• Charlow

Göteborgare BF December 2013 <3

Hej alla gravida göteborgare med BF runt december 2013! :) 
    Jag heter Charlotte är 23 år, gravid med mitt andra barn <3 
    Tänkte att här kunde vi samlas och diskutera allt  om graviditeten, tankar, känslor och allt annat runt omkring :) 

Hoppas att vi blir ett glatt gäng! 

• Svar på tråden Göteborgare BF December 2013 <3
  • Filippaa88

Får man hänga på denna tråd? :) Har bf 31/12. Har också moderkakan i framvägg, så skönt att bm förklarade att det var därför man inte känt så mycket sparkar, lätt att bli lite nojjig annars då många känner det tidigt..

• Hypokondrikern

Oj tappade bort denna tråd. Sökte på allt: gbg, göteborg m.m. Men det var ju göteborgare den hette! Klart du ska hänga på filippa! Nu känner jag hur mycket som helst :) vissa dagar tror jag att jag är en torktumlare. Börjar också bli himla nervös för nu är det bara två veckor kvar till barnet faktiskt kan överleva :O och jag har inte köpt någonting, inte ett enda plagg åt vare sig bebisen eller mig själv. Ska nog köpa nya byxor och en bh på fredag. Vill inte slösa massa pengar och det känns som om jag jinxar om jag börjar handla. Men förr eller senare måste jag ju. Vi har däremot bestämt namnet till leija om det blir en tjej. Hur går det för er andra? Är rätt missnöjd med krokslätts mvc. Det går aldrig att nå dom (fel på telefonväxeln). Sen stämde inga akutnummet på telefonlistan jag fick och behövde använda vid blödning i v16. Sen vill jag kolla mitt järnvärde så jag kan sluta äta dom äckliga järntabletterna. Men det får jag inte heller kolla. Så ska göra det på vårdcentralen imorgon. Dm är mkt trevligare och förstod absolut. Ha det fint!

• pernilla78

I förrgår kom värsta ångestattacken på länge. Kanske inte så konstigt heller. Flyttat, jagat hundvakt, försöker trappa ner på just ångestmedicinen under graviditeten, mer påtaglig aktivitet i magen. Nu finns det liksom ingen återvändo gällande mammarollen och bebisen! Så nu är jag hemma en vecka och vilar upp mig.

På torsdag är det dags för barnmorskebesök! Lyssna på hjärtat, prata gravidgrupper, järntabletter etc.

Munkebäcks mvc är jättebra tycker jag. Lätt att komma i kontakt med, enkla att prata med oxå.

Åh! Nu fladdrar de i magen igen!

• Hypokondrikern

Känner igen mig så i din ångest! Ingen återvändo :O tänk om jag inte kan ta hand om barnet? Bebisen är sjuk? Min partner dör? Tänk om jag vantrivs med föräldrarollen. Är också väldigt orolig för att tvingas in i ett heltidsjobb sen. Jag har hankat mig fram på förtroendeuppdrag med arvoden och deltidstjänster, vilket passar mig kanon. Avskyr att ha samma rutiner varje dag. Men försäkringskassan gillar inte det så jag kommer säkert få kämpa mot dom med när dom räknar ut min peng. Suck. Nu har jag iaf köpt ett par gravidjeans. Dom är så sköna så jag vill bo i dom resten av livet :)

• pernilla78

Köpte gravidjeans på hm, boyfriendmodell tydligen. Dom är så sköna! Vill inte tvätta dom nu!

• Hypokondrikern

Haha jag köpte samma :) dom har gravidtights för 10kr/st i femmanhuset. Olika storlekar, tjocklekar och färger. Trodde inte mina ögon :)

• pernilla78

Var hos bm imorse, vi lyssnade på bebisens hjärta, som slog på bra den lille krabaten fortsätter att leva loppan i min mage. Inga riktiga sparkar ännu men mycket fladder!

Har bokat in mig och killen på diverse föreläsningar för oss förstagångsföräldrar. Spännande!

• Charlow
    Hypokondrikern skrev 2013-09-01 00:09:57 följande:
    Charlow: läste på din blogg och du borde läsa detta: www.1177.se/Vastra-Gotaland/Tema/Gravid/Gravi.../ Det kan vara skadligt för bebis så ring din bm med en gång!
    Tusen tack ska ska kolla detta. Har bara träffat min Bm en gång på inskrivning, men ska få en ny nu på måndag :) 
  • Charlow

Hejsan det var ett tag sedan :) Hur mår alla här inne? Känner ni bebisen röra sig? 
    Inte jääätte långt kvar nu! Tiden går så fort tycker jag, vad tycker ni?

Svar på tråden Göteborgare BF December 2013 <3