• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • himla

Hoppsan hejsan så har jag beställt ett babyskydd också ... kanonpris på nätet ... bättre än med rabatten på jobbet .. jahapp då var det bara att slå till !!!

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4 *Lill-Bus bf 140311
  • frukarlssonn
    Prinsessan på ärten skrev 2013-09-25 11:07:48 följande:
    Jag har varit hos tandläkaren idag... ingen röntgen eftersom jg är gravid men istället en EN TIMMES horribel rengöring. 
    Jag hatar den där vassa lilla kroken de sliter och drar med.
    Tydligen så göra graviditetshormonerna att tandstenen växer ikapp med barnet... hua..

men nu är där rent och fint och jag får helt enkelt lägga in en extra växel med tantråden även om det blir blodbad varje gång...

Munhälsan påverkar tydligen fostret så ännu en bra anledning att hålla fint :) 
    Minns att jag fick ta bort massa tandsten som ung, fy f--n rent ut sagt! De senaste 20 åren har jag inte behövt ta ngn tandsten ens Förvånad
    Olivia 090610 ~ Freja101020 ~ bf 26/3 2014
  • mikaelah

Tips mot tandsten, eltandborste :) gjorde superskillnad och behöver aldrig skrapa nu. Gjorde det mycket som ung! Fast har ju inte varit hos tandläkarn under graviditeten nått!

• Snowflakee

I natt bär det av till Ullared för att shoppa loss, blir ca 50 mil att åka men det är det värt. Blir att shoppa massa födelsedagspresenter/julklappar och sen massa fina mammakläder och sen ska ju lillen i magen ha lite också. Jag är lite nervös över hur min rygg/mage kommer reagera :/ Varje gång jag blir lite överansträngd och då bara promenad på 30 min så får jag nå grymt ont i både rygg och mage men min sambo skulle stödja mig genom shoppingturen :) 

På söndag går jag in i vecka 18, ena stunden känns det som att tiden går så fort och sen i nästa står det helt still. Känns som en evighet innan vi får se vår lilla knodd :/ Ska ha RUL i vecka 21. Men antar att vi alla går och väntar på RUL just nu :)

• Annnanym
    Snowflakee skrev 2013-09-27 12:21:14 följande:
    I natt bär det av till Ullared för att shoppa loss, blir ca 50 mil att åka men det är det värt. Blir att shoppa massa födelsedagspresenter/julklappar och sen massa fina mammakläder och sen ska ju lillen i magen ha lite också. Jag är lite nervös över hur min rygg/mage kommer reagera :/ Varje gång jag blir lite överansträngd och då bara promenad på 30 min så får jag nå grymt ont i både rygg och mage men min sambo skulle stödja mig genom shoppingturen :) 

På söndag går jag in i vecka 18, ena stunden känns det som att tiden går så fort och sen i nästa står det helt still. Känns som en evighet innan vi får se vår lilla knodd :/ Ska ha RUL i vecka 21. Men antar att vi alla går och väntar på RUL just nu :)

Åh, vi planerar också en tripp till Ullared! Planerar och går igenom vad vi kan tänkas behöva köpa. Ska bli mysigt! (?!)
  • Tinapina

Vi har inte så långt till Ullared och är där hyfsat ofta:) sist vi var där blev jag åksjuk av rullbanden så jag hade inte så mycket ut av det besöket,ha ha!

• frukarlssonn

Jag vill också till Ullareeeeeeed!!! Tungan ute

• Novalie2013

Ska vi åka fru Karlsson hahahaha idag skulle jag fan kunnat gjort de.... Är på riktigt irriterat humör .. skulle vart skönt å kommit bort en stund men men man får va hemma , å njuta av tiden med tösen å symaskinen som gått i två dagar nu

• frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-09-27 18:18:14 följande:
    Mee too! Har faktiskt aldrig varit där
    Har du inte? Ååh ett ställe värt att besöka. Jag tycker halva nöjet är att åka med en kompis, som avkoppling, perfekt tjejresa Vi skulle åkt i vpras men då hade min kompis vart sjuksriven så mkt så hon kunde inte åka.