jag att man som pedagog får tvinga dem ta på sig!
    Olivia 090610 ~ Freja101020 ~ bf 26/3 2014
  • stuvadvitkål

Sa till på dagis o morse att jag inte tyckte att det var ok o att jag bara ville påpeka det o att ja lixom inte var arg på någon, min dotter ville inte ens gå in på dagis idag då vi hade pratay om detta hemma o jag sa till henne att mamma skulle prata med fröken, dock blev fröken sur på mej för att jag sa detta o jag sa till henne att dottern trodde att dom skulle bli arga men hon blev sur o menade på de att INGET barn får gå ut utan skor o att hon hade tatt av sig ute o ditten i datten o säger då surt till dottern: berätta nu sanningen för mamma!!! MEN VAAA??? Jag anklagde ingen utan ville bara få sagt detta för att det INTE skulle upprepas, dottern blev jötte lessen o ville med mig hem igen så låmnade en jötte lessen tjej o en gråtande mamma :( ringde till min mamma o bad henne hömta tjejen så fort hon sluta så mamma tog dom ettag