• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • Pixlar

Vecka 16 idag och jag ligger på soffan och väntar på mat (måste utnyttja läget när man kan ju!). Och jag kan känna bebis rulla och rulla inne i magen! Helt fantastiskt mysigt!

Utanför fönstret har hösten kommit på riktigt. Sååå mysigt! Snart är det vinter och sen kommer tidigvåren som vi alla går och väntar på!

Idag är jag lite extra lycklig som ni kanske märker :) kram på er alla!

• Novalie2013

Skönt att du är glad pixlar så de ska va å den tidigvåren kommer med stormsteg.. Exakt vid den här tidpunkten förra året satt jag lika gravid å väntade men skönt å va gravid på vintern (förutom risken att halka) och de tråkiga att jag för andra året i rad får stå längst nere i skidbacken å se på när syrrans 9 åriga son åker de är ju kul , men jag älskar att åka sj oxå

Crazymee: det är en Yamaha FZ6-N å jag köpte den förra året... Har hunnit åkt kanske 10 ggr i år.. Men vi kom fram till att det inte kommer finnas nån tid (eller barnvakt ) de närmsta 1,5-2 åren så det är bara att blunda å sälja den förlorar så mycket i värde på att bara stå så sånär de bättre att använda pengarna till barnen...

• CrazyMee

Vet hur de känns!
    Hade en Kawasaki 250r som jag skulle övningsköra på. Men så blev jag gravid med dottern och insåg att jag varken skulle ha tid eller råd att ta kortet... Så maken bytte in den så han fick en nyare.

• Novalie2013

Jag tyckte att de va lugnt när vi fick tösen (köpte hojen när jag va gravid ) men nu nä de blir 3 barn totalt så då vart de mycket svårare ...så då får man inse å ge upp man får nått annat underbart istället och kag har gott om tid att köra sen är ju bara 26 så jag hinner nog med ett par hojar till

• 3längtan

Hemkommen från en långweekend till Italien med mannen och oj va ni skriver! Får läsa ikapp imorgon. Har i alla fall haft det superskönt och njutit av god mat, sommarvärme och tid på tu man hand. Men nu var det skönt att träffa flickorna efter 4 dygn. Härligt att få längta lite till dem. Nu ska jag sova inför morgondagens jobbats med start vid 7. Natti natti

• Annnanym

Phu. Vilken helg jag har haft. Har sedan semestern sagt att helgerna ska vara heliga och hållas lediga (har jobbat 7dagar/vecka tidigare, 5 "vanliga" jobbdagar och helgerna kört gruppträning) men nu när jag är gravid har jag backat. Just den här helgen var jag däremot på utbildning, 8 timmars teori i lördags och 8 timmars praktik i söndags. Hur kul som helst, men jag var inte direkt redo när det igår plötsligt var måndag igen... Och idag ringde klockan 4:45. Yay! 

Känner mig som er andra inte särskilt gravid, förutom kulan och lite öm i brösten till och från, men annars inget. Väntar på första "fladdret" som ultraljudsbarnmorskan trodde skulle komma v'äldigt snart med tanke på hur livlig pyret var och att moderkakan låg bakåt, men ännu har jag inte känt något Men allt såg ju bra ut på förra veckans ultraljud (KUB) så jag är lugn. Fick f.ö. 1/20000 på testet, skönt! Fast jag har fortfarande en liten "fobi"/rädsla och vågar inte använda trosor i någon annan färg än vita, skulle det vara minsta antydan till blödning så vill jag kunna se den... :-/

Vecka 15 idag. Någon mer än jag som redan upplever att ni går på toa överdrivet mycket? Är jag uppe och rör mig/tränar så kan jag gå 3-4 gånger på en timme. Väldigt jobbigt när man är ute och går! Som tur är håller jag till i skogen där inte mycket annat folk rör sig, men det är bra jobbigt ändå att behöva dra ner brallorna tre gånger för att kissa på promenaden, haha. Tanken har slagit mig om det skulle kunna vara urinvägsinfektion, men jag har inte alls ont, bara väldigt kissnödig väldigt ofta.  

• Anka77

Annanym - skönt att allt såg bra ut på kub!

Tycker det låter väldigt mycket, att behöva kissa så ofta. Jag skulle kolla upp det för säkerhets skull. Man kan ha urinvägsinfektion utan att ha ont!

• qwerty1234

Jag går på toa lika ofta. Har en ärtblåsa i vanliga fall så som gravid har jag fått gå extremt mycket!