• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • Novalie2013

Åh idag har man varit hos tandläkaren fattigare å ännu ondare än innan!! Ingen rekommendation å laga en tand längst bak längst upp... Dom lutar stolen bakåt så pass mycket så man ser stjärnor !!

Efter 20 min..
    Tandläkaren- oj, börjar du få ont i ryggen?
    Jag - JA
    Tand- men de är inte så mycket kvar.
    35 min senare ... Så nu är du klar , å så berättade hon va de kosta .. Välkommen åter !

Jag va inte glad efter de besöket...

• Novalie2013

Så här ser vagnen ut som vi köpte iaf :) Bara hoppas allt går bra hela vägen nu :P annars går de ju som sagt å sälja igen :( :)
  • Snowflakee

Novalie2013: Trökigt att behöva gå till tandläkarn men tyvärr är det ett måste ibland, hoppas det onda försvinner snart. Vagnen är jätte fin som du köpte. Själv håller jag på att letar runt i vagndjungeln och vet inte om jag ska välja Brio eller Emmaljunga. Har haft tre Emmaljungavagnar till sonen som snart är två år så vet inte något om några andra.  Någon som har erfarenhet av Brio? Var sugen på en Brio Happy :) 

Nu är man inne i vecka 17 (16+2) och mår ganska bra förutom ont i ryggen. Har fått tid för RUL också och den 17 oktober och längtar verkligen och vill se lillbus :)  Jag hade inskrivning i vecka 10 och ska inte tillbaka till barnmorskan förrän vecka 24 är det vanligt att det går så långt mellan kollerna? Hade för mig att jag gick varannan vecka med första barnet men kanske är annorlunda andra gången. 

Hoppas ni alla mår bra!!  

• frukarlssonn
    Snowflakee skrev 2013-09-24 20:25:20 följande:
    Novalie2013: Trökigt att behöva gå till tandläkarn men tyvärr är det ett måste ibland, hoppas det onda försvinner snart. Vagnen är jätte fin som du köpte. Själv håller jag på att letar runt i vagndjungeln och vet inte om jag ska välja Brio eller Emmaljunga. Har haft tre Emmaljungavagnar till sonen som snart är två år så vet inte något om några andra.  Någon som har erfarenhet av Brio? Var sugen på en Brio Happy :) 

Nu är man inne i vecka 17 (16+2) och mår ganska bra förutom ont i ryggen. Har fått tid för RUL också och den 17 oktober och längtar verkligen och vill se lillbus :)  Jag hade inskrivning i vecka 10 och ska inte tillbaka till barnmorskan förrän vecka 24 är det vanligt att det går så långt mellan kollerna? Hade för mig att jag gick varannan vecka med första barnet men kanske är annorlunda andra gången. 

Hoppas ni alla mår bra!!  
    När jag väntade första barnet fick jag tid hos bm ganska omgående efter rul. Men när jag väntade andra barnet minns jag att jag fick nästa tid jättesent, tror de va just runt v24. Sedan va det inte många besök, de va ganska glest emellan.

Ja usch jag har sådan tur så jag slipper tanproblem *pepparpeppar* Va hos tandläkarn i våras, för första ggn på över tio år, fasade för det besöket och trodde han skulle hitta massa hål och skälla ut mig Men mina tänder va så fina så. Tog en tandförsäkring och bet det nästbilligaste, har en visdomstand som kan ge problem i framtiden då den sitter mot kinden till lite snett.
    Olivia 090610 ~ Freja101020 ~ bf 26/3 2014
  • Novalie2013

Jo, man är ju tvungen efter jag fick dottern så gick hörntanden av på mitten, så haft en provisorisk lösning ett halvår nu. Så de a dags å laga innan visdomstanden växt ut klart.. Den är halvvägs ut nu å de verkar som den kommer "landa" på ett bra ställe.. Så bäst å laga innan de blir för tätt jag har Inge problem med tandläkare men denna va så otrevlig så jag höll på klappa till henne:-/ men jag behöll mitt lugn vet inget om varken brio eller emmajunga , men när jag kollat har jag valt bort dom på känsla , har även känt å klämt i butik å nöjd blir jag inte ... Så därför blev de en annan

• Prinsessan på ärten

Jag har varit hos tandläkaren idag... ingen röntgen eftersom jg är gravid men istället en EN TIMMES horribel rengöring. 
    Jag hatar den där vassa lilla kroken de sliter och drar med.
    Tydligen så göra graviditetshormonerna att tandstenen växer ikapp med barnet... hua..

men nu är där rent och fint och jag får helt enkelt lägga in en extra växel med tantråden även om det blir blodbad varje gång...

