• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • Malin8803

Skönt då e jag inte ensam då.
    Längtar ihjäl mig till nästa ultraljud så man får reda på om den lille mår bra eller inte.
    3 veckor kvar drygt. låt dessa veckor gå fort hehe.
    Nu längtar man mest efter ultraljud och sprattel eller nån likande känsla:)

• Novalie2013

Gick in i v,17 igår å känner mig fortfarande hyfsat gravid faktiskt känner fladder,trött,foglossning... Å nästäppa till förbannelse !! Idag har jag dessutom fått två rejäla "sparkar" vilket jag inte riktigt kan fatta .. Tycker inte att dom borde klara av de än. Måste va nått annat men de kändes kan jag säga.. Och som sagt 3 veckor kvar till RUL å jag längtar ihjäl mig.. Samtidigt som man blir lite nervös... Vi kommer fråga om kön. Mannen bestämde det denna gång... Ska bli kul å få veta ... Hoppas lite på en av varje men blir superglad för vilket som

• yeenie
    Prinsessan på ärten skrev 2013-09-21 12:12:11 följande:
    Jag går in i v 18 imorgon (16+6) idag

Känner inget heller. Inget fladder illamående eller ngt alls. Lite rund om mage men känner mig mest tjock. Totalt o-gravid!

Enda ovanliga är humöret på kvällarna. Katastrof! Är antingen en total Satmara för minsta sak ( skrik och stampa i golvet typ) eller bryter ihop totalt och storgråter! Otröstbar och hyperventilerar. Stackars min sambo...

Tror det är hormoner. Hoppas det annars har jag seriösa mentala problem.

Vill bara att det ska bli den 7 okt och rul! Eller iallafall känna bebisen, så att man vet att hen lever :)

Samma här! Har oerhört kort stubin och kan bryta ihop för minsta lilla. Tycker också synd om min sambo. Han försöker verkligen att vara förstående och stöttande.

V 16 här imorgon. Jag är så sjukt sugen på apelsiner! Försökte äta lite godis förut, bara för att det är lördag :P Det smakar inget vidare!
  • frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-09-21 19:11:36 följande:
    Gick in i v,17 igår å känner mig fortfarande hyfsat gravid faktiskt känner fladder,trött,foglossning... Å nästäppa till förbannelse !! Idag har jag dessutom fått två rejäla "sparkar" vilket jag inte riktigt kan fatta .. Tycker inte att dom borde klara av de än. Måste va nått annat men de kändes kan jag säga.. Och som sagt 3 veckor kvar till RUL å jag längtar ihjäl mig.. Samtidigt som man blir lite nervös... Vi kommer fråga om kön. Mannen bestämde det denna gång... Ska bli kul å få veta ... Hoppas lite på en av varje men blir superglad för vilket som
    Du har ju två därinne så nog kan de allt sparkas och seda kanske de låg tilll så att du hade turen att känna riktiga sparkar just då

Jag känner mig jätteogravid med, förutom min stora mage. Fladder känner jag icke.

Har ni mkt vattniga flytningar? Igår när jag va hos en kompis rann det till flera ggr ch jag blev uppriktigt rädd att de va vatten. Men sedan igr kväll lugnade det sig. Jag har ju svamp med så jag tar just nu en canestenkur och har läst att man då får vattniga flytningar.
    Olivia 090610 ~ Freja101020 ~ bf 26/3 2014
  • stuvadvitkål

Vecka 15 idag :) har ju gått så himla fort sen kubtestet, tänk för 10 veckor sedan? Då hade jag semester gravtestet var taget o man ville bara komma förbi vecka 12, shiiiiit vilken lpng väntan till vecka 12, men efter det har veckorna bara fluuuugit förbi.. Ååå ska bli så mysigt med bebis vill ha mars NU!!

• yeenie
    frukarlssonn skrev 2013-09-22 08:10:07 följande:
    Du har ju två därinne så nog kan de allt sparkas och seda kanske de låg tilll så att du hade turen att känna riktiga sparkar just då

Jag känner mig jätteogravid med, förutom min stora mage. Fladder känner jag icke.

Har ni mkt vattniga flytningar? Igår när jag va hos en kompis rann det till flera ggr ch jag blev uppriktigt rädd att de va vatten. Men sedan igr kväll lugnade det sig. Jag har ju svamp med så jag tar just nu en canestenkur och har läst att man då får vattniga flytningar.

Jag känner också hur det rinner till ibland, blir rädd att det är blod men det har det aldrig varit. Känner så rätt ofta...
  • frukarlssonn
    yeenie skrev 2013-09-22 08:47:05 följande:

Jag känner också hur det rinner till ibland, blir rädd att det är blod men det har det aldrig varit. Känner så rätt ofta...
    Ja herregud, igår satt vi i bilen och jag hostade och kände ngt varmt välla, de va ju inte blod som tur va.
    stuvadvitkål skrev 2013-09-22 08:40:36 följande:
    Vecka 15 idag :) har ju gått så himla fort sen kubtestet, tänk för 10 veckor sedan? Då hade jag semester gravtestet var taget o man ville bara komma förbi vecka 12, shiiiiit vilken lpng väntan till vecka 12, men efter det har veckorna bara fluuuugit förbi.. Ååå ska bli så mysigt med bebis vill ha mars NU!!
    Ja herregud jag tycker dagarna rusar fram nu!

Olivia 090610 ~ Freja101020 ~ bf 26/3 2014
  • lills

gick in i v 14 igår. Lyssnade med dopplern idag och hörde svischet från navelsträngen och vad vi tror va hjärtljud;) Dock smet pyret snabbt därifrån så lite svårt att vara säker..