Phu. Vilken helg jag har haft. Har sedan semestern sagt att helgerna ska vara heliga och hållas lediga (har jobbat 7dagar/vecka tidigare, 5 "vanliga" jobbdagar och helgerna kört gruppträning) men nu när jag är gravid har jag backat. Just den här helgen var jag däremot på utbildning, 8 timmars teori i lördags och 8 timmars praktik i söndags. Hur kul som helst, men jag var inte direkt redo när det igår plötsligt var måndag igen... Och idag ringde klockan 4:45. Yay!
Känner mig som er andra inte särskilt gravid, förutom kulan och lite öm i brösten till och från, men annars inget. Väntar på första "fladdret" som ultraljudsbarnmorskan trodde skulle komma v'äldigt snart med tanke på hur livlig pyret var och att moderkakan låg bakåt, men ännu har jag inte känt något
Men allt såg ju bra ut på förra veckans ultraljud (KUB) så jag är lugn. Fick f.ö. 1/20000 på testet, skönt! Fast jag har fortfarande en liten "fobi"/rädsla och vågar inte använda trosor i någon annan färg än vita, skulle det vara minsta antydan till blödning så vill jag kunna se den... :-/
Vecka 15 idag. Någon mer än jag som redan upplever att ni går på toa överdrivet mycket? Är jag uppe och rör mig/tränar så kan jag gå 3-4 gånger på en timme. Väldigt jobbigt när man är ute och går! Som tur är håller jag till i skogen där inte mycket annat folk rör sig, men det är bra jobbigt ändå att behöva dra ner brallorna tre gånger för att kissa på promenaden, haha. Tanken har slagit mig om det skulle kunna vara urinvägsinfektion, men jag har inte alls ont, bara väldigt kissnödig väldigt ofta.