• Charlow

Göteborgare BF December 2013 <3

Hej alla gravida göteborgare med BF runt december 2013! :) 
    Jag heter Charlotte är 23 år, gravid med mitt andra barn <3 
    Tänkte att här kunde vi samlas och diskutera allt  om graviditeten, tankar, känslor och allt annat runt omkring :) 

Hoppas att vi blir ett glatt gäng! 

• Svar på tråden Göteborgare BF December 2013 <3
  • Nelliesen
    Hikib skrev 2013-07-10 18:18:40 följande:
    Då har vi RUL samma dag! :)

Min aptit har snarare minskat...vissa saker får jag inte alls i mej längre. Trist tycker jag som älskar mat!

Vilken tid har du RUL? Jag har 13:15

Usch det där med blödningar.. Har blött 6 ggr den här graviditeten, skapå läkarkontroll nästa vecka, har varit småblödningar efter sex och på mvc säger dom att det är väldigt vanligt, men man blir ju jätteorolig, känner Ifs bebisen rätt ofta så tror allt är som det ska.
  • Hikib
    Nelliesen skrev 2013-07-11 09:27:47 följande:
    Vilken tid har du RUL? Jag har 13:15

Usch det där med blödningar.. Har blött 6 ggr den här graviditeten, skapå läkarkontroll nästa vecka, har varit småblödningar efter sex och på mvc säger dom att det är väldigt vanligt, men man blir ju jätteorolig, känner Ifs bebisen rätt ofta så tror allt är som det ska.

Men vad kul, då är vi där nästan samtidigt! - jag har tid 13:30 eller 13:45, minns inte riktigt.

Jag har också blött en del, men det har slutat som tur är. Fick en störtblödning i v 6 eller 7 - det verkligen forsade, så vi trodde det var ett missfall fram till två v senare när vi gjorde privat ul för att jag mådde lite illa. Och allt såg fint ut! Den lättnaden :) Men jag förstår ångesten!
  • tystlängtan
    Hypokondrikern skrev 2013-07-11 08:06:48 följande:
    Hej igen!

Tystlängtan: vi har rul samma dag! På östra kl 07.30 :)

Har haft lite kaotiska dagar. I måndags kväll blödde jag lite och livet kraschade. Ringde 1177 som sa att jag borde ringa bm dagen efter. Men alla har ju semester nu och inga telefonnummer jag fått av bm, fungerade :/ åkte till slut till gynakuten på tisdagen eftersom 1177.se skrev att det borde räknas som akut eftersom jag var i v16. Usch, var så fruktansvärt orolig men dom tog så bra hand om mig. Dom tog massor av prover och efter 2 h fick jag en gynekolog som klämde, kände och gjorde ett vul. Allt var precis som det skulle och jag fick se krabaten som växt så otroligt sedan v9 när jag kollade senast. Det var en riktig människa ju! Gynekologen gjorde inget mer än att konstatera att barnet hoppade runt och såg ut att ha det bra, inga tecken på blödningar. Så nu är jag världens lyckligaste igen. Tydligen kan det bli så när moderkakan sätter sig, men samtidigt är det ju ofta ett tecken på att något är fel (inte med mig som tur var!).

Ska bli kul att följas åt! 
    Åh, vad otäckt med en blödning, men skönt att det inte var någon fara. Mitt RUL är kl. 8:00, så nästan samtidigt.
  • Charlow

Hej alla söta! :) Hur mår ni idag?

Vi var på RUL imorse. En fin liten flicka i magen Hjärta Jag är så lycklig!  

• Hypokondrikern

Tystlängtan: då ses vi kanske när vi går ut och ni går in :) tar väl inte mer än 30 minuter eller?

Charlow: Så kul att allt var bra! Såg ni att det var en flicka, eller frågade ni? :) 

• Hikib

Å vad kul med RUL-tider! Ni som vill kan väl lägga ut bilder? :D

• Evig kärlek
    Charlow skrev 2013-07-12 10:31:41 följande:
    Hej alla söta! :) Hur mår ni idag?

Vi var på RUL imorse. En fin liten flicka i magen Hjärta Jag är så lycklig!  
    GRATTIS till lilla flickan.

Vi var på RUL i torsdags och vi får en liten pojke :)
    BF 5 december, så nu är det bara att vänta tills han vill komma ut.
  • Charlow
    Hypokondrikern skrev 2013-07-11 08:06:48 följande:
    Hej igen!

Tystlängtan: vi har rul samma dag! På östra kl 07.30 :)

Har haft lite kaotiska dagar. I måndags kväll blödde jag lite och livet kraschade. Ringde 1177 som sa att jag borde ringa bm dagen efter. Men alla har ju semester nu och inga telefonnummer jag fått av bm, fungerade :/ åkte till slut till gynakuten på tisdagen eftersom 1177.se skrev att det borde räknas som akut eftersom jag var i v16. Usch, var så fruktansvärt orolig men dom tog så bra hand om mig. Dom tog massor av prover och efter 2 h fick jag en gynekolog som klämde, kände och gjorde ett vul. Allt var precis som det skulle och jag fick se krabaten som växt så otroligt sedan v9 när jag kollade senast. Det var en riktig människa ju! Gynekologen gjorde inget mer än att konstatera att barnet hoppade runt och såg ut att ha det bra, inga tecken på blödningar. Så nu är jag världens lyckligaste igen. Tydligen kan det bli så när moderkakan sätter sig, men samtidigt är det ju ofta ett tecken på att något är fel (inte med mig som tur var!).

Ska bli kul att följas åt! 
    Gud vad skönt att höra att allt var bra! :) Inga blödnignar nu eller? 
  • Charlow

Gud vad spännande att alla har RUL ungefär samtidigt! :) Grattis till alla er andra! 

Vi frågade könet och så såg man en liten tös. Så mysigt! Varit så känslig varje dag till och från.
    Innan kände jag att det absolut inte spelade roll vilket kön det blev men jag trodde inte att jag skulle känna såhär nu efter att det är en liten tjej där inne. Jag har inte haft en relation med min mamma så så nu när jag väntar en dotter känns det nästan som om man får ta igen lite det där man missat Hjärta 
    Så jag har gråtit till och från varje dag nu av lycka då haha! Så underbart. Vi blev tillbaka flyttade 19 dagar! Datumet kan inte stämma med gravtestet plus att vi utgått från ett tidigare ultraljud innan så vi fick en ny UL tid nu 1 augusti :) 

Hoppas att ni andra mår bra! Har ni börjat handlat något åt bebisen än? :) 

Svar på tråden Göteborgare BF December 2013 <3