• Charlow

Göteborgare BF December 2013 <3

Hej alla gravida göteborgare med BF runt december 2013! :) 
    Jag heter Charlotte är 23 år, gravid med mitt andra barn <3 
    Tänkte att här kunde vi samlas och diskutera allt  om graviditeten, tankar, känslor och allt annat runt omkring :) 

Hoppas att vi blir ett glatt gäng! 

• Svar på tråden Göteborgare BF December 2013 <3
  • pernilla78

Jag har handlat kläder senast idag har nu kläder som räcker de två första veckorna nåt plagg i storlek 50 resten är 56 och uppåt. Jo en overall saknar jag, ska köpa en sån där teddy björns-overall med öron på.

• Charlow
    pernilla78 skrev 2013-07-16 20:28:34 följande:
    Jag har handlat kläder senast idag har nu kläder som räcker de två första veckorna nåt plagg i storlek 50 resten är 56 och uppåt. Jo en overall saknar jag, ska köpa en sån där teddy björns-overall med öron på.
    Åh vad kul! de teddy dräkterna med öron är så söta! :) H&M har på deras hemsida såg jag,i brunt även Ellos har sånna overaller i brunt, vitt och rosa. 

Vi har köpt 5 plagg i storlek 50, och en barnvagn änsålänge. Lite tidigt med barnvagn kanske men kände att det kunde vara skönt att ha det "största" köpet klart :)
    Är så glad tänkt övertala sambon att köpa rosa vagn kläder till vagnen nu. 
  • pernilla78

Killens kompis har ev en vagn att sälja. Men sist dom pratades vid var det osäkert. Kompisen och hans fästmö funderar ev på en trea

Så nu vill jag ha en sprillans ny Emmaljunga eller Brio men får ha is i magen till september, jaga låga priser med mamma!

• Hypokondrikern

Nej inga mer blödningar! Torrt som öken! Och jag är gladare än någonsin för jag vet att något lever :D känner mig så otroligt ogravid...

Vi har inte köpt något. Om man bortser från en Astrid Lindgren-film som vi råkade köpa dubbletter en julafton och sa att vi behåller tills vi får egna barn :) Vi har sagt att vi ska endast köpa ekologiskt, begagnat eller använda det vi får av familj och vänner. Redan nu börjar det trilla in saker, och jag antar att det blir mer ju senare det går. Till julafton te x (bf 27/12). Så jag spanar lite på tradera.se, och bara det känns läskigt. Men vi renoverar det är som är tänkt att bli barnets rum :)    

• Evig kärlek
    Charlow skrev 2013-07-16 20:16:22 följande:
    Gud vad spännande att alla har RUL ungefär samtidigt! :) Grattis till alla er andra! 

Vi frågade könet och så såg man en liten tös. Så mysigt! Varit så känslig varje dag till och från.
    Innan kände jag att det absolut inte spelade roll vilket kön det blev men jag trodde inte att jag skulle känna såhär nu efter att det är en liten tjej där inne. Jag har inte haft en relation med min mamma så så nu när jag väntar en dotter känns det nästan som om man får ta igen lite det där man missat Hjärta 
    Så jag har gråtit till och från varje dag nu av lycka då haha! Så underbart. Vi blev tillbaka flyttade 19 dagar! Datumet kan inte stämma med gravtestet plus att vi utgått från ett tidigare ultraljud innan så vi fick en ny UL tid nu 1 augusti :) 

Hoppas att ni andra mår bra! Har ni börjat handlat något åt bebisen än? :) 

Oj, 19 dagar lät mycket. Men jag har hört att det kan bli så ibland. När är ert nya BF?
    Grattis till tjejen, så mysigt att kunna få den relationen nu som du och din mamma aldrig hade!
    Kram
  • Mybabies

Hej ja hoppar in här om de är ok? : )

Jag bor i Lindome och är gravid med barn nr

• Mybabies

Råkade skicka innan ja skrivit klart.

Är gravid med barn nr 3 och har BF 24 dec, ska på rul 29/7 så får se om de stämmer ungefär : )

• Charlow
    pernilla78 skrev 2013-07-17 12:58:06 följande:
    Killens kompis har ev en vagn att sälja. Men sist dom pratades vid var det osäkert. Kompisen och hans fästmö funderar ev på en trea
    Så nu vill jag ha en sprillans ny Emmaljunga eller Brio men får ha is i magen till september, jaga låga priser med mamma!
    Vagn djungeln är galen men brio och emmaljunga ska vara jätte bra har jag hört av vänner :) Nog smart att vänta in lägre priser :)
  • Charlow
    Hypokondrikern skrev 2013-07-17 14:27:09 följande:
    Nej inga mer blödningar! Torrt som öken! Och jag är gladare än någonsin för jag vet att något lever :D känner mig så otroligt ogravid...

Vi har inte köpt något. Om man bortser från en Astrid Lindgren-film som vi råkade köpa dubbletter en julafton och sa att vi behåller tills vi får egna barn :) Vi har sagt att vi ska endast köpa ekologiskt, begagnat eller använda det vi får av familj och vänner. Redan nu börjar det trilla in saker, och jag antar att det blir mer ju senare det går. Till julafton te x (bf 27/12). Så jag spanar lite på tradera.se, och bara det känns läskigt. Men vi renoverar det är som är tänkt att bli barnets rum :)    
    Skönt att blödningarna är borta :) Vad mysigt med barnrum! Tradera är ju grymt. Man kan hitta jätte bra saker där. Det hade jag också velat pilla med men vi har bara i 1,5 lägenhet så det finns det inte plats för. Men söker större nu :) 
Svar på tråden Göteborgare BF December 2013 <3