Munhälsan påverkar tydligen fostret så ännu en bra anledning att hålla fint :) 

• CrazyMee
    Snowflakee skrev 2013-09-24 20:25:20 följande:

Hoppas ni alla mår bra!!  

Jag ska inte tillbaka till BM förrän v.25.
    Va likadant med första barnet. Men efter v.25 är det ju rätt "ofta". Kommer dock inte ihåg exakt hur ofta...

Angående vagn så är jag inbiten Emmaljungare =P så jag hade inte valt något annat! haha.
    Bebis kommer att få ha city crossen som dottern hade =) Dottern har en Scooter.
    Dock funderar jag på om vi kommer behöva syskonvagn eller inte... Hon kommer vara ganska exakt 2,5 när den lille kommer... Vi använder inte vagn jättemycket. Bara när vi är iväg....

Idag är man i v. 17+1. Tiden går fort nu tycker jag....

• himla

16+0 idag... oj ! åå tröttheten lägger sig som ett moln över mig och förföljer mig vart jag än går

Här blir det en Brio Happy med ligg och sittdel ! sen har vi en babyjogger mini city hemma som jag kommer att köpa en liggdel till också och en adapter så vi kan sätta babyskyddet på den ... det får bli bilvagnen ... då det kommer att bli trångt i bilen med en brio... ja den går inte in helt enkelt .. men en brio ska jag ha å gå ut å gå med .... Tycker den är oslagbar å jag ångrar ibland att jag sålde iväg vår gamla Brio vagn... en vagn att lita på !

En på jobbet är på Babymässa idag så jag väntar spänt på uppdatering när jag kommer till jobbet imorgon      

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4 *Lill-Bus bf 140311
  • Snowflakee
    CrazyMee skrev 2013-09-25 11:10:13 följande:

Jag ska inte tillbaka till BM förrän v.25.
    Va likadant med första barnet. Men efter v.25 är det ju rätt "ofta". Kommer dock inte ihåg exakt hur ofta...

Angående vagn så är jag inbiten Emmaljungare =P så jag hade inte valt något annat! haha.
    Bebis kommer att få ha city crossen som dottern hade =) Dottern har en Scooter.
    Dock funderar jag på om vi kommer behöva syskonvagn eller inte... Hon kommer vara ganska exakt 2,5 när den lille kommer... Vi använder inte vagn jättemycket. Bara när vi är iväg....

Idag är man i v. 17+1. Tiden går fort nu tycker jag....

Min son kommer också vara 2,5 när lillebror/syster kommer och vi ska inte köpa en syskonvagn utan en ståbräda med sittdel på. Han tycker inte om att åka vagn så tror inte att en syskonvagn kommer behövas, sen kan man ju alltid ta en varsin vagn med barnen om man ska på marknader och sånt. Ja vi har bestämt oss att köra Emmaljunga, vi har varit nöjda tidigare så vågar inte byta märke och bli missnöjd. 
  • CrazyMee
    Snowflakee skrev 2013-09-25 12:21:25 följande:
    Min son kommer också vara 2,5 när lillebror/syster kommer och vi ska inte köpa en syskonvagn utan en ståbräda med sittdel på. Han tycker inte om att åka vagn så tror inte att en syskonvagn kommer behövas, sen kan man ju alltid ta en varsin vagn med barnen om man ska på marknader och sånt. Ja vi har bestämt oss att köra Emmaljunga, vi har varit nöjda tidigare så vågar inte byta märke och bli missnöjd. 

Nellie åker faktiskt vagn när vi är iväg... Men troligen är man ju inte iväg så mycket själv så det borde räcka med ståbräda de få gånger =) Annars kan man ju alltid köpa en billig begagnad syskonvagn =)