• Charlow

Göteborgare BF December 2013 <3

Hej alla gravida göteborgare med BF runt december 2013! :) 
    Jag heter Charlotte är 23 år, gravid med mitt andra barn <3 
    Tänkte att här kunde vi samlas och diskutera allt  om graviditeten, tankar, känslor och allt annat runt omkring :) 

Hoppas att vi blir ett glatt gäng! 

• Svar på tråden Göteborgare BF December 2013 <3
  • Charlow

Välkomna alla :D  

Hur är det med eran hunger? Äter ni mer / mindre än annars? 
    Är det bara som blir jätte grinig och blir panikhungrig när jag blir hungrig? 
    Hungern kommer liksom inte sådär smygandes som innan utan nu blir jag vrålhungrig på en gång från ingenstans som om jag inte ätit på flera dagar så blir jag jätte nära till gråt ibland när det är riktigt illa. Blir heöt yr och mår illa. 
    Fy!  

• Evig kärlek
    Hikib skrev 2013-07-09 06:11:49 följande:
    Så trevligt med fler! Tror ibland jag är ensam gravid i hela gbg ;) Bor på Hisingen är 29 år och väntar första barnet typ 27:e. Ska på rul 29/7 så vi får se vad dom säger för datum då. Jag har (gudskelov) mått hyfsat bra hela graviditeten, men nu syns magen litegrann. Jag tycker ändå det är jättesvårt att fatta att det här kommer att bli ett barn!

Förstår dig. Tycker också det är svårt att få in i huvudet att det kommer ett barn om några månader. Tänk, det är verkligen bara några få månader kvar. Helt galet :)
    Charlow skrev 2013-07-09 09:55:12 följande:
    Välkomna alla :D  

Hur är det med eran hunger? Äter ni mer / mindre än annars? 
    Är det bara som blir jätte grinig och blir panikhungrig när jag blir hungrig? 
    Hungern kommer liksom inte sådär smygandes som innan utan nu blir jag vrålhungrig på en gång från ingenstans som om jag inte ätit på flera dagar så blir jag jätte nära till gråt ibland när det är riktigt illa. Blir heöt yr och mår illa. 
    Fy!  

Fin bild på magen :) Min har också "ploppat" och nu går den inte att dölja direkt. Mysigt såklart.

Angående hungern så känner jag verkligen igen vad du säger. När jag väl blir hungrig blir jag hungrig som en varg, direkt. 5 minuter innan kan jag ha känt mig helt mätt. Dessutom är jag hungrig ganska ofta nu, jämfört med förr. Äter gör jag också. Är ingen som tänker gå och snåla på kalorier direkt. Tror kroppen säger till att den är hungrig för att den behöver mer mat :)

• pernilla78

Äter jag inte var 3e timme så klättrar jag på väggarna! Jag behöver inga stora portioner längre utan tar lite mindre faktiskt.

En bula till mage har bildats men syns inte så mycket då jag är lite småmullig sen innan. Killen kommenterade i förr förra veckan att "nu börjar de synas lite". Men mammabyxorna har fått åka på! Allt annat sitter bara konstigt och fel

• Thereze85

Hej är gravid med fjärde barnet bor vid redbergsplatsen :) jag är 28 år å mina barn är 7 ,5 ,2 Skall på ul på fredag men troligen beräknas vi 8/12 . Hade varit kul å följa mammor från Gbg :)

• Nelliesen

Hej! Här är en till som väntar liten i december, bor i Vasastan med sambo och två barn, 11 och 9 år, sladdis är beräknad till julafton än så länge. Mår ok nu, har mått illa och varit vansinnigt trött.

• Nelliesen

Är 35 år så har fått göra kub, mysigt att se liten har RUL den 29:e juli. Måste också äta väldigt ofta, man blir ju verkligen vrålhungrig!

• Hikib
    Nelliesen skrev 2013-07-10 10:20:16 följande:
    Är 35 år så har fått göra kub, mysigt att se liten har RUL den 29:e juli. Måste också äta väldigt ofta, man blir ju verkligen vrålhungrig!

Då har vi RUL samma dag! :)

Min aptit har snarare minskat...vissa saker får jag inte alls i mej längre. Trist tycker jag som älskar mat!
  • Hypokondrikern

Hej igen!

Tystlängtan: vi har rul samma dag! På östra kl 07.30 :)

Har haft lite kaotiska dagar. I måndags kväll blödde jag lite och livet kraschade. Ringde 1177 som sa att jag borde ringa bm dagen efter. Men alla har ju semester nu och inga telefonnummer jag fått av bm, fungerade :/ åkte till slut till gynakuten på tisdagen eftersom 1177.se skrev att det borde räknas som akut eftersom jag var i v16. Usch, var så fruktansvärt orolig men dom tog så bra hand om mig. Dom tog massor av prover och efter 2 h fick jag en gynekolog som klämde, kände och gjorde ett vul. Allt var precis som det skulle och jag fick se krabaten som växt så otroligt sedan v9 när jag kollade senast. Det var en riktig människa ju! Gynekologen gjorde inget mer än att konstatera att barnet hoppade runt och såg ut att ha det bra, inga tecken på blödningar. Så nu är jag världens lyckligaste igen. Tydligen kan det bli så när moderkakan sätter sig, men samtidigt är det ju ofta ett tecken på att något är fel (inte med mig som tur var!).

Ska bli kul att följas åt! 

Svar på tråden Göteborgare BF December 2013 <3