• Charlow

Göteborgare BF December 2013 <3

Hej alla gravida göteborgare med BF runt december 2013! :) 
    Jag heter Charlotte är 23 år, gravid med mitt andra barn <3 
    Tänkte att här kunde vi samlas och diskutera allt  om graviditeten, tankar, känslor och allt annat runt omkring :) 

Hoppas att vi blir ett glatt gäng! 

• Svar på tråden Göteborgare BF December 2013 <3
  • pernilla78

Hej där! 35årig gammeltacka i Härlanda som väntar sitt första barn lagom till julafton.

• Hypokondrikern

Hej! Bra initiavtiv! Första barnet, bor i Mölndal. Beräknad 27/12.

Hur mår ni?

Jag mår fortfarande illa. Kräktes i en rabatt i måndags, kände mig längst ner på botten, haha. Nu är det dock liite bättre.     

• tystlängtan

Hejsan! Väntar första barnet och har BF den 25 dec. Bor i Västra Göteborg och är 24 år, min man är 32 år. Mitt illamående har gått ner väldigt mycket, så nu fungerar jag ganska normalt, förutom att tröttheten biter sig fast. Längtar så till mitt RUL (26/7, i v.18+1), men det är hela tre veckor kvar. När har ni era RUL?

• pernilla78

Illamåendet är nästan helt borta nu! Å kaffe kan jag dricka oxå, dock inte som innan men nån gång ibland utan att de smakar rävgift! Har rul ons 30/7 (är i v20 då) längtar dit! Fast jag var på kub/nupp i v14 å såg det lilla livet sprattla med armar å ben!!!

Tröttheten är inte lika illa längre men springer ju å kissar stup i kvarten

• Charlow

Åh vad kul att vi är ett par stycken här! :) 
    Här mås det rätt bra. Lite förvärkar och foglossning men illamåendet är betydligt bättre. Hur mår ni annars och så? Har ni börjat känna några fosterrörelser än?

Vi har tid för RUL den 12 juli så nästa vecka alltså. Ska bli jätte spännande!  

• Charlow
    pernilla78 skrev 2013-07-05 15:12:44 följande:
    Illamåendet är nästan helt borta nu! Å kaffe kan jag dricka oxå, dock inte som innan men nån gång ibland utan att de smakar rävgift! Har rul ons 30/7 (är i v20 då) längtar dit! Fast jag var på kub/nupp i v14 å såg det lilla livet sprattla med armar å ben!!!
    Tröttheten är inte lika illa längre men springer ju å kissar stup i kvarten
    Vad mysigt att ni fick se lillen så tidigt :) Haha ja det där eviga kissandet. Jag springer på toa hela tiden, mitt i natten också haha!

Syns era magar än förresten? :) <3  
  • MartinaL

Hej väntar mitt andra barn o bor i mölnlycke. Är beräknad på nyårs afton så får se vilket år de blir ;)

• Evig kärlek

Hej,

Bor i Göteborg, är 22 år och väntar första (andra?) barnet. Har en liten änglaflicka också som lämnade oss på nyårsafton förra året p.g.a svåra fosterskador.

Nu är vi beräknade runt 5 december men har RUL på torsdag så vi får väl se om det ändras :)
    Min mage går minsann knappt att dölja längre och lite fosterrörelser känner jag emellanåt också. Så väldigt mysigt. Dessutom är mitt illamående så gott som borta, likaså den extrema tröttheten. Så nu rullar allt på fint. Håller bara tummarna för att vår bebis är helt FRISK den här gången!

• Hikib

Så trevligt med fler! Tror ibland jag är ensam gravid i hela gbg ;) Bor på Hisingen är 29 år och väntar första barnet typ 27:e. Ska på rul 29/7 så vi får se vad dom säger för datum då. Jag har (gudskelov) mått hyfsat bra hela graviditeten, men nu syns magen litegrann. Jag tycker ändå det är jättesvårt att fatta att det här kommer att bli ett barn!

Svar på tråden Göteborgare BF December 2013 <3